• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30073
  • 29 دی 1400 - 17:19
اخبار پلیس فارس – ۲۹  دی ماه  ۱۴۰۰

دیدار رئیس پلیس آگاهی استان فارس با خانواد های گرانقدر شهدا رئیس پلیس آگاهی استان با مادران دو شهید والامقام “مهبودی” و ” امیری ” دیدار و از آنان دلجویی به عمل آورد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با توجه به مصادف شدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) با روز تکریم مادران شهداء، […]

دیدار رئیس پلیس آگاهی استان فارس با خانواد های گرانقدر شهدا

رئیس پلیس آگاهی استان با مادران دو شهید والامقام “مهبودی” و ” امیری ” دیدار و از آنان دلجویی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با توجه به مصادف شدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) با روز تکریم مادران شهداء، سرهنگ ” کاووس حبیبی ” در راستای ترویج فرهنگ تکریم مادران شهداء، با مادران شهیدان گرانقدر انتظامی ” مهبودی ” و ” امیری ” دیدار کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا را از اولویت های مهم دانست و تصریح کرد: خانواده شهدا بزرگترین نماد صبر و استقامت در جامعه هستند و ما باید قدردان خانواده شهدا بوی‍ژه قدردان مادران شهدا باشیم چرا که چنین فرزندان رشید و فداکاری را برای حراست از ناموس و مرز و بوم کشور عزیزمان در دامان پاک خود پرورش دادند.

 سرهنگ “حبیبی ” افزود: شهدا با تقدیم خون خود در بالاترین درجه کمال و حیات انسانی قرار می گیرند و نام و یادشان تا همیشه تاریخ در قلب انسانها باقی می ماند.

برخورد ۲ خودرو پژو با یکدیگر حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد شدید ۲ خودرو پژو در محور “فیروزآباد-شیراز” یک نفر در دم فوت و ۴ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور “فیروزآباد-شیراز” به ماموران پلیس‌راه اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند سواری ۴۰۵ تک سرنشین به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه با پژو ۴۰۵ با ۴ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده مقصر به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۴ سرنشین دیگر خودرو پژو مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

کشف احشام قاچاق در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف ۸۳ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۸۳ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون  ریال برآورد شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی ” فیروزآباد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی فیروزآباد طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح‌‌ها ضمن دستگیری و جمع‌آوری ۴۸ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر و کارتن‌خواب و تحویل آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد، موفق شدند ۵ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” عنوان داشت: دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۲۴ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، خودرو و قطعات آن، کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها می‌باشد.

سرهنگ “جوکار” ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “اقلید” اجرا شد

فرمانده انتظامی “اقلید” گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی احساس امنیت را در بین شهروندان بالا می‌برد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی اقلید طی یک ماه گذشته طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح‌ها ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند یک کیلو انواع مواد مخدر کشف و در این خصوص ۱۰ نفر معتاد و خرده فروش را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: توقیف ۳۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف و مزاحم و دستگیری ۲۶ نفر سارق و کشف۳۰ فقره انواع سرقت  از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ “صارمی  هدف از اجرای این طرحها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند تا مخلان نظم و امنیت نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

تجلیل از خانواده شهدا یک تکلیف است

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” به همراه جمعی از کارکنان با خانواده شهید والامقام “عمران ظریفی” دیدار و ضمن دلجویی، گفت: تجلیل از خانواده شهدا یک تکلیف است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در این دیدار اظهار داشت: شهدا و خانواده آنان از ارزش‌های معنوی انقلاب هستند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا نه تنها به ملت ایران بلکه به تمام دنیای اسلام تعلق دارند،گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا بالاترین عبادت است.

در پایان این دیدار با اهدا لوح تقدیر از صبر و استقامت خانواده معزز شهید “ظریفی” تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

لازم به ذکر است شهید “عمران ظریفی” از پرسنل وظیفه نیروی انتظامی بوده که در سال ۸۸ در شهرستان خاش از توابع سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

تعامل پلیس و شهرداری در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” در دیدار با شهردار این شهرستان، از تعامل بسیار خوب شهرداری و اعضای شورای شهر با پلیس قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” در این دیدار که در ستاد فرماندهی برگزار شد با عنایت به اهمیت مقوله نظم و امنیت بر لزوم احداث پارکینگ، تکمیل و نصب دوربین مداربسته در مسیر ورودی و خروجی، جلوگیری از سد معبر در نقاط اصلی و پر تردد شهر، تقویت روشنایی معابر و رفع مشکل ترافیک تاکید کرد.

