• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۷  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32028
  • 17 اسفند 1400 - 16:24
اخبار پلیس فارس – ۱۷  اسفند ماه  ۱۴۰۰

کاشت نهال توسط سردار “حبیبی” درمجتمع فرهنگی رفاهی طلائیه شیراز صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، سردار “حبیبی” فرمانده انتظامی استان و جمعی از معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی اقدام به کاشت تعدادی اصله نهال در مجتمع فرهنگی رفاهی طلائیه شیراز کردند. تجلیل از جانبازان پلیس در […]

کاشت نهال توسط سردار “حبیبی” درمجتمع فرهنگی رفاهی طلائیه شیراز

صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، سردار “حبیبی” فرمانده انتظامی استان و جمعی از معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی اقدام به کاشت تعدادی اصله نهال در مجتمع فرهنگی رفاهی طلائیه شیراز کردند.

تجلیل از جانبازان پلیس در شیراز

روز گذشته و در آستانه سالروز ولادت باب الحوائج حضرت اباالفضل العباس(ع) و روز جانباز از تعداد ۲۱ نفر جانباز سروقامت شاغل، وابسته و وظیفه پلیس فارس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس در این مراسم که با حضورهیئت رئیسه فرماندهی انتظامی استان و جمعی از معاونین و روسای پلیس های تخصصی در سالن ولایت ستاد انتظامی استان برگزار گردید از تعداد ۲۱ جانباز سرافراز پلیس فارس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

توقیف کمپرسور قاچاق در “فراشبند”

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: کامیون کشنده حامل یک دستگاه کمپرسور قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس “فراشبند” توقیف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “فراشبند” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه کمپرسور هوا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی مدارک مشخص شد که کمپرسور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با هوشمندی و اشراف کامل، اقدامات مجرمانه مخلان اقتصادی را ناکام خواهد گذاشت.

دپو کالای قاچاق ۱۲ میلیاردی در”شیراز” لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۱۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و پلیسی از دپو کالای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۶۲ دستگاه لپ‌تاپ، ۷۹ دستگاه هلی‌شات، ۸۲۶ عدد تجهیزات گوشی، ۲ هزار و ۶۱۰ عدد انواع لوازم بهداشتی، ۵۶ عدد لوازم خانگی و  ۷۲۸ عدد اسباب بازی خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه مالک کالاها پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹ دستگاه ماینر قاچاق در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف ۹ دستگاه ماینر قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعیتان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۹ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

در”سپیدان” تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و قاچاقچی را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سپیدان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

واژگونی اسپورتیج با ۲ کشته و یک مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: در پی واژگونی سواری اسپورتیج در محور “لامرد-خنج” ۲ سرنشین در دم فوت و راننده نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور “لامرد-خنج” بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد سواری اسپورتیج حامل ۷ سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ سرنشین به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده نیز مجروح و راهی بیمارستان شد، گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در” نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف مغز بادام خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌‎الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “نی‌ریز” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۳۵ کیلوگرم مغز بادام خارجی قاچاق و فاقد مدارک کشف و راننده به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستبند پلیس”آباده” بر دستان سارق

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” گفت: با دستگیری سارق حرفه ای، پرده از راز ۱۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و منزل برداشته شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ از ساختمان‌های نیمه کاره و منزل در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق ۷۰ متر کابل برق و مقداری آهن آلات مسروقه کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و منزل اقرار و سپس روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در “خنج

فرمانده انتظامی “خنج” از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۱۵ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی از محلات شهرستان خنج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه سارق دستگیر شده در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

سرهنگ “بردبار” به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با  13  فقره سرقت

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس موفق شدند یک نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، افزود: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۲ دستگاه لیزر قاچاق در “استهبان”

فرمانده انتظامی شهرستان “استهبان” از کشف ۲ دستگاه لیزر خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی غیر متخصص در زمینه لیزر و زیبایی در سطح شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه ماموران اداره بهداشت به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند در یک منزل مسکونی ۲ دستگاه لیزر مو و زیبایی خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌ا‌ند، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست تا قبل از مراجعه به کلینیک‌های پزشکی حتما از اصالت آن و رعایت مسائل بهداشتی در آن محل اطمینان حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32028

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.