• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۶  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31938
  • 16 اسفند 1400 - 14:30
اخبار پلیس فارس – ۱۶  اسفند ماه  ۱۴۰۰

حضور سردار حبیبی در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ فرمانده انتظامی استان با حضور در دفتر نظارت همگانی(۱۹۷) پاسخگوی مشکلات مردم شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای پاسخگویی مسئولان انتظامی استان در خصوص مسائل و مشکلات انتظامی، ترافیکی و غیره شهروندان، سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ […]

حضور سردار حبیبی در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷

فرمانده انتظامی استان با حضور در دفتر نظارت همگانی(۱۹۷) پاسخگوی مشکلات مردم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای پاسخگویی مسئولان انتظامی استان در خصوص مسائل و مشکلات انتظامی، ترافیکی و غیره شهروندان، سردار”رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ حضور یافت و به مشکلات شهروندان رسیدگی کرد.

گفتنی است، این ملاقات مردمی با انجام پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت و شهروندان هم استانی مشکلات، انتقادات، شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر و تشکر از کارکنان نیروی انتظامی را به صورت حضوری با سردار حبیبی در میان گذاشتند.

کلاهبردار ۶۰ میلیاردی در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان گفت: مردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد‌: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شکات بیان کردند که در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان رمال و دعانویس برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغی وجه به حساب وی انتقال داده‌اند و پس از آن دیگر پاسخگو تماس آنها نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مطلع شدند که متهم در “البرز” می‌باشد، ادامه داد: ماموران با اخذ نیابت قضائی به آن مکان اعزام و با همکاری پلیس آن استان موفق شدند وی را در یکی از محله‌ها شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل این فرد ۹۷ هزار دلار، ۴۰ سکه و مقدار زیادی طلا و جواهرات که متهم از طریق کلاهبرداری بدست آورده بود کشف شد، گفت: بنا به نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آگهی دروغین استخدام با ۲۰۰ شاکی

در ادامه این نشست رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با ترفند آگهی دروغین استخدام، ۱۰ میلیارد ریال از ۲۰۰ شهروند کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آگهی استخدام در سایت دیوار و کلاهبرداری از آن طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پس از چند ماه کار فنی و تخصصی موفق شدند متهم در حالی که در یکی از پایانه‌های مسافربری قصد خروج از شیراز داشت را شناسایی و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه گوشی، یک دستگاه Pos سیار، ۲۰ سیم کارت بی نام  و ۸ کارت بانکی مربوط به افراد مختلف کشف شد، گفت: وی در بازجویی اولیه به ۲۰۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اقرار کرد.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه متهمان هر دو پرونده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده، هیچ مبلغی به عنوان بیعانه واریز نکنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را به وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی با هوشیاری پلیس”ممسنی”

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان “ممسنی” کشف شد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در تداوم طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران یگان امداد شهرستان ممسنی حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-کازرون” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۰ عدد تخت روان تعمیرگاهی، یک هزار و ۷۰۰ عدد قیچی و بیلچه باغبانی، ۵۶۲ عدد انواع باطری ابزار شارژی و ۱۲ هزار و ۳۱۰ عدد انواع آچار و انبر قفلی خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف قطعات موتورسیکلت قاچاق  در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری پرادو و کشف قطعات دو  دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری مرکز شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پرادو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو قطعات دو  دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31938

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.