• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

​نگاهی به مصوبات سی‌ و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 30853
  • 20 دی 1400 - 18:58
​نگاهی به مصوبات سی‌ و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز
سی‌ و ششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورا و اصحاب رسانه برگزار شد و در ابتدا اعضای شورا کلیات برنامه توسعه شهرداری شیراز در افق 1404 را به تصویب رساندند.

به گزارش سحاب پرس، بر این اساس عناوین اهداف این برنامه در راستای تحقق چشم‌انداز و رویکردهای شورای ششم، حداکثر تا تیر ماه ۱۴۰۱ مصوب و شهرداری مکلف شد این مصوبه را مبنای تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۱ قرار دهد.
در دستورکار دیگر شهرداری شیراز مکلف به اجرای تقاطع نواب صفوی – احمد ابن موسی- کمربندی در سه فاز پل‌های چپ گرد کمربندی غرب به احمد ابن موسی –شرق و بالعکس به عنوان فاز یک پروژه، اجرای پل نواب صفوی شمال به جنوب و بالعکس به عنوان فاز دوم پروژه و اجرای چهار لوپ پل نواب با دو دوربرگردان غیرهمسطح در محور کمربندی با فاصله بهینه طراحی شده از پل نواب به عنوان فاز سوم پروژه شد.
همچنین شهرداری شیراز مکلف شد با توجه به برنامه زمان‌بندی فازهای اجرایی پروژه و با لحاظ اولویت رفع معارض ملکی را در مناطق پنج و نه شهرداری انجام داده تا در زمان‌بندی اجرای پروژه وقفه ایجاد نشود و برنامه زمان‌بندی هر سه فاز را به صورت مکتوب ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه نموده و تاییدیه های لازم را از کمیسیون عمران شورا اخذ کند.
شهرداری شیراز مکلف شد اتصال راست گرد احمدابن موسی به کمربندی ( ترافیک عبوری شمال شرقی به جنوب غربی ) را به صورت غیرهمسطح با رویکرد کاهش طول رمپ پل اصلی نواب، کاهش دو دهانه اجرای این پل، عدم جابجایی تأسیسات واقع در انتهای خیابان نواب، کاهش رفع معارض ملکی جهت اجرای راست گرد کمربندی شرق به خیابان نواب اجرا کند و کلیه الزامات لازم در خصوص جانمایی پایه های پل کمربندی – غرب به احمد ابن موسی شرق را رعایت کرده تا با طرح جامع تعریض کمربندی فعلی در محور تندرو مغایرتی ایجاد نشود.
همچنین اعضای شورای شهر به شهرداری شیراز اجازه دادند نسبت به انعقاد قرارداد «ادامه و تکمیل بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل کلانشهر شیراز» با دانشگاه علم و صنعت ایران با رعایت آیین نامه معاملات شهرداری بدون تشریفات اقدام کند.
اختصاص و راه‌اندازی مکان یا شعبه‌ای تحت عنوان دفتر جذب سرمایه‌گذاری در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس نیز به تصویب اعضا رسید و بر اساس آن شهرداری شیراز مکلف شد با تعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس مکان مناسبی را به منظور دفتر جذب سرمایه‌گذاری تعیین کند و نسبت به راه‌اندازی و فعال کردن دفتر جذب به صورت مداوم و مستمر با امکانات و نیروی انسانی موجود در شهرداری اقدام و نتیجه اقدامات را به صورت فصلی به استحضار استاندار فارس برساند.
طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا، درباره صدور موافقت‌نامه اعلام ضابطه بر روی اراضی و املاک واقع در شهر شیراز جهت تسهیل در امر سرمایه‌گذاری توسط مالکین و سرمایه‌گذاران نیز به تصویب اعضای شورا رسید.
بر این اساس شهرداری مکلف شد بر اساس یک فازبندی مشخص، املاک با مالکیت اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی و غیره را که ظرفیت و منافع اقتصادی بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در شهر شیراز دارد را شناسایی و ظرف مدت یک ماه ضابطه و طرح پیشنهادی را براساس میزان تراکم، نوع کاربری و غیره تحت عنوان اعلام ضابطه به کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ارائه کند.
طرح کمیسیون گردشگری و زیارت شورا، مبنی بر الزام شهرداری شیراز به اعزام هیأتی بیست نفره متشکل از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان حوزه فرهنگی و فنی به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی نیز به تصویب شورا رسید.
همچنین در جلسه شورای شهر شیراز طرح کمیسیون مشترک گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در خصوص اختصاص قطعه‌ای مناسب جهت احداث، باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز نیز تصویب شد و مقرر شد موضوع جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مرتبط ارجاع شد.
همچنین در این جلسه راه‌اندازی صندوق پروژه عمرانی بر روی املاک شهرداری به تصویب اعضای شورا رسید و اعضای شورا ضمن تصویب دو فوریت لایحه مذکور، شهرداری را مکلف کردند از طریق فراخوان عمومی و با رعایت آیین نامه‌های مالی و معاملاتی شهرداری نسبت به راه اندازی صندوق پروژه عمرانی روی املاک شهرداری و پروانه آن از طریق فروش واحدهای جزء (یونیت) و تهاتر و واگذاری املاک شهرداری در مقابل تسویه بخشی از بدهی‌های شهرداری به بانک شهر اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30853

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.