• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4
​با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری

دومین قرارگاه میز خدمت محله محور در شهرداری منطقه هفت برگزار شد

  • کد خبر : 30763
  • 06 دی 1400 - 12:16
دومین قرارگاه میز خدمت محله محور در شهرداری منطقه هفت برگزار شد
دومین قرارگاه میز خدمت محله محور شهید دادا... شیبانی در بلوار اتحاد واقع در محدوده شهرداری منطقه هفت شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه های اجرایی و شهری جهت بررسی و رفع مشکلات این منطقه برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این میز خدمت گفت: این قرارگاه دومین میز خدمت است که در راستای در اولویت قرار دادن، بررسی و رفع مشکلات و مسائل مناطق کم برخوردار برپاشد.
مهدی طاهری اظهار داشت: این اقدام با اجرای یک هدف و در جهت شکسته شدن قاعده بروکراتیک انجام شد. این در حالیست که می توانستیم این جلسه را در محل فرمانداری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار کنیم اما برآن شدیم تا مسئولین و مردم را در جهت ارائه و رفع مشکلات رو در روی یکدیگر قرار دهیم.
طاهری با بیان اینکه قبل از برپایی میز خدمت در مناطق بازدید از منطقه صورت می گیرد و مشکلات محلات و منطقه از سوی ناظر شورا در منطقه مطرح می شود، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در منطقه هفت موضوع آب و فاضلاب و امنیت آن می باشد که دغدغه اصلی مردم است که در راستای تامین امنیت مقرر شد از سوی یک خیرّ قطعه زمینی جهت ساخت کلانتری اهدا شود و تا پایان سال افتتاح شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خاطر نشان کرد: هر چه که به حاشیه شهر نزدیک می شویم به دلیل اینکه ضریب کنترل کم می شود آسیب های اجتماعی بیشتر می شود. لذا اگر این‌ معضل رها شود ‌و مدیریت نشود مشکلات بیشتر خواهد شد.
طاهری ابراز داشت: امید است با توجه به حضور بیشتر مدیران در میز خدمت، مسائل با بروکراسی کمتر رفع شود و باتوجه به اینکه در میز خدمت با مردم چهره به چهره ملاقات می کنیم بسیاری از تعارفات کنار می رود. 
منطقه ۷ دیگر محروم نیست و منطقه ای روبه پیشرفت است
محمد تقی تذروی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت نیز در این میز خدمت اظهار داشت: منطقه ۷ باتوجه به پروژه هایی که در آن در حال اجرا و یا کلنگ زنی می باشد، منطقه در حال پیشرفتی است و اجرای پروژه های شاخص بویژه در حوزه ورزشی، فرهنگی و عمرانی شاهد موفقیت های بسیار خوبی هستیم.
وی ادامه داد: این منطقه نیازمند خدمت رسانی بیشتر است و باتوجه به اینکه در زمانی محرومیت داشته اما هم اکنون پروژه های بسیار خوبی در آن در حال اجراست.
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت در این جلسه با بیان اینکه این منطقه در گذشته با عنوان منطقه محروم از آن نام برده میشد، گفت: امروز این منطقه دیگر محروم نیست بلکه منطقه ای پویا ، فعال و در حال حرکت است که پروژه های شاخص بسیاری برای آن تعریف شده است.
وی عنوان کرد: این منطقه بالغ بر ۱۳ هزار هکتار حریم دارد و در صورتیکه شهرداری تنها برای ۱۸۰۰ هکتار خدمت رسانی می کند. از سوی دیگر باتوجه به سکونت جمعیت ۲۵۰ هزار نفری در این منطقه اما تراکم جمعیت وجود دارد و مشکل اصلی آن حریم است و در نگهداری این حریم با مشکلاتی مواجه ایم. لذا نیاز به حضور دستگاه قضایی و فرمانداری در رفع این معضل است.
این عضو شورا همچنین ابراز داشت: در این منطقه متأسفانه مالکین بدون هماهنگی با شهرداری نسبت به تفکیک زمین اقدام، بدون رعایت ضوابط شهرسازی نسبت به واگذاری زمین به مردم و قشر ضعیف به متراژ های ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر اقدام می کنند و تنها یک قولنامه کاغذی داده می شود و در اینجاست که مردم انتظار دارند تا پروانه ساختمانی برای آنها صادر شود و خدمات دریافت کنند.
