• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30097
  • 30 دی 1400 - 13:49
اخبار پلیس فارس – ۳۰  دی ماه  ۱۴۰۰

تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی پویش کودکان سایبری در استان فارس رئیس پلیس فتا استان از زحمات و همکاری همیاران فعال پلیس افتخاری و برگزیدگان مسابقه نقاشی دومین پویش مردمی کودکان سایبری تقدیر به عمل آورد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با برگزاری جلسه‌ای ضمن دعوت از منتخبین مسابقه نقاشی پویش مردمی کودکان سایبری […]

تقدیر از برگزیدگان مسابقه نقاشی پویش کودکان سایبری در استان فارس

رئیس پلیس فتا استان از زحمات و همکاری همیاران فعال پلیس افتخاری و برگزیدگان مسابقه نقاشی دومین پویش مردمی کودکان سایبری تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با برگزاری جلسه‌ای ضمن دعوت از منتخبین مسابقه نقاشی پویش مردمی کودکان سایبری از زحمات و همکاری همیاران فعال پلیس افتخاری و برگزیدگان این مسابقه تقدیر به عمل آمد.

بر اساس این گزارش؛ سرهنگ “حشمت سلیمانی” رئیس پلیس فتا استان فارس با اهدا لوح تقدیر و جوایز از زحمات و تلاش‌های دو نفر از برگزیدگان مسابقه نقاشی این پویش مردمی، تقدیر و تشکر کرد.

کشف مقادیری مواد مخدر و موتورسیکلت قاچاق در شیراز

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف مقادیری مواد مخدر و یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق توسط مأموران کلانتری ۲۸ صدرا شیراز خبر داد.

سرهنگ “عبدالرضا ضربت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وجود مواد مخدر و همچنین نگهداری اموال قاچاق و سلاح غیر مجاز در یک باغ ویلا در اطراف شهرک صدرا در شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۲۸ صدرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز به همراه فشنگ های مربوطه کشف شد.

جانشین فرمانده اتنتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۷ متهم دستگیر شدند، افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ ضربت هشدار داد: مخلان نظم و امنیت عمومی بدانند که پلیس به صورت قانونی و قاطعانه با آن ها برخورد می کند و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی پاسگاه “چهار برکه” تانکر حامل ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به مقصد نرسید.  

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، ماموران انتظامی پاسگاه “چهار برکه” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “لارستان-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی “لارستان” ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سوء استفاده سارق از عنوان موسسات خیریه و کشف ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: فردی که با سوء استفاده از عنوان موسسات خیریه اقدام به سرقت موبایل و وجه نقد از شهروندان کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سارقان و مخلان نظم و امنیت، بامداد امروز (۳۰ دی ماه) ماموران کلانتری “۲۴ ابوذر” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی فردی که در حال سرقت از یک شهروند بود را مشاهده و با اقدامات فنی و تخصصی آن را دستگیر کردند.

وی افزود: فرد دستگیر شده پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت موبایل و وجه نقد با سوء استفاده از عنوان موسسات خیریه اقرار کرد.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پیشگیری از سرقت موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ گزارش کنند.

عملیات ضربتی یگان تکاوری و کشف ۱۱ میلیارد کالای قاچاق

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فارس از کشف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات ضربتی کارکنان یگان تکاوری استان خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “کوار-شیراز” در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس‎ها یک هزار و ۴۵۶ ثوب پوشاک، ۱۸ دستگاه اتو، آبمیوه‌گیری و ترازو، ۶ عدد دوش حمام و ۳۰۰ شاخه گل خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فارس با اشاره به معرفی رانندگان به دستگاه قضائی، از شهروندان خواست با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

توقیف خودرو قاچاقچی سیگار در “خنج”

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد “خنج” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۱۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خنج” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

در منزل مسکونی تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۱۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در یکی از محله‌‎های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی کلانتری “۱۲ فخرآباد” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌‎های این شهرستان در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، بیان کرد: در بازرسی از آن منزل ۱۵ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

عکس‌العمل سریع پلیس “آباده”  در کشف ۲ دستگاه خودرو مسروقه

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: ماموران این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ دستگاه سواری پراید و سمند مسروقه را کشف و یک سارق را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: طی هفته گذشته در پی وقوع ۲ فقره سرقت خودرو پراید و سمند در شهرستان آباده، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام گشت‌زنی‌های هدفمند و نامحسوس موفق شدند خودرو پراید را به صورت بلاصاحب و سواری سمند را با یک نفر سارق توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه سارق دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی و پارک کردن وسیله نقلیه در مکان‌های امن و مطمئن می‌تواند از بروز هرگونه سوء استفاده سارقان جلوگیری و آنان را در رسیدن به خواسته های شوم خود ناکام بگذارند.

کشف ۷ ماینر از۲ منزل مسکونی در”جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در بازرسی از ۲ منزل مسکونی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی سودجو در ۲ منزل مسکونی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های  مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان  10 میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

دو قلوها به حساب بانکی عمو دستبرد زدند

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” از دستگیری دو قلو هایی که اقدام به برداشت غیرمجاز به صورت اینترنتی از حساب بانکی عموی خود کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: اخیرا یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که مبلغ ۴۷ میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی برداشت شده است.

وی ادامه داد: پس از طرح این شکایت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت که در نهایت با بررسی‌های فنی، متهمان شناسایی و با دستور مقام قضائی توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

سرهنگ زینلی تصریح کرد: در بازجویی ها و تحقیقات تکیملی مشخص شد که متهمین دستگیر شده برادرزاده شاکی هستند که برای خرید بازی اینترنتی دست به این اقدام زده و در  بازجویی‌های فنی به جرم خود اعتراف و در این خصوص پرونده اولیه تشکیل وتحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: با توجه به اینکه دو قلوها به کارت عابر بانک و تلفن همراه عموی خود دسترسی داشته اند از اعتماد وی سوء‌استفاده و به صورت مخفیانه به پیامک های بانکی وی دسترسی و سپس اقدام به واریز وجه در بازی اینترنتی کرده اند.

وى درپایان با بیان اینکه عمده سرقت‌های اینترنتی به علت اعتماد نابجا به دیگران است؛ به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا بوده و در این خصوص به هیچ وجه حتی به اقوام و دوستان خود نیز اعتماد نکنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30097

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.