• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۲۹   اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32555
  • 29 اسفند 1400 - 13:40
اخبار پلیس فارس – ۲۹   اسفند ماه  ۱۴۰۰

توقیف لندکروزر ۵۰ میلیاردی قاچاق فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری کارکنان پلیس امنیت اقتصادی یک خودرو قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در محور مواصلاتی “اصفهان-شیراز” کشف شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی […]

توقیف لندکروزر ۵۰ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی استان گفت: با هوشیاری کارکنان پلیس امنیت اقتصادی یک خودرو قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در محور مواصلاتی “اصفهان-شیراز” کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “اصفهان-شیراز” به یک سواری لندکروزر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که خودرو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی و همچنین دارای پلاک جعلی است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو مربوطه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری ۴۶ سارق و کشف ۹۲ فقره سرقت

جانشین فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۴۶ سارق و کشف ۹۲ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ “حجت‌اله احمدیان” در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی کازرون طرح مبارزه با سرقت را با اولویت کاهش کنترلی سرقت در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه با تلاش ماموران طی یک ماه گذشته ۴۶ سارق حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد:  متهمان در بازجویی اولیه به ۹۲ فقره انواع سرقت منزل، اماکن خصوصی، درون خودرو و … اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: شهروندان هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و پلیس را در این راه یاری کنند.

توقیف کامیون  حامل کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران  انتظامی “ممسنی” هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۸۰ لیتر سرکه بالزامیک، ۳۷ قوطی قهوه، ۲۱۶ بسته بیسکوئیت، ۹۰۰ عدد کاپوچینو، ۶۰ کیلوگرم ترشی، ۴۳۶ قوطی سس ، ۶۰ قوطی پودر کیک و ۲۴ بطری شربت قاچاق و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

تشریح عملکرد یک ساله  پلیس “کوه چنار”

جانشین فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” گفت: این فرماندهی در سال جاری عملکرد بسیار مطلوبی در زمینه کشفیات و برخورد با هنجارشکنان داشته است.

سرهنگ دوّم  “پرویز ارجمند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه از ابتدای سال جاری تا کنون پرداختند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۴۳۸ کیلو و ۵۵۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۴ نفر قاچاقچی، ۱۷۶خرده فروش و معتاد نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند، گفت: دستگیری ۷ قاتل و کشف ۷ فقره قتل، دستگیری ۵۲۵ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۳۳ نفر سارق و کشف ۵۰۰  فقره انواع سرقت‌ها، توقیف ۹۸۰ وسیله نقلیه متخلف، کشف ۴ هزار لیتر سوخت و انواع کالای قاچاق به مبلغ  158 میلیارد و ۵۱۰  میلیون ریال از دیگر نتایج بود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ دوم “ارجمند” هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

تصادف مرگبار در محور”لار- جهرم”

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با یک دستگاه کامیون در محور “لارستان-جهرم”، ۵ نفر کشته و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور “لارستان-جهرم”، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری پژو پارس با ۶ سرنشین (اعضای یک خانواده) به شدت با یک دستگاه کامیون برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه در این حادثه همسر راننده پژو در دم فوت و ۵ سرنشین دیگر عازم بیمارستان شدند، گفت: پس از استعلام از مراکز درمانی ۴ نفر از مجروحان فوت و راننده نیز تحت درمان است.

سرهنگ “هوشمندی” با شاره به اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و  علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه راننده پژو اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در مرودشت

جانشین انتظامی “مرودشت” از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در میدان قدس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در میدان قدس مرودشت، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند حدود ۱۰ نفر از جوانان به علت اختلاف بر سر لوازم یدکی با یکدیگر درگیر شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با بیان اینکه در این درگیری چند نفر مجروح شده‌اند، تصریح کرد: ماموران انتظامی اقدامات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند ۵ نفر از عاملان اصلی درگیری را دستگیر کنند.

سرهنگ “عسکری” با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست که مشکلات خود را از راه قانونی و با گفتگو حل کنند تا دیگر شاهد بروز چنین درگیری‌هایی در سطح شهر نباشیم.

جوان ۲۵ ساله اسیدپاش روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: فردی که بر روی همسرش اسید ریخته بود در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره اسید پاشی در یکی از روستاهای شهرستان جهرم، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش “کردیان” در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فردی مذکر حدودا ۲۵ ساله به دلیل اختلاف خانوادگی پس از پاشیدن اسید بر روی اعضای بدن همسرش سریعا از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه ماموران این فرماندهی پس از انجام تحقیقات اولیه و همچنین استفاده از ابزارهای نوین پلیسی موفق شدند متهم را در کمتر از ۲ ساعت شناسایی و دستگیر کنند، گفت: فرد مذکور انگیزه خود را مشکلات خانوادگی با همسر حدودا ۱۷ ساله خود عنوان کرد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست هشدارها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت بروز هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراکز مشاوره فعال و دارای مجوز مشکلات خود را بر طرف کنند.

