• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۶   اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32385
  • 26 اسفند 1400 - 15:55
اخبار پلیس فارس – ۲۶   اسفند ماه  ۱۴۰۰

کشف ۵۰ میلیارد اموال از مخفیگاه سارق زن فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری زن سارق خبر داد که ضمن سرقت کارت‌های عابر بانک شهروندان اقدام به خرید ۵۰ ریال لوازم خانگی و … کرده بود. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کارت‌های عابر […]

کشف ۵۰ میلیارد اموال از مخفیگاه سارق زن

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری زن سارق خبر داد که ضمن سرقت کارت‌های عابر بانک شهروندان اقدام به خرید ۵۰ ریال لوازم خانگی و … کرده بود.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کارت‌های عابر بانک در محدوده مراکز خرید شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا ماموران کلانتری “۱۳ عباسیه” تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که سارق در اطراف مراکز خرید پرسه می‌زده و هنگامی که مشتریان جهت خرید شماره رمز کارت بانکی خود را به مغازه‌داران اعلام می‌کردند آن را یادداشت و به صورت حرفه‌ای در فرصتی مناسب اقدام به سرقت کارت عابر بانک آنها به شیوه کیف زنی و جیب بری می‌کرده است.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: ماموران پلیس با اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند سارق که زنی حدودا ۴۰ ساله بود را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند. 

سرهنگ “شجاعی” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیر زیادی لوازم خانگی، مواد غذایی و بهداشتی، ظروف آشپزخانه، پوشاک، پتو و … که سارق با کارت‌های مسروقه شهروندان اقدام به خرید کرده بود کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق تا کنون به ۱۱ فقره سرقت کارت عابر بانک به شیوه کیف‌زنی و جیب‌بری اقرار کرد، از شهروندان خواست چنانچه به صورت مشابه کارت‌های عابر بانک آنها مورد سرقت واقع شده است برای پیگیری به کلانتری “۱۳ عباسیه” واقع در شیراز- سه راه نمازی- خیابان ۹ دی مراجعه کنند.

تصادف زنجیره‌ای با ۸ کشته و ۹ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد ۳ دستگاه خودرو با یکدیگر در محور مواصلاتی “سپیدان-یاسوج”، ۸ تن کشته و ۹ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف در محور مواصلاتی “سپیدان-یاسوج”، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پژو با ۱۲ سرنشین(اتباع بیگانه)، پراید با ۵ سرنشین و وانت نیسان به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان عنوان داشت: در این حادثه راننده و ۲ سرنشین پراید و راننده و ۴ سرنشین پژو ۴۰۵ در دم فوت و دیگر سرنشینان (۹ نفر) نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “دهقانی” عنوان داشت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده پژو به دلیل انحراف به چپ اعلام کردند.

۸ مجروح در برخورد دو خودرو پراید

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر برخورد دو سواری پراید در محور “بیرم- فداغ” ۸ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف جرحی در محور “بیرم- فداغ” بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری پراید با ۵ سرنشین با خودرو پراید با ۳ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان تصریح کرد: در این حادثه به دلیل تجاوز به چپ از جانب یکی از رانندگان پراید هر  8 سرنشینان مجروح و راهی بیمارستان شدند.

عیادت فرمانده انتظامی فسا از همکار مصدوم

فرمانده انتظامی شهرستان “فسا” با حضور در بیمارستان، از یک نفر همکار که حین ماموریت مصدوم شده بود عیادت و دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با تقدیر از عملکرد مامور وظیفه شناس اظهار کرد: لباس مقدس انتظامی، لباس خدمت به مردم و ایثارگری است و ما این خدمت را ذخیره آخرت خود قرار داده ایم.

وی ادامه داد: عیادت از همکاران بیمار، موجب ارتقاء روحیه، ارج نهادن به زحمات آنان و تسریع در روند بهبودی و افزایش صبر و استقامت آنان و خانواده هایشان می‌شود و وظیفه ما است که ضمن دلجویی، به مشکلات آنان نیز رسیدگی کنیم

سرهنگ “قسام” پس از عیادت، در جریان روند رسیدگی به وضعیت درمانی بیمار قرار گرفت.

