• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۸   اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32553
  • 28 اسفند 1400 - 15:50
اخبار پلیس فارس – ۲۸   اسفند ماه  ۱۴۰۰

سردار “حبیبی” در قرارگاه نوروزی با شهروندان دیدار کرد فرمانده انتظامی استان با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از نزدیک با تعدادی از شهروندان دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تکریم ارباب رجوع، سردار “رهام‌بخش حبیبی” به همراه جمعی از معاونان پلیس‌های تخصصی با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) […]

سردار “حبیبی” در قرارگاه نوروزی با شهروندان دیدار کرد

فرمانده انتظامی استان با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از نزدیک با تعدادی از شهروندان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تکریم ارباب رجوع، سردار “رهام‌بخش حبیبی” به همراه جمعی از معاونان پلیس‌های تخصصی با حضور در قرارگاه نوروزی امام علی(ع) از نزدیک با مردم دیدار و مطالبات آنها را در خصوص موارد انتظامی بررسی و دستورات لازم برای مرتفع کردن خواسته‌های آنان صادر کرد.

 دیدار معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با خانواده شهید “رنجبر”

صبح امروز معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان به همراه تعدادی از معاونان با خانواده شهید “علی‌اکبر رنجبر” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “کورش سالمی” در این دیدار با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، بیان کرد: امنیت و اقتدار کشور مدیون ایستادگی و ثمره خون شهیدانی است که جان خود را در طبق اخلاص نهادند و مایه عزت، افتخار و سربلندی ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار لوح تقدیر و هدایایی از سوی معاون هماهنگ کننده پلیس فارس به رسم یادبود به خانواده این شهید اهدا شد.

ضاربان آمر به معروف دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری ۳ نفر از کسانی که آمر به معروف  را در این شهرستان مورد ضرب و شتم قرار داده بودند خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی   درگیری سه راکب موتورسوار با آمر به معروف، شناسایی و دستگیری ضاربان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یکی از شهروندان به دلیل تذکر لسانی به سه راکب موتورسوار که ترک‌نشینان آنان ۳ نفر مونث بوده که کشف حجاب کرده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. 

فرمانده انتظامی کوار ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۳ ضارب را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند، عنوان داشت: افراد دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیدارفرمانده انتظامی “اقلید” با خانواده شهیدان

فرمانده انتظامی “اقلید” با سه خانواده شهید در این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  “مراد  صارمی” در این دیدارها از خانواده معظم شهدا به خاطر صبر و شکیبایی و استقامت در تحمل از دست دادن عزیزانشان تجلیل و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه شهادت عزت ابدی است و شهدا مشعل‌داران پیروزی و آزادی و استقلال کشورند، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران نزد خداوند متعال ارزش بسیار بالایی دارد.

سرهنگ “صارمی” بیان کرد: امروز امنیت و آزادی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و جان برکفان عزیز است.

گفتنی است شهید “محمد خدامی، رسول قلندری و محمدرضا شریفی” به ترتیب در سال‌های ۶۰، ۶۶ و ۷۰ در منطقه کردستان و سیستان و بلوچستان به فیض عظمای شهادت نائل گشته‌اند.

عملکرد پلیس “فسا” در آخرین ماه سال

فرمانده انتظامی “فسا” گفت: کشف بیش از ۴۲ کیلوگرم پیش ساز مواد محترقه پرخطر و ۳۱ فقره سرقت از عمده اقدامات پلیس این شهرستان در اسفندماه بود.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در اسفندماه با رویکرد برخورد با هنجار شکنان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در مدت گفته شده ۲۱ نفر سارق دستگیر و ۳۱ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی  و موتورسیکلت کشف و مقداری اموال مسروقه نیز کشف و به مالباختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی “فسا” به آمار کشفیات مواد محترقه اشاره کرد و گفت: ۴۲ کیلو و ۶۶۰ گرم پیش ساز مواد قابل انفجار و همچنین کشف ۸ هزار و ۵۸۲ عدد مواد محترقه و پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این خصوص از دیگر عملکرد پلیس در اسفندماه بود.