تذروی همچنین از عدم پیگیری مدیران و دستگاه های اجرایی در رفع مشکلات مردم در این منطقه گلایه کرد و گفت: قرار است ۱۰ سال بودجه به این منطقه تخصیص داده شود و تاکنون تنها یک کلمه از مدیران شنیده ایم که “انشاءالله “بودجه اختصاص می یابد اما پس از گذشت اینهمه سال این بودجه محقق نشده است.  
عدم امنیت از دیگر مشکلاتی بود که مردم این منطقه در خصوص آن گلایه مند بودند و ناظر شورای شهر در این منطقه گفت: این آمادگی را داریم تا با در اختیار قرار دادن زمین، فرمانده نیروی انتظامی نسبت به مستقر نمودن یک کلانتری در این منطقه اقدام کند و واحدهای گشت افزایش یابد.  
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز به اصلی ترین مشکل طرح شده توسط مردم این منطقه اشاره کرد و افزود: در منطقه هفت مشکل اصلی فاضلاب است و دلیل آن بالا بودن سطح آب است و این موضوع در کوچه ها قابل مشاهده است. از سوی دیگر ایجاد تصفیه خانه محلی این مشکل را رفع نمی کند و آبفا باید با ارائه راه حل های تخصصی به این موضوع ورود کند یا آب منطقه ای یک سیستم زهکشی ایجاد کند چرا که زهکشی سطح آب منطقه را پایین می آورد.
تذروی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در آینده مناطقی همچون گرد خون و ماه فیروزان به مجموعه شهر ملحق می شوند نیاز است تا هم اکنون اقداماتی را در راستای خدمات بهتر به مردم ارائه شود تا مهاجرت آنها کاهش یابد.
در اجرای عدالت شهری و خدمت رسانی به مردم اولویت باید با مناطق کم برخوردار باشد
در این جلسه همچنین عضو هیات رییسه و عضو کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر، بیان کرد: این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر یکی از مناطق کم برخوردار شهرداری شیراز است. متأسفانه یکی از معضلاتی که این منطقه با آن مواجه است عدم شبکه فاضلاب در مناطق و بالا بودن سطح آب است که کار را برای شهرداری بسیار سخت کرده است.
افسانه خواست خدایی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات که مردم گلایه بسیاری از آن دارند کمبود فضای ورزشی، آموزشی و تفریحی است. بویژه فضای آموزشی که نبود آن به شدت احساس می شود.
وی با اشاره به اینکه نبود فضای درمانی هم از دیگر مشکلات است که یک مشارکت بین دستگاهی را می طلبد ، گفت: مردم در این حوزه نیز گلایه بسیاری دارند چرا که برای استفاده از فضای درمانی باید در مرکز شهر حضور پیدا کنند. 
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مشکلات زیر ساختی، نبود آسفالت مناسب در کوچه ها و معابر از دیگر مشکلات می باشد و نیاز است تا شهرداری توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد. چرا که در هنگامی که انتظار داریم تا عدالت شهری در زمینه خدمت رسانی به مردم اجرا شود باید به گونه ای باشد که اولویت با مناطق کم برخورداری همچون سه منطقه ۷،۹ و‌ ۵ باشد.
ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه از دیگر موضوعاتی بود که خواست خدایی به آن اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی مردم این منطقه با اداره اوقاف است و زمین های این منطقه بیشتر اوقافی می باشد که در حوزه تملک و حقوقی مردم با مشکلات بسیاری مواجه اند.
خاطر نشان می شود در دومین میز خدمت محله محور، مهدی نصیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران دستگاه های خدمات رسان همچون شهردار منطقه هفت، نمایندگان بهزیستی، آبفا، نیروی انتظامی، سازمان پسماند، آتش نشانی و خدمات ایمنی، پست و مخابرات و… حضور داشتند.
شایان ذکر است جلسه فوق العاده کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص برگزاری دومین قرارگاه میز خدمت محله محور شهید دادا… شیبانی با حضور فرماندار شهرستان شیراز در سالن صحن شورا جهت بررسی و ارائه راهکار جهت رفع مشکلات برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30763

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.