• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۴   اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32344
  • 24 اسفند 1400 - 14:16
اخبار پلیس فارس – ۲۴   اسفند ماه  ۱۴۰۰

آغاز طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ در فارس طرح انتظامی ترافیکی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ با حضور فرمانده انتظامی استان، استاندار و سایر مسئولان سایر دستگاه‌های مربوطه در شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد، استاندار فارس بیان کرد: شهروندان در […]

آغاز طرح ترافیکی انتظامی نوروز ۱۴۰۱ در فارس

طرح انتظامی ترافیکی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۱ با حضور فرمانده انتظامی استان، استاندار و سایر مسئولان سایر دستگاه‌های مربوطه در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد، استاندار فارس بیان کرد: شهروندان در طول سفرهای نوروزی حتما قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا در ایام نوروز کام هیچ خانواده‌ای به واسطه تصادف تلخ نشود.

دکتر “محمدهادی ایمانیه” ادامه داد: رانندگان قبل از سفر باید از ایمنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند و با اطلاع از وضعیت راهها سفری ایمن را برای خود و همسفران ایجاد کنند.

وی افزود: عید نوروز جدا از زیبایی‌ها، روزهای تعطیل و خوشی‌هایش گاهی میزبان اتفاقات وخیم و ایجاد خاطرات بد نیز هست که بهتر است قبل از شروع هر سفر راننده با برنامه‌ریزی دقیق مبدا و مقصد، از سفر خود لذت ببرد.

استاندار فارس با بیان اینکه وقوع ۷۰ درصد از تصادفات عامل انسانی است، بیان کرد: ماموران پلیس موظفند با رانندگان متخلف و قانون گریز در ایام نوروز قاطعانه و بدون اغماض برخورد کنند.

دکتر “ایمانیه” تصریح کرد: رانندگی در مسافرت‌های طولانی خصوصا در ایام نوروز که ترافیک در جاده‌ها معمولا سنگین است تاثیر سوء بر آرامش راننده می‌گذارد و باعث خستگی می‌شود که می‌طلبد شهروندان به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی جدا پرهیز کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

رئیس شورای تامین استان فارس خاطر نشان کرد: با همت و تلاش همه مسئولان و اجرای این طرح، امیدواریم که در پایان تعطیلات نوروزی شاهد کاهش تلفات و حوادث رانندگی باشیم و بتوانیم خدمات مضاعفی به مردم ارائه دهیم.

در ادامه فرمانده انتظامی فارس گفت: استان فارس با توجه به وجود جاذبه‌های فراوان گردشگری و همچنین آثار تاریخی، در تعطیلات نوروز پذیرای تعداد زیادی از مسافران از اقصی نقاط کشور خواهد بود.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” افزود: در این خصوص طرح انتظامی ترافیکی در استان از فردا ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این راستا گشت‌های پلیس در حوزه درون شهری و برون شهری فعال خواهند بود.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در حوزه پلیس راه استان فارس وجود دارد که در ایام نوروز از طریق ۲۲ پاسگاه، ۱۴ پایگاه جاده‌ای و بیش از۲۴۰ تیم گشت خودرویی، موتوری و قریب ۷۵۰ نفر در قالب پاس‌های پیاده و مراقبین راه در حوزه ترافیک به جهت پیشگیری از وقوع تصادفات کنترل می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست ضمن رعایت و احترام به حقوق شهروندان، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا ضمن کاهش بی نظمی در تردد در پیشگیری از وقوع تصادفات سهم عمده‌ای داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32344

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.