سرهنگ “قسام” دستگیری ۱۳ نفر متهم و کشف ۲۶ فقره کلاهبرداری رایانه ای توسط پلیس فتا از دیگر اقدامات عنوان کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون‌مدار را می‌طلبد که پلیس را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در”مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری ۲ نفر در این شهرستان خبر داد که در پوشش فروشنده پوشاک بوسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب مشتریان کرده بودند.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی ارجاع چند فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شکات و بررسی‌های فنی مشخص شد متهمان با استفاده از دستگاه اسکیمر از کارت بانکی مشتریان کپی برداری کرده و با ساخت کارت جدید اقدام به برداشت وجه نقد از حساب آنان ‌کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان کرد: کارکشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو متهم را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه کلاهبرداران ۴ دستگاه اسکیمر، ۴۰۰ عدد کارت خام بانکی و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب تعداد زیادی مشتری به روش اسکیمری اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی نموده و سپس تبدیل به ایجاد یک کارت مشابه می‌کند و رمز کارت را نیز از غفلت مشتریان اخذ و مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت خطاب به شهروندان توصیه کرد: خریدهای خود را از مراکز معتبر انجام دهند و به هیچ وجه رمز کارت را به فروشنده نگویند و خودشان وارد کنند و همچنین دقت کنند دستگاه کارت خوان چسب خورده، شکسته و یا قطعه ای اضافه (اسکیمر) نداشته باشد تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

دستگیری سارقان با ۱۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق از مزارع کشاورزی در شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ های به جا مانده، دو متهم را در این خصوص شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی شامل آهن‌آلات، لوله و  اتصالات ساختمانی، لوله‌های کشاورزی و کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار و سپس روانه دادسرا شدند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “خرم‌بید”     

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با رانندگان متخلف و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کارهای فنی، ماموران کلانتری قادرآباد  موفق شدند ۳۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف فاقد پلاک و مدارک را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” با بیان اینکه در این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک سواری پراید مسروقه کشف و ۲ سارق و مالخر نیز دستگیر شدند، گفت: برخورد با قانون گریزان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۱۰  کیلو  تریاک  در “کوه چنار”

جانشین فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف ۱۰ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ دوم “پرویز ارجمند”  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افردی در امر تهیه وتوزیع مواد مخدر در سطح شهرستان کوه چنار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی دقیق فعالیت و محل سکونت این افراد، ماموران با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی منازل و مخفیگاه  متهمان را مورد بازرسی قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از آن منازل موفق به کشف ۱۰  کیلو مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

سرهنگ “ارجمند” با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این زمینه، گفت: پس از تشکیل پرونده  متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف خودرو سرقتی در” فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف سورای ال ۹۰ در محور شیراز- فسا خبر داد که سابقه سرقت مسلحانه در شهرستان سروستان دارد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی امامزاده اسماعیل(ع) حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری ال ۹۰ که در کنار جاده در محور شیراز- فسا پارک  بود مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد خودرو سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان سروستان دارد.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: خودرو مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

 اختلالات والدین و تباهی فرزند

مادری به همراه پسر پانزده ساله اش وارد اتاق مشاوره کلانتری شدند.

از لحظه ورود آنها به مرکز مشاوره کاملا مشاهده می شد که فرزند با اجبار مادر در اتاق مشاور حضور یافته است. مادر با گریه در بیان مشکلش به مشاور چنین ابراز کرد: کلاس دوم راهنمایی بودم که پدرم گفت: درس خواندن برای دختر فایده ای ندارد و باید ازدواج کند و سر خانه و زندگیش برود این بود که از آن زمان مجبور شدم ترک تحصیل کنم بعد از آن خواستگارهای مختلفی داشتم که با اجبار پدرم به عقد همسرم درآمدم از همان ابتدا شوهرم بسیار بد اخلاق و بدبین بود، شک و بدبینی های شوهرم تا حدی پیش رفت که کل اقوام و نزدیکان با ما قطع رابطه کردند .

اعضای فامیل به من می‌گفتند اگر بچه‌دار شوی مشکلات حل می‌شود و حساسیت شوهرت کاهش می‌یابد. با صحبت‌‎های اطرافیان بالاخره تصمیم گرفتم بچه‌دار شوم. زمانی که پسرم به دنیا آمد احساس می‌کردم تمام دنیا را به من داده اند و بهترین لحظات زندگی را سپری می کردم، هرچند با این خیال خام که شوهرم با تولد بچه علاقه مند به زندگی خواهد شد و دست از شک و تردید بر می‌دارد؛ فقط خود را به بازی گرفته بودم. شوهرم نه تنها بهتر نشد بلکه حساسیت خود را به پسرم انتقال داد. از همان نوزادی چشم دیدن او را نداشت تا گریه می‌کرد آنقدر سر و صدا به راه می انداخت که تمام همسایه‌ها باخبر می‌شدند و من هم به ناچار مجبور شدم به هر طریقی که شده ساعاتی که شوهرم در منزل است او را خواب کنم.