تقدیر شهروندان از پلیس “آباده” 

تعدادی از کسبه و بازاریان آباده با تهیه و نصب بنر از تلاش، پیگیری و عملکرد مناسب و مطلوب فرمانده و ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ انقلاب این شهرستان در راستای تامین امنیت قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، تعدادی از کسبه و بازاریان با تهیه و نصب بنر در جلو درب کلانتری ۱۱ انقلاب، از اقدامات بی‌وقفه فرمانده انتظامی شهرستان و کارکنان انتظامی  که با تلاش‌های شبانه روزی، گشت های انتظامی، استقرار واحدهای گشتی در میادین اصلی شهر، با مزاحمین و نوامیس مردم برخورد قاطع داشته‌اند تقدیر و تشکر نمودند.

دستگیری اراذل و اوباش و عامل تیراندازی توسط پلیس کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری فردی اراذل و اوباش که با تیراندازی باعث اخلال در نظم عمومی شده بود خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی اراذل و اوباش با تیراندازی به سمت برادرش و مجروح کردن وی، ضمن رعب و وحشت برای شهروندان باعث اخلال در نظم عمومی نیز شده است که دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به متواری بودن متهم، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند وی را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه کمری غیرمجاز کشف شد، تصریح کرد: این فرد اراذل و اوباش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس، گفت : تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، در چهارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

دستگیری عامل انتشار کلیپ علیه ناجا در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی عامل انتشار کلیپ علیه کارکنان پلیس‌راه شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: در پی انتشار کلیپی علیه مأموران پلیس‌راه شهرستان ممسنی در شبکه‌های اجتماعی، شناسایی و دستگیری عاملان این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، عامل فیلمبرداری و انتشار کلیپ با هماهنگی مقام قضائی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام شده به جرم ارتکابی اقرار و از این اقدام خود ابراز پشیمانی کرد، گفت: در این راستا پرونده تشکیل و به همراه متهم تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ “نیکبخت” هشدار داد: با کسانی که بخواهند با انتشار فیلم‌ و مطالب غیر واقعی علیه نیروی انتظامی نسبت به تشویش اذهان عمومی اقدام کنند، با برخورد قاطعانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

کاش با فرید در فضای مجازی آشنا نشده بودم…

ای کاش فریب حرف‌هایش را نمی‌خوردم، ای کاش این قدر ساده دل و زود باور نبودم، ای کاش قبل از هر اقدام و اعتمادی با یک نفر مشورت کرده بودم.این صحبت‌های خانم ۲۱ساله ای است که مادر دو فرزند می‌باشد و برای بازگشت از راه اشتباهی که انتخاب کرده به مشاور کلانتری پناه آورده است.

۱۶ساله بودم که به اجبار خانواده و با اشک و زاری روانه خانه بخت شدم، همسرم بسیار بد اخلاق و تند زبان بود و از عاطفه و محبت بویی نبرده بود، فقط و فقط از ابزار زورگویی و کتک استفاده می‌کرد. از این وضعیت بسیار خسته و ناراحت بودم ، تا اینکه ۴ ماه قبل از طریق فضای مجازی با فردین آشنا شدم که بسیار خوش زبان و مهربان بود، آنقدر مهربان که جذب صحبت‌ها و محبت‌های کلامی او شدم و آنقدر از لحاظ روحی و عاطفی به وی وابسته شدم، که هرگز به این مساله که او قصد فریب مرا دارد فکر نمی‌کردم. فردین هر روز به من زنگ می‌زد و مدام از طریق فضای مجازی با من در ارتباط بود، او به من ابراز علاقه می‌کرد و از دلتنگی‌ها و بی تابی و دوست داشتنش با من حرف می زد و وعده و قول‌هایی درباره خوشبخت کردن و زندگی پر از رفاه به من می داد که خام حرفهایش شدم و بدون توجه به فرزندان و همسرم، فقط و فقط به او فکر می کردم و دلم می خواست برای یکبار هم که شده او را از نزدیک ببینم، دیگر حوصله انجام هیچ کاری نداشتم، نسبت به بچه هایم بی تفاوت شده بودم و جز فردین هیچ چیز دیگری را نمی دیدم. او هر روز عکس هایش را برایم می‌فرستاد و من مشتاق تر از قبل در آرزوی دیدنش زندگی را بر خود حرام کرده بودم .