گفتنی است استوار “سجاد فیروزی” سه شنبه شب حین حضور در ماموریت بررسی نزاع و درگیری خانوادگی، دچار مصدومیت شده بود.

سرقت موتورسیکلت در  شیراز و کشف در “کوار”

فرمانده انتظامی ” کوار” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، مأموران یگان امداد شهرستان  کوار حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی بیان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند شماره تنه موتورسیکلت مخدوش و با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که وسایل نقلیه مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، به شهروندان توصیه کرد موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی نظیر قفل سوئیچی و سایر وسایلی که از حرکت و یا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازد مجهر کنند.

به نام رادیو جوان به کام کلاهبرداران

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از دستگیری ۲ نفر که با ادعای برنده شدن در مسابقه رادیو جوان ۲۵۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از چند شهروند، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود : بنا بر اظهارات شاکیان پرونده، فردی که خود را از مجریان رادیو جوان معرفی کرده بود در یک تماس تلفنی عنوان داشته که آنها برنده مبلغی وجه نقد در مسابقه رادیویی شده و سپس با چرب زبانی و جلب اعتمادشان و با شگردی فریبکارانه مشخصات بانکی آنان را اخذ و از آنان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به تحقیقات تخصصی پلیس در شناسایی و دستگیری اعضای این باند، تصریح کرد: در تلاش شبانه روزی کارشناسان سرانجام مشخص شد که کلاهبرداران در استان بوشهر خود را از دید پلیس مخفی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با بیان اینکه ماموران با اخذ نیابت قضائی به بوشهر اعزام و موفق شدند هر دو کلاهبردار را در یکی از محلات آن استان دستگیر کنند، اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه آنان تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه، اسناد و مدارک و مقداری از وجوه به دست آمده از کلاهبرداری‌ها کشف شد.  

وی خاطر نشان کرد: متهمان در روند بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس و با مشاهده اسناد و مدارک موجود به ۲۵۰ میلیون ریال طی ۴ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

کشف گازوئیل قاچاق در “جهرم”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف یک هزار و ۱۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل و جابه جایی سوخت قاچاق در یکی از محله های این شهرستان با یک دستگاه کامیون، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه کامیون که راننده به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جاسازی هشت عدد مشک گازوئیل در بین کیسه های کربنات کرده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش گازوئیل کشف شده ۶۰۰میلیون ریال می باشد، گفت: در این رابطه راننده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارقان سابقه دار به ۷ فقره سرقت اعتراف کردند

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار با کشف ۷ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام چند فقره سرقت در سطح شهرستان مهر، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهمان در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه دربازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ متر کابل برق، دو عدد درب آهنی، انواع شیرآلات ساختمانی، آهن آلات (خاموت،میلگرد)، قطعات و لوازم پمپ آب و … کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف ۲۷ دستگاه موتور سیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: ۲۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای پیگیری مطالبات مردمی و با توجه به مزاحمت‌های موتوسوران متخلف برای شهروندان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با موضوع برخورد با راکبان موتورسوار طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان “آباده ” اجرا شد.

وی افزود: در این طرح‌ها مأموران انتظامی ۲۷ دستگاه موتورسیکلت که با ایجاد صدای ناهنجار، حرکت در جهت خلاف، حرکات نمایشی، حرکت در پیاده رو و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای شهروندان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کردند را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به ابراز رضایتمندی شهروندان از این طرح‌ها، گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز ناجا است و قطعا پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه ای نخواهد داشت و با آنها برابر قانون برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

دیداربا خانواده شهیدان در “لارستان”

فرمانده انتظامی لارستان به همراه  جمعی از کارکنان با حضور در منزل خانواده شهیدان “منصور عبداله زاده، مصطفی رحیمی و صفرعلی قربانی” ضمن تجدید بیعت با خانواده‌های معظم شهیدان از آنان دلجویی و سرکشی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سید محمد یوسفی” در این دیدارها خانواده شهدا را اسوه صبر و مقاومت دانست و افزود: این خانواده‌ها هستند که به ما روحیه می‌دهند و ما هر چه داریم از برکت خون شهداست است که مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: امنیت موجود در کشور مدیون جانفشانی‌های شهدا است و به سبب رشادت‌های این بزرگواران بوده که ما امروز در آسایش و راحتی زندگی می کنیم.

