• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30024
  • 28 دی 1400 - 17:22
اخبار پلیس فارس – ۲۸  دی ماه  ۱۴۰۰

دیروز در شیراز ۲۸۱ معتاد متجاهر جمع‌آوری شد فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی اجرا و در این خصوص ۲۸۱ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، طرح ارتقاء […]

دیروز در شیراز ۲۸۱ معتاد متجاهر جمع‌آوری شد

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲۴ ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی اجرا و در این خصوص ۲۸۱ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را روز گذشته (۲۷ دی‌ماه) در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، ۲۸۱ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

کشف ۱۷ رأس احشام مسروقه  در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۱۷ رأس احشام مسروقه و دستگیری ۲ سارق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: با توجه به وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، پلیس با جدیت وارد کار شد و در مدت کوتاهی با انجام کارهای عملیاتی باند این سارقان را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی پس از تحقیقات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند ۲ نفر از اعضای باند سارقان را دستگیر کنند، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۷ رأس احشام مسروقه نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد آرامش و امنیت برای مردم است اما از شهروندان تقاضا داریم برای محل‌های نگهداری احشام خود دوربین مداربسته نصب و یا از نگهبان استفاده کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

کشف ماینرهای قاچاق توسط ماموران انتظامی

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی دستگاهای استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزل یکی از شهروندان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری “۱۱ شهید ساریخانی” پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل موفق به کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق و سایر متعلقات که در حال فعالیت بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ازرش ماینرهای مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورده شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

زنان کلاهبردار در دام پلیس “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۴ زن که با تشکیل صندوق وام خانگی مبلغ ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری در قالب راه اندازی صندوق وام خانگی در شهرستان “فسا”، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ معلم قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های تخصصی، افسران پلیس موفق شدند ۳ صندوق وام خانگی شناسایی و ۴ نفر که با ترفندهای خاص از اعضای صندوق کلاهبرداری کرده بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به شناسایی ۱۵۰ نفر عضو مالباخته، افزود: متهمان دستگیر شده در ابتدای راه اندازی صندوق برای جلب اعتماد شهروندان به چند نفر وام اعطاء ولی به مرور زمان به بهانه های مختلف از پرداخت وام به سایر افراد ممانعت کرده‌اند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اقرار و سپس روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری برخی افراد سودجو، از عضویت در صندوق‌های وام خانگی ( افراد ناشناس) خودداری و در صورت نیاز از صندوق‌های قرض الحسنه دارای مجوز اقدام به دریافت وام کنند.

ناکامی سودجویان احشام در “گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۱۰۶ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی گراش حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰۶ راس گوسفند قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “گراش” با اشاره به اینکه در این زمینه ۲ نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق موتورسیکلت و کشف ۴۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: ماموران کلانتری “۱۱ محمدیه” این شهرستان با رصد اطلاعاتی یک سارق موتورسیکلت با ۴۵ فقره سرقت را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در برخی از مناطق شهرستان  کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۱۱ محمدیه” با تحقیقات فنی و تخصصی و انجام گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق ۲۵ ساله را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی “کازرون” با بیان اینکه سارق پس از ارتکاب آخرین سرقت از این شهرستان نقل مکان و متواری شده بود، تصریح کرد: ماموران با رصد اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه این سارق حرفه‌ای را در شهرستان همجوار (کوه‌چنار) شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه سارق سابقه‌دار در بازجویی اولیه به ۴۵ فقره سرقت موتورسیکلت اقرار کرد، گفت: در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق و مالخر، ۲۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و مقداری قطعات اوراق شده کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن وسایط نقلیه به تجهیزات ایمنی، پلیس را در جهت ارتقاء امنیت و پیشگیری از جرایمی همچون سرقت یاری کنند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”خرم بید”

فرمانده انتظامی “خرم بید” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر کریمی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی خرم بید طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک ماه  گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح‌ها ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۳۵ خرده فروش مواد مخدر و معتاد، ۱۰۵ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خرم بید” عنوان داشت: دستگیری ۱۵ سارق و کشف ۲۰ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها می‌باشد.

سرهنگ “کریمی” ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۲۰ دستگاه لوازم خانگی و یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق کشف و ۳ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف پژو و کشف تریاک در “نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۲۰۶ خبر داد.                                                            

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران ایست و بازرسی “قطرویه” نی‌ریز با اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۲۰۶ حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خودرو ۲۴ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش و ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک (در مجموع ۲۷ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر) که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف اتاق و داشبورد جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری مزاحمان آب پاش روی دختران جوان

فرمانده انظامی شهرستان “کوار” گفت: ۴ نفر نوجوان که با پاشیدن آب روی دختران باعث مزاحمت شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته (۲۷ دی‌ماه) افرادی به دلیل سرگرمی و تفریح پس از پاشیدن آب بر روی دختران جوان و به کار بردن الفاظ رکیک و زشت، اقدام به گرفتن فیلم و انتشار آن در فضای مجازی کرده‌اند که شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.                           

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت هر ۴ نفر که با این اقدام باعث ترس و وحشت برای دختران و بازخورد منفی برای شهروندان شده بودند را شناسایی و آنان را در یکی از محلات شهرستان “کوار” دستگیر کنند.

فرمانده انظامی شهرستان “کوار” با اشاره به اینکه متهمان ۱۶ ساله در بازجویی اولیه علت و انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کردند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “هاشمی” خاطر نشان کرد: خط قرمز ما امنیت مردم است و نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند با اینگونه اقدامات باعث رعب و وحشت و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در جامعه شوند به شدت و برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه تخلف، موضوع را بلافاصله به مرکز ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تریاک در “دبیران”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر در شهر “دبیران” خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “زرین‌دشت” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل پدر خود در شهر “دبیران” اقدام به خرید و فروش تریاک می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30024

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.