بالاخره یک روز فردین با من تماس گرفت و آدرسش را برایم فرستاد و گفت که بی صبرانه منتظر دیدنم می‌باشد و من که برای چنین لحظه ای ثانیه شماری می کردم، بدون توجه به همسر و فرزندانم و بدون اینکه به کسی چیزی بگویم، با شور و اشتیاق به ترمینال رفتم و عازم شهر فردین شدم. زمانی که به مقصد مورد نظر رسیدم، هنگام مواجه شدن با او متوجه شدم که او شبیه حرف ها که نه، حتی شبیه عکس هایش هم نیست. پشیمان شده بودم اما فکر کردم دیگر راه برگشتی برایم باقی نمانده و اگر بخواهم به سمت زندگی‌ام برگردم، همسرم مرا می کشد، مجبور شدم که با او همراه شوم تا ببینم دست تقدیر مرا به کجا می‌برد. بیست روز از این ماجرا گذشت و من از سر ناچاری با فردین زندگی می کردم. فردین آدم بسیار پرخاشگر و عصبی بود و مشکل اخلاقی زیادی داشت. در فضای مجازی با افراد زیادی در تماس بود و طعمه‌های خود را از طریق همین فضا شکار می‌کرد. فردین مرا مورد آزار و اذیت شدیدی قرار داده بود تا اینکه یک روز که در منزل نبود، با کمک یکی از همسایه ها خودم را به کلانتری رساندم تا به نقطه امنی پناه ببرم، شاید بتوانم راه چاره ای برای این همه حماقت پیدا کنم.

نظر مشاور:

ازدواج پیوند مهمی است که در زندگی انسان رخ می دهد و رابطه ای منحصر به فرد است که در صورت موفقیت، صمیمیت، امنیت و آرامش می‌تواند عامل مهمی در رشد فرد باشد. اهمیت نهاد خانواده در جامعه به اندازه ای است که سلامت و سعادت فرد و جامعه منوط به داشتن خانواده های سالم و با نشاط است و هرگونه آسیبی که متوجه این نهاد شود مستقیم و غیر مستقیم تهدیدی است برای رشد و تعالی جامعه. طلاق عاطفی حالتی است که زوجین در کنار هم زندگی می کنند ولی ارتباط کلامی و عاطفی بین آنها کم رنگ و یا وجود ندارد. موضوعی که در روابط زوجین حائز اهمیت است مساله صرف زمان و انرژی لازم جهت حفظ و تداوم روابط است. باید توجه  داشته باشیم حفظ و توجه به روابط عاطفی زوجین اولین اولویت در زندگی مشترک محسوب می شود. فرار از منزل از جمله رفتار های ناسازگارانه ای است که بیشتر از دختران و زنان سر می‌زند و با توجه به پیامدهای سوء آن یکی از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی جامعه شناخته می‌شود. آسیبی که می‌تواند بهداشت روانی فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. پژوهش‌های مختلف نشان داده که در فرار دختران و زنان از بین عوامل اجتماعی و خانوادگی، عامل خانواده نقش مهمتر از سایر عوامل داشته است دختران و زنان فراری به دلیل عدم برخورداری از مهارت حل مسئله و واقعیت سنجی ضعیف در برخورد با مشکلات زندگی به جای حل و فصل سازگارانه مشکل، به راه حل فرار متوسل می‌شوند که پیامدهای بدتری برای آنان دارند. امروزه خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضد اخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا دیر یا زود گریبان‌گیر فرد خواهد شد. بنابراین چنانچه مشکلی در روابط وجود دارد باید با دید باز به آنها نگریست وبا اندیشه وتدبیر سعی در حل آنها نمود. کشف خیانت همسر می‌تواند ویرانگر باشد و در واقع خیانت تلخ‌ترین اتفاق ممکن در رابطه عاطفی زوجین است. تجربه خیانت فرد را آسیب پذیر می کند و احساس صدمه، عصبانیت و ناراحتی می کند.

این خانم به دلیل تنهایی و کمبود نیازهای عاطفی و خلاء های زندگی خود، سعی می کند تا این نیازها را برطرف کند. در فضای مجازی با پسری آشنا می شود، در یک تصمیم نابخردانه دست به فرار از منزل می‌زند و می‌توان گفت عدم آگاهی وی از یکسری مهارت های مهم زندگی از جمله؛ عدم خودآگاهی، عدم مهارت نه گفتن، عدم مهارت حل مسئله و تصمیم گیری و… سبب تصمیم های عجولانه وی شده و نه تنها نتوانسته مشکل خود را حل کند، بلکه باعث بوجود آمدن مشکل بزرگتری شده است.

تهیه و تنظیم : “زهرا رهبر”- مشاور کلانتری شهرستان سپیدان 

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره ۰۹۶۵۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و… می باشد و شهروندان عزیز می‌توانند در صورت تمایل شماره از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32555

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.