• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۸  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32059
  • 18 اسفند 1400 - 15:20
اخبار پلیس فارس – ۱۸  اسفند ماه  ۱۴۰۰

دپو کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی در”شیراز” لو رفت رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۱۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد. سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو […]

دپو کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی در”شیراز” لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۱۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند، ۶۲ دستگاه لپ‌تاپ، ۷۹ دستگاه هلی‌شات، ۸۲۶ عدد تجهیزات گوشی، ۲ هزار و ۶۱۰ عدد انواع لوازم بهداشتی، ۵۶ عدد لوازم خانگی و  ۷۲۸ عدد اسباب بازی خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه مالک کالاها پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در قالب مشاور املاک در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ کلاهبردار که در قالب مشاوران املاک مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در قالب مشاوران املاک با دریافت مبالغی به عنوان بیعانه در قبال اجاره و رهن دادن یک باب منزل مسکونی از شهروندان کلاهبرداری می کنند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی، علمی و پلیسی ۲ متهم را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در بازجویی های مقدماتی مشخص شد متهمان منزلی را اجاره کرده و یکی از آنها با معرفی خود به عنوان مستاجر از مراجعین می خواسته که مبلغی را به عنوان بیعانه به مشاور املاک بدهند تا وی ملک دیگری اجاره و خانه را تخلیه کند و بدین صورت از شهروندان کلاهبرداری می کرده اند.

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در تحقیقات به ۳۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در شهر شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام اجاره یا رهن منازل قبل از انعقاد قرارداد رسمی و تحویل کلید و منزل به صورت کامل، از پرداخت هر گونه وجه به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه خودداری کنند تا در دام کلاهبردارن گرفتار نشوند.

کشف بیش از ۲۰ هزار مواد محترقه در”لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۰ هزارو ۵۷۸ عدد انواع مواد محترقه توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “سید محمد یوسفی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت : به منظور پیشگیری از حوادث و آسیب های ناشی از انفجار مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال، برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه در سطح شهرستان دردستورکارماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود : ماموران پلیس امنیت عمومی در معیت ماموران انتظامی این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر فروش مواد محترقه در چند مغازه سطح این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه مورد پیگیری قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: مأموران انتظامی پس از شناسایی ۱۰ واحد مغازه سطح شهر نسبت به بازرسی از آن ها اقدام کردند که در نتیجه ۲۰ هزارو  578 عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، افزود: اقدامات پلیس در جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با قاطعیت دنبال می شود .

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی در “آباده

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آباده هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: در بازرسی از این اتوبوس، یک هزار و ۴۰۰ شمع مجلسی ، ۳ هزار و ۲۵۵ ثوب انواع پوشاک، ۹ هزار و ۹۰۰ عدد خوشبوکننده دهان، ۱۴۴ بسته ادکلن ، ۲۵ کارتن تجهیزات کامل حمام و تعدادی تجهیزات خودرو خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی آنان به مرجع قضائی، افزود: ارزش اموال مکشوفه برابر نظریه کارشناسان، ۶ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق در “داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی داراب با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی فعالیت غیرمجاز تعدادی دستگاه ماینر در ۲ واحد مسکونی و یک انبار شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان ها، ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوشاد در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به خصوص فعالیت ماینرهای غیرمجاز و قاچاق، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف مواد محترقه در “قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف ۲ هزار و ۸۶۵ عدد انواع مواد محترقه خبر داد .

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد محترقه توسط فردی در شهرستان قیروکارزین، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در اقدامی عملیاتی، وی را هنگام توزیع مواد محترقه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، ۲ هزار و ۸۶۵ عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

سرهنگ روستا در پایان از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت سودجویان در این زمینه مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس گزارش کنند.

