• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

پارک سلامت روان حاجات قطب روانشناسی کشور

  • کد خبر : 31664
  • 06 اسفند 1400 - 13:20
پارک سلامت روان حاجات قطب روانشناسی کشور
دکتر بهمن حاجات نیا رئيس هيات مديره و مدير عامل پارك سلامت روان استان فارس گفت: اين موسسه با بهره گيري از روش هاي نوين درماني به دنبال كمك به كاهش آسيب هاي اجتماعي است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک سلامت روان ، بهمن حاجات نیا افزود: حمایت از موسسه پارک سلامت روان و کمک به تقویت آن در حقیقت کمک به کاهش و رفع آسیب های اجتماعی است که امروز به معضلی برای کشور خصوصا کلانشهرها تبدیل شده است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) کاهش آسیب های اجتماعی مسئله پر اهمیتی که برای آن نباید شب روز و شناخت، نیز دست معجزه‌گر مردم که عنایت الهی را به‌دنبال دارد، راهگشا خواهد بود؛ این را تجربه‌ی انقلاب اسلامی ثابت کرده است؛ مهم این است که نیروی حزب‌اللهی این عرصه را نیز سنگری برای انقلابی‌گری و جهاد خود بداند ؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است ، تمام اهتمام پارک سلامت روان تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

او ادامه داد: این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور و بی نظیر در خاورمیانه در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار و ظرفیت نگهداری حدود یک هزار و ۸۰۰ معلول ذهنی و کودک بی سرپرست و افراد مبتلا به اعتیاد در شیراز احداث شده است.

حاجات نیا گفت: علاوه بر ساختمان ها و فضاهای نگهداری بیماران که بر اساس استاندارهای جهانی ساخته شده است، از وجود پزشکان، پرستاران، مربیان و نیروهای متخصص و متعهد نیز در این مرکز استفاده می شود.

وی اظهار داشت: هم اینک حدود ۸۰ بیمار دچار معلولیت ذهنی در پارک سلامت روان شیراز نگهداری می شوند که در برخی از آنها، میزان داروی مصرفی نسبت به دوره قبل از حضور در این پارک به یک سوم کاهش یافته است.

مدیر عامل پارک سلامت روان اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و به روز با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب آغاز کرده و به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بیماران اعصاب و روان در یک فضای کاملا اجتماعی که امکان حضور و تردد شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی در آن فراهم است درمان شوند.

حاجات نیا، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توانبخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه روانشناسان دنیا را از جمله امکانات ایجاد شده یا پیش بینی شده برای آحاد مردم در این پارک برشمرد.

دکتر علی محمد موسوی مشاور مدیر عامل موسسه پارک سلامت روان استان فارس هم، یکی از محورهای فعالیت این پارک را، توجه به سلامت شهروندان برشمرد و افزود: به همین منظور علاوه ایجاد فضای سبز و مرفه برای استفاده عموم، یک مسیر پنج کیلومتری ویژه پیاده روی و دوچرخه سواری مراجعان نیز در این مجموعه پیش بینی شده است و آماده همکاری با هیئت های ورزشی شهر شیراز جهت بهره مندی این هیئت ها از امکانات پارک سلامت روان است .

سید علی محمد موسوی افزود: سازمان نظام رواشناسی کشور این مجموعه را قطب روانشناسی کشور معرفی کرده است.
وی افزود: این پارک از ابتدای شروع فعالیت هیچگونه نگاه منفعتی نداشته و هم نیز اینک حدود ۱۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که با توسعه و تکمیل آن امکان به کار گیری ۳۰۰ نیروی دیگر نیز فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31664

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.