• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

​نگاهی به مصوبات سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 30766
  • 06 دی 1400 - 12:18
​نگاهی به مصوبات سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز
سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای، شهردار شیراز و مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، ابتدا شورا با تصویب طرحی دوفوریتی به مناسبت سالروز شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، استفاده از مترو و اتوبوس درون شهری را در روز ۹ دی ماه و ۱۳ دی ماه روز مقاومت برای عموم شهروندان رایگان اعلام کرد.
در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا درخصوص رویکردهای نظارتی بر عملکرد اداره کل حقوقی شهرداری شیراز نیز تصویب شد  و به منظور عملکرد مطلوب اداره کل حقوقی و حفظ و حراست حقوق شهرداری و همچنین پرورش نیروهای متعهد و متخصص، شهرداری شیراز اعلام شد که واگذاری امور راجع به وکالت پرونده‌های متشکله له یا علیه شهرداری در محاکم قضایی و شبه قضایی به وکلای دادگستری و قوه قضائیه ممنوع است.
در ادامه قید شد که شهرداری باید جز در موارد خاص از نیروی متخصص بدنه کارشناسی در این زمینه استفاده کند و در کمیته‌ای متشکل از ۲ نفر از اعضای شورای به انتخاب کمیسیون برنامه بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، شهردار یا نماینده وی و مدیرکل حقوقی شهرداری شیراز جزییات مطرح شود و پس از جلب نظر کمیته به وکلایی با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه وکالت در دادگستری، حسن سابقه، متعهد، متخصص و مورد تأیید شورا اعطای وکالت گردد و سایر جزئیات و تبصره‌های این مصوبه نیز روی سایت شورا درج شود.
طرح دوفوریتی جمعی از اعضا در مورد الزام شهرداری به اجرای ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری و پیاده‌سازی عملیات تحویل قبوض عوارض نوسازی و عمران شهری درب منازل شهروندان نیز توسط اعضا مصوب شد و شهرداری مکلف شد از طریق عقد قرارداد با شرکت پست استان فارس، حداکثر تا یک ماه پس از تصویب به این مصوبه اقدام کند.
در دیگر دستورکار شورا در جلسه نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر ایراد به مصوبه طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موزه‌های شهر شیراز بررسی شد و اعضا به مصوبه خود اصرار ورزیدند.
همچنین در دیگر دستور کار محمد فرخ زاده به‌عنوان نماینده تام الاختیار به شرکت توسعه گردشگری به‌عنوان دبیرخانه کارگروه طرح سحاب استانداری فارس معرفی شد و در ادامه طرح پیشنهادی وی درخصوص تمرکز فعالیت بوستان‌ها و الحاق بوستان‌های بزرگ به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مشخصاً بوستان طبیعت و بام شیراز نیز جهت بررسی به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارسال شد.
طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شورا، درباره تعیین کارشناسان منتخب شورا جهت هیأت داوری تشخیص المان‌های شهری تصویب شد و بر مبنای آن جهت تعیین یک نفر کارشناس به تشخیص و معرفی شورا در هیأت داوری تشخیص المان های شهری، دکتر محمد علی آبادی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز به عنوان کارشناس منتخب شورا، جهت حضور در هیأت داوری تشخیص المان های شهری انتخاب شد.
همچنین طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه‎‌گذاری شورا، درخصوص جذب سرمایه گذار از طریق فراخوان و سایر راه های ارتباطی برای بسته‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز، املاک اشخاص (حقیقی وحقوقی)، دارایی‌های دستگاه‌های دولتی که فروش آن اولویت دولت برای کسری بودجه در نظر گرفته شده ومصرف آن به صورت استانی و ایده‌های سرمایه گذاری نیز تصویب شد.
بر همین اساس شهرداری مکلف شد در راستای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدام کند و به شناسایی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی، حقوقی، مالکین املاک و غیره تا قبل از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، استفاده از ظرفیت‌های پادگان‌ها، ارتفاعات، رودخانه خشک و غیره در شهر شیراز با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط تا قبل از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ اقدام کند.
ایراد فرمانداری به مصوبه شورا در خصوص دستورالعمل اجرایی نحوه تأسیس و بهره برداری شرکت های خصوصی و تعاونی حمل و نقل مسافر درون شهری شیراز» نیز بررسی شد و شورا با آوردن چندین تبصره، اصلاحیه و معیارهای درجه بندی شرکت های حمل و نقل این طرح را به تصویب رساند که جزئیات آن بر روی سایت شورای شهر شیراز جهت رویت عموم در دسترس قرار گرفت.
در پایان نیز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص سند راهبردی مدیریت سبز در شهرداری شیراز نیز در جلسه به تصویب اعضا رسید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30766

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.