این زن ادامه داد شوهرم آنقدر به بچه‌مان حسادت می‌کرد که گاهی فکر می کردم ممکن است فرزندم را بکشد ولی خوب به هر سختی بود سالها گذشت… پسرم هم به این وضعیت عادت کرده بود و تقریبا سعی می‌کرد هنگام حضور پدرش در منزل خود را از دید او پنهان کند. گاهی اوقات او را از خواب بیدار می کرد و به بهانه ای زیر باد کتک می گرفت. از وقتی پسرم کمی بزرگتر شد به هر علتی او را از خانه بیرون می کرد و تقریبا پسرم یک شب در میان اجازه نداشت پا به خانه بگذارد. اوایل به خانه مادر بزرگش می رفت ولی مدتی است که می‌گوید دوست ندارم آنجا بروم و در پارک می خوابد. جدیدا نیز متوجه شدم که با دوستانی آشنا شده که زیاد مناسب نیستند. چند روز پیش هم شوهرم به او تهمت زد که پولش را دزدیده است. هرچه پسرم التماس کرد و گفت که کار او نبوده باور نکرد حتی از او شکایت کرد. در آنجا مشاور کلانتری با ما صحبت کرد و با ارائه رهنمودهایی خواست جهت ادامه جلسات به مرکز شما مراجعه کنیم. شاید شما بتوانید به ما کمک کنید. خواهش می کنم اگر زندگی پسرم به همین منوال پیش برود چیزی جز تباهی در انتظارش نخواهد بود.

نظر کارشناس:

عوامل بسیار مهمی در بروز مشکلات و آسیبهای فردی و اجتماعی وجود دارد که از جمله مهمترین این عوامل را می توان در خانواده جستجو کرد. بهداشت روانی خانواده و والدین تاثیر به سزایی در رشد و پرورش فرزندان به همراه دارد. زمانی که در خانواده یکی از والدین دچار مشکل و اختلالات شخصیتی و رفتاری باشند سایر اعضای خانواده و به خصوص فرزندان از تبعات بیماری آنها در امان نیستند و افسردگی و اضطراب و آسیبهای اجتماعی زیادی محصول تعامل آنها می‌باشد. در مورد این موضوع نیز کاملا مشاهده می‌شود اختلالات رفتاری و بیماری پدر، فرزند را مورد آسیب فراوانی قرار داده که خود زمینه ساز اختلالات رفتاری و آسیبهای اجتماعی وی را فراهم می سازد.

تشکیل خانواده و مسئله ازدواج جزء مهمترین مراحل زندگی هر فردی محسوب می شود. ازدواج معنای توافقی است که بین دو فرد و دو خانواده صورت می گیرد. تا آن دو نفر بتوانند مکمل و آرامش دهنده یکدیگر باشند. ازدواج موفق باید با دیدی باز و شناخت کافی صورت بگیرد.  اگر ازدواج از طریق احساسات و بدون ارزیابی دقیق شرایط و چه از طریق اجبار خانواده و بدون علاقه و عدم شناخت کافی دو فرد صورت بگیرد نتیجه ای جز اغتشاش و از هم پاشیدگی کانون خانواده و آسیب فرزندان را به همراه نخواهد داشت.

بسیاری از زوج ها در خانواده ای زندگی می کنند که طلاق عاطفی در آن حکم فرماست. بدین معنی که هیچگونه رابطه عاطفی و رضایت زناشویی بین زن و مرد وجود ندارد و زندگی به صورت اجباری و با حداقل تعامل پیش می آید. ناسازگاری و عدم رضایت زناشویی نه تنها بر کنشهای روانی و اجتماعی زن و شوهر بلکه بر رشد و تحول کودکان و نوجوانان آن خانواده نیز اثرات سوء به جای می گذارد.

تهیه و تنظیم : “زهرا رهبر”- مشاور کلانتری شهرستان سپیدان 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32553

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.