• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
در سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به جنوب استان انجام شد:

افتتاح دادگاه عمومی بخش اشکنان و معرفی اولین رئیس این حوزه قضایی

  • کد خبر : 31661
  • 06 اسفند 1400 - 14:30
افتتاح دادگاه عمومی بخش اشکنان و معرفی اولین رئیس این حوزه قضایی
طی سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به جنوب فارس این مقام ارشد قضایی استان ضمن دیدار از حوزه های قضایی شهرستان های لامرد و مهر و دیدار با مراجعان با حضور در بخش اشکنان طی مراسمی ضمن افتتاح ساختمان دادگاه عمومی بخش اشکنان قاضی حجت الاسلام علی صداقت را به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی این بخش معرفی کرد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در این مراسم که امام جمعه شهرستان ، فرماندار و نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه توسعه با هدف ارائه خدمات قضایی به مردم همه مناطق بخصوص مناطق دور دست در برنامه دستگاه قضایی قرار دارد گفت: فراهم شدن امکان دسترسی مردم در همه نقاط بخصوص نقاط محروم و دور دست استان به امکانات و خدمات در همه زمینه به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهداء در صیانت از این نظام است .

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس در جمع مردم و مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان لامرد و بخش اشکنان لزوم صیانت از دستاوردهای انقلاب را یادآوری و اضافه کرد: باید همه ما قدردان نظام اسلامی و شهدا باشیم و مدیران در این وادی مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید بیانیه گام دوم انقلاب را محور برنامه ها قرار دهند بیان داشت: ما در دستگاه قضایی با هدایت و راهبری ریاست معظم قوه قضائیه این حرکت نوین را آغاز کرده ایم و بخشی از همین امر فراهم سازی دسترسی مردم در همه نقاط استان به خدمات قضایی است.

این مقام ارشد قضایی استان فارس افتتاح دادگاه در این منطقه را در راستای برنامه های تحول و تعالی دستگاه قضایی خواند و خاطر نشان کرد: لازم است در کنار مجموعه قضایی ادارات ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی نیز ارائه خدمات خود در این مناطق را دستور کار قرار دهند و تا قبل از افتتاح این ادارات لازم است در جهت رفاه مردم منطقه نمایندگان این دو مجموعه در منطقه حضور داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه مردم داری و تکریم ارباب رجوع توسط مسئول این حوزه قضایی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پیشنهاد ما برای سپردن مسئولیت این دادگاه بخش به یک روحانی متعهد، اطمینان از خصوصیات اخلاقی وی در راستای مردم داری و تکریم ارباب رجوع و البته قاطعیت و عدالت محوری وی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به رئیس این حوزه قضایی توصیه کرد: ضمن رعایت تقوای الهی، عدالت را محور کار خود قرار دهند و دفاع از بیت المال و حقوق مردم را به عنوان یکی از مهمترین اصول عدالت محوری سرلوحه کار خود قرار دهد.

رئیس شورای قضایی استان که در رأس هیأتی به جنوب فارس سفر کرد بر توسعه زیر ساخت های الکترونیک قضایی نیز تأکید کرد و بیان داشت: پیوستن به شیوه های نوین خدمت رسانی با همان جدیتی که در مرکز استان پیگیری می شود باید در مناطق دوردست استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف گذاری باید ارائه خدمات دادرسی بدون کاغذ باشد تا مردم منطقه از ابتدای شکل گیری دادگاه در این بخش با خدمات نوین و الکترونیکی این مجموعه آشنا شوند و آن را بپذیرند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر سرعت ، دقت و حساسیت در رسیدگی های قضایی تأکید کرد و بیان داشت: رعایت سیاست های کلان دستگاه قضایی همانند کاهش اطاله دادرسی و کوتاه شدن فرایند رسیدگی و همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان ها و اقدامات پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های مردمی و اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

مقام عالی قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم و مسئولین شهرستان لامرد و بخش اشکنان با اشاره به روند رو به توسعه صنعت و سرمایه گذاری ها در بخش تولید، حمایت بیدریغ حقوقی و قضایی از سرمایه گذاری مشروع و مولد را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: ظرفیت های سرمایه گذاری در جنوب استان فارس بسیار زیاد است و لازم است مسئولین حوزه های قضایی این منطقه مجری جدی و قاطع سیاست ها و دستورالعمل های قوه قضائیه در راستای رونق تولید در منطقه و رفع کننده موانع از سر راه سرمایه گذران و تولید کنندگان باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم با حکم ریاست معظم قوه قضائیه حجت الاسلام علی صداقت به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی بخش اشکنان معرفی گردید.

در ادامه سفر رییس کل دادگستری استان فارس و هیات عالی قضایی استان به جنوب فارس حجت الاسلام و المسلمین موسوی با حضور در واحد های تولیدی این شهرستان از نزدیک روند تولید در این مجموعه ها را بررسی و مشکلات حقوقی و قضایی در مسیر تولید و یا توسعه سرمایه گذاری آنان بررسی و طی مراسمی نیز شورای حل اختلاف شهر اَهِل این شهرستان نیز آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31661

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.