وی فعالیت‌های پلیس، شورای شهر و شهرداری را نزدیک به یکدیگر عنوان کرد و افزود: وظیفه نیروی انتظامی، ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان و وظیفه شورای شهر و شهرداری مدیریت بر نظم شهری است؛ لذا خدمات این مجموعه‌ها موجب تحقق انضباط اجتماعی مطلوب و احساس آرامش در جامعه خواهد شد.

در ادامه مهندس “محمدعلی گلکاری” شهردار جدید شهرستان مرودشت نیز خواستار گسترش سطح همکاری ها در زمینه های محتلف شد و نعمت امنیت را نعمتی برتر دانست.

در پایان این نشست شهردار و رئیس شورا از زحمات فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان به خاطر امنیت موجود قدردانی کردند.

 پلمب واحد ضایعاتی متخلف در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: یک واحد صنفی (ضایعات فروشی) متخلف و فاقد مجوز در این شهرستان پلمب و یک نفر نیز به مقام قضائی معرفی شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی ضایعاتی، روز گذشته ماموران انتظامی آباده یک کارگاه فاقد مجوز که افراد مشکوکی در آن تردد می‌کردند را شناسایی و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که حدود ۳۵ دستگاه سواری (تعدادی دارای دستور توقیف) در داخل کارگاه پارک می‌باشد و فردی به هویت معلوم به صورت غیرقانونی اقدام به اوراق کردن خودروها و فروش قطعات آنها می‌کند.

رئیس پلیس شهرستان آباده با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی کارگاه مذکور که فاقد مجوز و پروانه کسب بود پلمب شد.

سرهنگ “مسعودی” عنوان داشت: نظارت و بازدید از کارگا‌ه‌های ضایعاتی در راستای برقراری امنیت عمومی و کسب رضایتمندی شهروندان در دستور کار پلیس است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

معاونت فاوا در هوشمند سازی پلیس نقش بسیار مهمی دارد

معاون فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات پلیس فارس با اشاره به اینکه رعایت اصول امنیتی در تجهیزات فاوا امری ضروری است ، گفت: نقش معاونت فاوا در هوشمند سازی پلیس بسیار مهم و اساسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی اصغر شهریاری ” در بازدید از شهرستان بوانات  با تاکید بر لزوم ارتقاء پاسخگویی پلیس با به کارگیری فناوری‌های نوین و فراگیر، افزود: آموزش‌­هایی که در خصوص استفاده از تجهیزات فاوا و همچنین نگهداری صحیح آنها به بهره‌برداران ارائه می­شود باید مداوم، مستمر و متناسب با فناوری‌های روز باشد تا مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: بهره‌مندی از امکانات نوین در کنار اشراف اطلاعاتی و مدیریت صحیح از الزامات است و پلیس نیازمند حرکت در مسیر دانش بنیانی، علمی‌سازی اجرای مأموریت‌ها و برخورداری از به روزترین تجهیزات است.

وی تأکید کرد: معتقدیم طرح‌های تحول آفرین و کاربردی می‌تواند مبنای تحولات مثبت در نیروی انتظامی باشد؛ بنابراین برای هوشمندسازی پلیس نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه زیرساختی هستیم.

سرهنگ “شهریاری” خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان و پوشش امنیتی شبکه های مخابراتی لازم و ملزوم یکدیگرند و این آموزش ها در یگان‌ها به طور مرتب بایستی اجرا شود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “قائمیه-شیراز” به یک سواری سمند حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴ هزار و ۵۲۰ عدد مسواک و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف کامیون و کشف سوخت قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف کامیون حامل ۳۴ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی پاسگاه “چهاربرکه” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “لارستان-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۴ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: ارزش سوخت‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در این خصوص هرگونه اخبار و اطلاعات را از طریق سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف لیزر قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از کشف یک دستگاه لیزر خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه “سراب بهرام” شهرستان ممسنی حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس یک دستگاه لیرز خاجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با اشاره به اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

پلیس داراب تریاک کشف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” گفت: در بازرسی از سواری پژو ۱۶ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران ایست و بازرسی “قلاتویه” داراب حین گشت زنی در محور مواصلاتی “بندرعباس-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

دستگیری سارق و کشف احشام مسروقه در”قیروکارزین”

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از دستگیری سارق احشام و کشف ۱۰ راس گوسفند سرقتی خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی سرقت چند راس احشام در یکی از روستاهای فراشبند و متواری شدن سارق با یک سواری پراید به سمت شهرستان قیروکارزین، شناسایی و دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان “قیروکارزین” با انجام گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس و ایست و بازرسی مقطعی موفق شدند سواری پراید حامل احشام را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰ راس گوسفند مسروقه کشف شد، تصریح کرد: راننده سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30073

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.