وی افزود: ما تا قیامت مدیون خون شهدا هستیم و خود را موظف می‌دانیم به عنوان خادمان این عزیزان تا جایی که در توان داریم به خانواده معظم شهدا خدمت کنیم.

گفتنی است شهید “صفرعلی قربانی و مصطفی رحیمی” در تیرماه ۱۳۶۷ در درگیری با دشمن بعثی و شهید “منصور عبداله زاده” در آبان ماه ۱۳۷۰در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.

کشف موتور سیکلت سنگین قاچاق در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی پاسگاه “سراب بهرام” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت مکشوفه قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت نیمه شعبان

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج) را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

قائم آل محمد حضرت مهدی(عج) به عنوان ذخیره ابدی الهی برای هدایت و نجات انسان ها از دام تعلقات نفسانی است. امام غایبی که در همه حال و همه جا حضور دارد و تا ابد امید بخش دل های مومنی است که در راه حق و نیل به رستگاری می تپند. نجات دهنده ای که با حضورش تمامی وعده های الهی تحقق می یابد تا طلوع خورشید حق، ظلمات را از روی دنیا بزداید.

نیمه شعبان، میلاد ابرمردی است که انسانیت، ظهور او را به انتظار نشسته و عدالت برای پابوسی قدمش لحظه شماری می کند؛ آخرین منجی که بنابر مشیت الهی از نظرها غایب گشت، لیکن جهان همواره از وجود مبارکش همچون خورشید پشت ابر بهره مند می شود، او حجت خدا در عصر غیبت است و هرگز زمین خالی از حجت نخواهد بود.

نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت و فرخنده امید دلها، پیام آور صلح و آرامش و حافظ امنیت وعدالت است، امیدی که همواره جامعه اسلامی را از گزند دشمنان محافظت نموده است.

اینجانب، میلاد مسعود یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر (ارواحنا له الفداه) را به همه مسلمین جهان، هموطنان عزیز، همکاران عزیزم در انتظامی استان فارس و مردم شریف و ولایتمدار استان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، تعجیل در فرج مبارک آن حضرت و همچنین عزت و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مسئلت می نمایم.

راه‌های خوش بینی

خوش بینی محض در افراد به صورت نادر یافت شده و چنین اشخاصی اغلب مورد پسند دیگران نیستند .

ما کسانی که دائما در حال خوشحالی وشادمانی هستند را مورد تمسخر قرار داده وخود آشکارا بخاطر بدی هوا یا کمبود چای در دفتر کار دچار تردید می شویم .در حیرتیم که آنها چگونه می توانند دنیا را آنگونه که است نبینند ؟ دنیایی که مملو از نا ملایمات و بی عدالتی است .

حقیقت این است که آنها عقیده دارند که دنیا به همراه مردمانش دارای عیوب وکاستی می باشند اما به سادگی تمرکز روی چیزهای خوب را برمی گزینند و چنین دیدگاهی فواید بزرگی را به دنبال خواهد داشت، سلامتی بهتر، انرژی بیشتر ، خلاقیت ، توانایی های حل مسئله و یک حس کلی سرور وشادمانی .

بنابراین آیا می توانیم یک سوئیچ خوشبختی کوچک را در ذهنمان روشن کرده و بلافاصله شاهد اثرات و نتایج مطلوب آن باشیم ؟

متاسفانه آنقدرها هم ساده نیست ؛ اما روشهایی وجود دارد که بتوان با آنها مثبت بودن را تمرین کرده تا به صورت واکنشی طبیعی در بیاید و منفی نگری را تقلیل دهد.