کشف ۳۶۳ هزار نخ سیگار قاچاق در “کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس و کشف ۳۶۳ هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در محور کازرون- شیراز  به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۶۳ هزار نخ سیگار قاچاق کشف و د راین خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالای قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اختلافات خانوادگی به اینستاگرام کشیده شد

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” ازشناسایی و دستگیری فردی که اقدام به ایجاد ساخت صفحه جعلی در اینستاگرام برای توهین به خواهر شوهرش کرده بود، خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: خانمی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا شهرستان مرودشت مراجعه و عنوان کرد که شخصی با ایجاد صفحه اینستاگرامی ناشناس اقدام به توهین و ایجاد مزاحمت برای وی شده است.

 وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهمه که زن برادر شاکیه بود، شناسایی و با اخذ دستور قضائی دستگیر شد.

سرهنگ زینلی عنوان داشت: متهم در بازجویی های انجام شده علت این امر را حسادت و کینه توزی بیان کرد و به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای رسیدگی قضایی به دادسرا معرفی شد، افزود: ضرورت دارد افراد با آگاهی کافی از فضای مجازی وارد آن شوند، چرا که برخی از آسیب های فضای مجازی غیرقابل جبران است.

کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در “لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳۵ هزار و۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق از خودروهای عبوری در شهرستان خبرداد.

سرهنگ “سید محمد یوسفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با سوخت قاچاق ، ماموران انتظامی شهرستان لارستان ضمن گشت زنی وکنترل محورهای مواصلاتی،  4 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل سوخت قاچاق را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی های لازم مشخص شد این خودروها حامل ۳۵ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به دستگیری چهار متهم در این رابطه، افزود: برابر نظر کارشناسان، ارزش سوخت قاچاق مکشوفه ۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کالای قاچاق ۲ میلیاردی در “اقلید

فرمانده انتظامی اقلید ازکشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  “مراد صارمی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری “دژکرد” شهرستان اقلید هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، مقادیر زیادی انواع لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان مربوطه، ارزش کالای قاچاق کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم تحویل مرجع قضایی شد.

کشف بیش از یک تُن و نیم مواد مخدر در “فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک تُن و ۵۹۹ کیلوگرم موادمخدر طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به اثرات سوء موادمخدر به عنوان پدیده شوم و خانمان سوز و همچنین زمینه ساز بروز جرائم مختلف در جامعه، اظهار داشت: مقابله جدی با سوداگران مرگ اعم از قاچاقچی و خرده فروش به صورت جدی در دستور کار پلیس شهرستان فسا قرار دارد.

وی افزود: در سال جاری همزمان با انجام اقدامات تخصصی پلیس به منظور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی نیز به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهرستان اعم از شهر، بخش ها و روستاها با هدف ناامن سازی محیط برای خرده فروشان ، اجرا گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا و از ابتدای سال جاری تا کنون، یک تُن و ۵۹۹ کیلو و ۵۵۴ گرم انواع موادمخدر کشف شده است که این میزان کشفیات، نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ قسام گفت: در این مدت، ۳۶ قاچاقچی و  345 خرده فروش دستگیر و روانه دادسرا شدند و ۱۲۹ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به مراکز بازپروری داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از همکاری و مشارکت شایسته مردم در راستای برخورد با سوداگران مرگ قدردانی کرد و افزود: اعتیاد و مواد مخدر هزینه های زیادی را به خانواده و جامعه تحمیل می کند که ضروریست آحاد مختلف جامعه در این زمینه هوشیار بوده و با افزایش آگاهی، نقش خود را در پیشگیری از اعتیاد نزدیکان و تنگ کردن عرصه بر سوداگران مرگ به خوبی ایفا کنند.

خاموشی ۵ دستگاه ماینر قاچاق در “سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان سپیدان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۵ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” با فرمانده سپاه

فرمانده انتظامی کوه چنار به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) با فرمانده سپاه این شهرستان دیدار کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به مناسبت روز پاسدار و جانباز سرهنگ “لطف الله  محمدی ” در معیت معاونت های این فرماندهی با سرهنگ ” امیری ” فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کوه چنار دیدار و این روز خجسته را به آن ها تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32059

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.