• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

برگزاری جلسه کارگروه اطفای حریق در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس

  • کد خبر : 32171
  • 18 اسفند 1400 - 22:40
برگزاری جلسه کارگروه اطفای حریق در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس
جلسه کارگروه اطفای حریق به منظور پیشگیری از ایجاد آتش سوزی و اطفا به موقع حریق در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی فارس، در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با حضور مدیرکل مدیریت بحران، مشاور محیط زیستی استاندار،و نمایندگان دستگاه های اجرایی و نمایندگان تشکلهای محیط زیستی استان برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: در این جلسه حمید ظهرابی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن بیان کمبودها و مشکلات و برشمردن ابزار و ادوات مورد نیاز گفت: محیط بانان و جنگل بانان از جنگل ها و مراتع این مرز و بوم جانانه دفاع می‌کنند و خوشبختانه جوامع آگاه محلی حتی پیشتر از نیروهای دولتی با تعصب و غیرت از سرزمین های ابا و اجدادی خود در مقابل حریق دفاع می‌کنند اما نباید انتظار داشته باشیم که با دست خالی این کار را انجام دهند.
ظهرابی ضمن تاکید بر اجرای هر چه سریع تر اقدامات پیشگیرانه نظیر احداث آتش بر مسدود کردن جاده های غیر ضروری دسترسی به جنگل ، ایجاد حریق های کنترل شده و آموزش و اطلاع رسانی بر اهمیت اقدام به موقع و واکنش سریع در اطفای حریق تاکید نمود.
وی بر لزوم تجهیز جوامع محلی به ابزار و ادوات اطفای حریق همزمان با گذراندن دوره‌های لازم به منظور اطفای حریق ایمن و به موقع تاکید کرده و بیان کرد: باید با برنامه ریزی مدون نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی به طور مستمر به گشت و کنترل های مداوم منطقه بپردازند و در این راه اراده و همت جوامع محلی و فعالیت تشکل های مردم نهاد بسیار مهم است تا در صورت بروز آتش همچون سال قبل میانگین زمان آتش سوزی را به حداقل برسانیم. وی همچنین از غیر تخصصی بودن امکانات اطفای حریق در سطح کشور انتقاد و خواستار پیگیری مدیریت بحران استان برای تجهیز سازمان های متولی به تجهیزات روز آمد تخصصی مخصوصا هواپیماهای آب پاش و بالگردهای مناسب اطفای حریق گردید.

در این جلسه بر اساس موارد مطرح شده مدیر کل مدیریت بحران استان وظایف دستگاه‌های مدعو در مواقع آتش سوزی در جنگلها و مراتع را مشخص و اظهار نمود پیگیری لازم برای تامین امکانات و تجهیزات حریق در دستور کار مدیریت بحران است و اعتبارات خوبی در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار گرفته که تلاش می شود شرایط را برای رفع مشکلات این اداره مهیا تا این اعتبارات برای اطفای حریق کارساز شود. وی بر لزوم هماهنگی با نیروهای نظامی برای همکاری در اطفای حریق تاکید و اظهار داشت به زودی جلسه ای تخصصی در این خصوص برقرار و مسایل مرتبط پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32171

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.