اشخاص خوش بین در برابر بیماریهای عفونی و مسری مقاومتر بوده و بهتر می توانند امراض مزمن را از خود دفع کنند . در یک مطالعه علمی محققان  96 مردی که یک بار دچار حمله قلبی شده بودند را مورد بررسی قرار دادند بعد از طی مدت  8 سال از هر  16 مرد بدبین ۱۵نفرشان جان باختند . و از هر ۱۶نفر مرد خوش بین فقط  5 نفرشان از دنیا رفتند .

امروزه بطور گسترده ای عقیده بر این است که خوش بینی قابلیت سیستم دفاعی بدن را برای مبارزه با بیماریها افزایش می دهد، این ممکن است به آن دلیل باشد که افراد خوش بین دارای پایین ترین سطح استرس در یک اجتماع می باشند و همگی ما می دانیم که استرس کمتر به معنای داشتن بدنی سالمتر است .

از آنجایی که رفتارها ونگرش ها چنین نقش عمده ای در چگونگی احساس شما ایفا می کنند باید عقاید را بازنگری نموده و برآورد کنید که کدامیک به نفعتان وکدامیک به ضررتان است.

 اگر احساس می کنید نیاز دارید اندکی خوشبین تر باشید نکات زیر را دنبال کنید :

شرایط دو پهلو را درک کنید : هیچگاه با موقعیت های دو پهلو جوری برخورد نکنید که گویی دو پهلو نیستند . همیشه با مسائل آنگونه که هستند برخورد کنید .

متنوع فکر کنید : افراد خوش بین بر خلاف افراد بدبین از تفکری مثبت برخوردارند . در مقابل موقعیت ها و ایده های جدید روشنفکرتر باشید . تفکری بخصوص داشته باشید . افکار خود را تغییر دهید .

منبع : “زندگی بهتر” اثر “احمد علیزاده”

تهیه و تنظیم : ” راضیه کفاش”- مشاور کلانتری ۱۷ قدمگاه شیراز

رابطه مادری

پدر و مادرم هزینه های زندگی مرا پرداخت نمی کنند و این موضوع تا حدی بر من فشار وارد می کرد.

به دلیل تامین شهریه دانشگاه مجبور به کار کردن شدم، در حال حاضر در یک فروشگاه کار می کنم  و برای خودم درآمد دارم.

متاسفانه مادرم به بهانه های مختلف حقوق مرا می گیرد حتی گاهی دست به سرقت وسایل و لوازم من  می زند و از طرفی دیگر حتی انتظار دارد مخارج خانواده را نیز تامین کنم و من متاسفانه حق غذا خوردن در منزل را ندارم چرا که مادرم عنوان می کند باید خودت مخارج خودت را تامین کنی .

خانواده ام درآمد خوبی دارند پدرم بازنشسته است و در حال حاضر به اتفاق برادرم کار می کند . رفتارهای مادرم دست خودش نیست بدون دلیل دزدی می کند گاهی از سوپر مارکت محله وسایل بی ارزش را به سرقت می برد . همسایه ها نیز علیه او شکایت دارند .

پدرم مجبور به تایید عقاید و باور های اوست .چندین بار به همین دلیل به مشاوره رفته ام اما خانواده ام حاضر به همکاری نیستند . یکبار نیز به دلیل فشارهای زیادی که بر من وارد می کردند به بهزیستی رفتم و مدت دو هفته نیز آنها مرا پذیرش کردند اما من تحمل این مدل زندگی را نداشتم و نهایتا به خانه برگشتم .

مادرم با فرزند دختر کلا رابطه مادری خوبی ندارد و با رفتارهایش نشان می دهد که برادرانم را بیشتر دوست می دارد . چرا که بعد از تولد من بلافاصله اقدام به باداری کرد تا فرزند پسر داشته باشد و در حال حاضر من دو برادر دارم که بیشتر توجه مادرم به آنها معطوف است .

