• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

برگزاری نشست حامیان طبیعت و مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اقلید

  • کد خبر : 30455
  • 10 بهمن 1400 - 16:30
برگزاری نشست حامیان طبیعت و مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اقلید
شست حامیان طبیعت و مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اقلید در تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، رییس اداره محیط زیست،انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت، طبیعت یاران گفتمان سرحد چهاردانگه، انجمن دوستداران زاگرس سبز اقلید و سرحد، زیست اندیشان گفتمان روز سرحد، گروه‌های طبیعت یار محلی شهرستان، انجمن کوچروان سرزمین سبز ، انجمن بانوان پیشگام در توسعه به صورت حضوری در اداره محیط زیست شهرستان اقلید برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس علی بخش نجاتی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از فعالیت سمن ها و تاثیرگذاری فعالیت آن‌ها در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی تقدیر و تشکر کردند و با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفاظت و صیانت از محیط زیست تنها و تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است، حمایت از سمن ها و مشارکت مردمی را در راستای تحقق اهداف محیط زیست و منابع طبیعی امری مهم دانستند.

نجاتی در خصوص مشکل ثبت سمن ها در شهرستان و موانع پیش روی آن افزود: مقرر شده در جلسه ای که با فرماندار و مسئولین شهرستان برگزار می شود موضوع را بطور جدی مطرح و‌ پیگیری کنند.
با توجه به صحبت های حاضرین در جلسه و تحقیقات میدانی و همچنین جلساتی که با مقامات قضایی استان در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در محیط زیست برگزار شده است، اعلام شد نظر دولت و ادارات نسبت به تشکیل انجمن های مردم نهاد بسیار مثبت است.

وی اضافه کرد: در این نشست ضمن استماع اخبار و گزارشات مربوط به تخلفات و شکارهای غیر مجاز و اقدامات انجام گرفته پیرامون ثبت سمن ها و فعالیت آن‌ها ؛ تصمیماتی اتخاذ شد که دو سمن تخصصی محیط زیست با محوریت حیات وحش که تنها دغدغه و تمرکز آن ها در حوزه محیط زیست باشد، یکی در بخش بانوان و یکی هم در بخش آقایان یا بصورت ترکیبی تاسیس شود.
بانک اطلاعاتی از تمامی سمن های فعال و غیر فعال در اقلید، بخصوص در حوزه محیط زیست ایجاد شود. تشکیل دبیرخانه مخصوص سمن ها برای به رسمیت شناخته شدن سمن ها و همچنین تسهیل در روند اداری و مراجعات مربوطه، تاسیس صندوق خیریه سمن ها پیگیری شود، برنامه جنگلانه و تحویل قلمه انجیر و کیالک به متقاضیان، اولویت با روستاها و کسانی است که قبلا قلمه ها را تهیه و به اداره منابع طبیعی تحویل داده اند‌، مقرر شد تدوین برنامه راهبردی منابع طبیعی که فراموش شده بود مجددا در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30455

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.