نظر کارشناس :

در سبب شناسی این گونه اختلالات باید به عوامل خانوادگی توجه خاصی نمود .افرادی که دارای اختلالات شخصیت هستند، عمدتا پیشینه خانوادگی خوبی ندارند .اختلالات شخصیت در فرایند رشد شکل می گیرد .اگر عوامل موثر بر رشد که خانواده یکی از مهمترین آنها است نقش خود را به خوبی ایفا نکنند شخصیت سالم شکل نمی گیرد .پدر و مادری خشن و خشک که روابط عاطفی مناسبی با فرزندان خود ندارند می توانند آمادگی اختلالات شخصیت را در فرزندان ایجاد کنند .

مراجع که فرزند اول خانواده می باشد شاهد سبک تربیتی سخت گیرانه مادر می باشد به طوری که بارها از سوی مادر مورد خشونت عاطفی و فیزیکی قرار گرفته است و از طرفی پدری که بدون قید و شرط رفتارهای مادر را می پذیرد وگاهی بدون دلیل موجه پدر را وادار به تنبیه فرزندان خود می کند.

 به نظر می رسد مادر دیواری را بین رابطه پدر و فرزندان ایجاد نموده است که مانع ارتباط عاطفی بین آنها می گردد از طرفی مادر فکر می کند که حمایت خوبی را از ایشان داشته و در تربیت ایشان سنگ تمام گذاشته و از خود گذشتگی فراوان داشته است غافل از این که رفتارهای پرخاشگرانه مادر در دوران کودکی در دختر جوان نهادینه گشته و از مادر خود تصویری ناخوشایند در ذهن خود ساخته است .

نویسنده : “خدیجه رحیمی” – کارشناس دایره مشاوره و مددکاری کلانتری ۲۳ گلدشت شیراز

راهکارهایی ساده و بی‌هزینه برای پیشگیری از سرقت منزل

مطمئناً همه ما در زندگی به این فکر کرده‌ایم چه راهکار و روشی برای پیشگیری از سرقت منزل داشته باشیم تا ضمن عدم هزینه زیاد با خیالی راحت منزلمان را ترک و لحظات خوشی را بیرون از منزل سپری کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این نکته را نیز باید در نظر داشت که برای داشتن خانه‌ای امن به منظور پیشگیری از وقوع سرقت باید کمی وقت گذاشت. به همین منظور برخی از روش‌هایی که مالکین منازل مسکونی باید رعایت کنند تا هدف سارقان قرار نگیرند، به این شرح است:

۱- سعی کنید تا حد الامکان از خالی گذاشتن منزل اجتناب کنید مگر در موارد ضروری که در این حالت نیز چنانچه قرار است چند روز منزلتان خالی بماند حتماً از همسایه‌های قابل اعتماد،  اقوام و دوستان بخواهید در منزلتان بمانند یا ‌گاهی به آنجا سرکشی کنند.

۲- یکی از مکان‌هایی که سارقان برای ورود به منزل مد نظر دارند کانال کولر، نورگیر و پاسیو است که در این خصوص توصیه می‌شود کلیه منافذ ورودی را با نصب نرده‌های آهنی مقاوم ایمن کرده و بر روی درب‌ها و پنجره‌های آهنی نیز با نصب حفاظ، آنها را ایمن کنید.

۳- شکستن توپی قفل درب ورودی به منظور ورود به منزل شما کاری سهل و آسان برای سارقان است؛ لذا قفل درب ورودی باید به گونه‌ای نصب شود که توپی قفل هم سطح درب باشد و چنانچه این امکان میسر نبود حتماً با نصب لوله‌ای بر روی توپی به نحوی که امکان شکستن آن از سارقان گرفته شود اقدام نمائید.

۴- در صورتی که به منزل جدید نقل مکان نموده‌اید در اولین فرصت نسبت به تعویض قفل‌های اصلی اقدام کنید.

۵- هنگام ترک منزل اطمینان حاصل کنید و کلیه درب‌ها و پنچره‌ها به خصوص درب پارکینگ، انباری و تراس قفل باشد.

۶- روشن گذاشتن یک لامپ کم‌مصرف تایمردار که در طول روز روشن و خاموش شود تا سارقان از خالی بودن منزل اطمینان حاصل نکنند و در این صورت مطمئنا ریسک این کار را نیز نخواهند کرد.

۷- روشنایی خارج از منزلتان را به منظور کنترل ترددهای مشکوک تامین کنید. با این کار در صورت پرسه‌زنی افراد مشکوک حتی همسایه‌ها نیز قادر خواهند بود ضمن شناسایی این افراد، موضوع را به شما اطلاع دهند.

۸- هیچ‌گاه کلیدهای درب ورودی آپارتمان را در خارج از منزل مثلاً درون جاکفشی، زیر گلدان، زیر پادری و یا … پنهان نکنید در صورت لزوم می‌توانید آن را به یکی از همسایه‌هایی که اطمینان دارید بسپارید.

۹- در صورت نیاز به خدمه، نظافت‌چی، پرستار کودک، تعمیرکار وسایل منزل و … دقت نمائید از افراد مورد وثوق و مطمئن که توسط مراکز خدماتی مجاز اعزام می‌شوند استفاده کنید.

۱۰- اگر درب منزلتان دارای کنترل از راه دور است در زمان خروج حتماً تا بسته شدن کامل آن منتظر بمانید و قبل از آن از ترک محل جداً اجتناب کنید.

۱۱- از نگهداری امول و اشیاء قیمتی خود در منزل جداً پرهیز کنید و در صورت ترک منزل برای چندین روز حتماً آن را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید.

۱۲- اگر درب ورودی منزلتان فاقد چشمی است برای جلوگیری از غافلگیر شدن و رویت افراد پشت درب حتماً از چشمی مناسب استفاده کنید.

۱۳- هنگام خروج از منزل حواستان را جمع کنید و با یک کنترل ساده خودروهای پارک شده که دارای چند نفر سرنشین هستند و یا افراد مشکوک که در حال پرسه‌زنی در اطراف هستند را شناسایی و از وقوع یک سرقت پیشگیری کنید. در صورت مواجهه با این مورد می‌توانید مشخصات افراد و یا پلاک خودرو را به پلیس اطلاع دهید.

۱۴- اطلاعات سفرتان را محرمانه نگهدارید و با دوستان و آشنایان در حضور افراد غریبه در خصوص سفرتان صحبت نکنید. توجه به این نکته که همیشه در اطراف ما افراد سودجو و فرصت طلبی حضور دارند که می‌توانند به راحتی از صحبت‌های نه چندان مهم شما سوء استفاده کنند تا حد زیادی می‌تواند موثر واقع شود.

۱۵- در صورتیکه منزل ویلایی دارید حیاط آن را ایمن کنید. وجود قسمت‌های تاریک حیاط می‌تواند به عنوان پناهگاه سارقان مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا باید ابتدا معابر ورودی منزل را کاملاً از نظر روشنایی تامین و در معرض دید قرار دهید، هرس کردن درختان و درختچه‌ها و پوشش گیاهی اطراف حیاط نیز فراموش نشود.

۱۸- نکته قابل تامل اینکه همیشه از تجهیزات امنیتی استاندارد و مناسب استفاده کنید. همچنین استفاده از قفل‌های ضدبرش و ضد اسید نیز توصیه می‌شود.

۱۹- فهرست دقیقی از لوازم قیمتی منزل همراه با ذکر نوع و شماره سریال آن تهیه و در مکان مناسبی نگهداری کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در صورت بروز سرقت بعد از کشف، شناسایی و تحویل لوازم به شما به سهولت صورت گیرد. در خصوص وسایل فاقد شماره سریال نیز می‌توانید از آنها عکس‌های با کیفیت و قابل شناسایی تهیه کنید تا در مواقع لزوم مورد بهره برداری قرار گیرد.

۲۰- البته راه‌های دیگری نیز وجود دارد که کمی هزینه در بر دارد مانند استفاده از گاوصندوق به شرط قرار گرفتن در محل مناسب، استفاده از درب‌های ضدسرقت و مستحکم، نصب دزدگیر و آژیر و یا استفاده از انواع بیمه به منظور جبران خسارات وارده.

تهیه و تنظیم: کارمند رتبه۱۶ مهدی نعمایی- رییس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32385

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.