• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29954
  • 26 دی 1400 - 15:03
اخبار پلیس فارس – ۲۶  دی ماه  ۱۴۰۰

لو رفتن انبار قطعات دوچرخه قاچاق در “شیراز” فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۷ هزار و ۲۶ عدد انواع قطعات دوچرخه خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از […]

لو رفتن انبار قطعات دوچرخه قاچاق در “شیراز”

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۷ هزار و ۲۶ عدد انواع قطعات دوچرخه خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو قطعات دوچرخه خارجی قاچاق در انباری واقع در یکی از محلات شهرستان شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۶۷ هزار و ۲۶ عدد انواع قطعات دوچرخه خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مالک انبار جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی احضار شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

اتوبوس پر از کالای قاچاق بود

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته ماموران یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “جهرم-شیراز” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۳ هزار و ۸۰۴ ثوب پوشاک، ۳ عدد چمدان و ۳۰ عدد چتر خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

کشف دوچرخه‌های احتکار در “شیراز”

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۶۵ دستگاه دوچرخه احتکار در بازرسی از یک انبار در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی دوچرخه احتکار در انباری در یکی از خیابان‌های شیراز مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۶۵ دستگاه دوچرخه که احتکار شده بود کشف کنند.

سرهنگ “یگانه” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: مالک انبار پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۶ تن چوب قاچاق در”خرامه “

فرمانده انتظامی “خرامه” از کشف ۶ تن چوب قاچاق و توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان خرامه حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها ۶ تن چوب قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از اداره منابع طبیعی بود کشف و ۳ نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: رانندگان با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان طی هفته گذشته  طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها، ۸۱ معتاد و خرده فروش مواد مخدر جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۱۱ کیلو انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: دستگیری ۱۲۵ سارق، کشف ۲۶ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۲۳۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ “شجاعی” هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

کشف موتور سیکلت سرقتی در “زرین دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی زرین‌دشت حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در حال حرکت بود مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

سرهنگ “صالحی فرد” با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از جهرم دارد، گفت: راکب دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت در “کوار”  

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: با دستگیری یک سارق ۲۰  فقره سرقت از  اماکن خصوصی و داخل خودرو در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی (انبار ادوات کشاورزی) و داخل خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار عنوان داشت: ماموران این فرماندهی با تحقیقات میدانی و اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از  اماکن خصوصی و داخل خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق ۷ دستگاه سم پاش، ۲ عدد تابلو برق، ۳۰ کیسه کود شیمیایی، یک دستگاه یونجه زنی و تعدای ادوات کشاورزی مسروقه کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارقان حین اوراق کردن خودرو دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از دستگیری ۳ سارق حین اوراق کردن یک دستگاه وانت پیکان مسروقه خبر داد.  

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع سرقت وانت پیکان در یکی از محله‌‌های این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش “کردیان” جهرم قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که سارقان در یک منزل مسکونی در حال اوراق کردن خودرو مسروقه می‌باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل ۳ نفر که در حال اوراق کردن خودرو وانت پیکان مسروقه بودند دستگیر شدند.

سرهنگ “رزمجویی” با اشاره به اینکه متهمان با قرار صادره روانه زندان و خودرو مسروقه روانه پارکینگ شد، از شهروندان خواست به جهت پیشگیری از سرقت، خودروهای خود را به تجهیزاتی از جمله دزدگیر، قفل فرمان و دیگر وسایل ایمنی مجهز و در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

کشف گردو  قاچاق میلیاردی در”کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۷۲۰ کیلو گردو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “ممسنی-شیراز” به ۲ دستگاه سواری حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها  720 کیلو گردو  خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

خودرو سرقتی در” گراش”  روانه  پارکینگ شد

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف یک دستگاه تویوتا دو کابین مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:‌ ماموران انتظامی “گراش” حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه تویوتا دو کابین که در کنار خیابان به صورت بلاصاحب پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی “گراش” با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت از شهرستان “قیروکارزین” دارد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

مصالحه پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: نیروی انتظامی با اتخاذ رویکرد جامعه محوری و استفاده از علوم اجتماعی و تربیتی، گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته و نتایج مطلوبی را بدست آورده است.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: یکی از مسائل مبتلا‌به زندگی امروزی نیاز بیش از پیش به خدمات راهنمایی و مشاوره است؛ چرا که برای مواجهه با مسایل مختلف می‌بایست علم خود را در این زمینه افزایش داد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی افتخار دارد در کنار خدمات تعریف شده سنتی خود با رویکردی نوین در چارچوب جامعه مدرن خدمات جدیدی ارائه کند، افزود: یکی از این خدمات راه اندازی مراکز مشاوره و واحد های مددکاری اجتماعی بوده است.

فرمانده انتظامی “کازرون” مصالحه و سازش در پرونده‌های خانوادگی و کشمکش‌های اجتماعی و کاهش بار قضائی سازمان را ازجمله دستاوردهای مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس عنوان و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مراجعه به روانشناس و مشاور در جامعه می‌تواند موجب ارتقاء عملکرد این مراکز شود.

سررهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۱۲۱ نفر از شهروندان از خدمات مشاوره و مددکاری پلیس این شهرستان در کلانتری‌ها بهره‌مند شده‌اند، گفت: با اعزام کارشناسان به سایر ادارات دولتی حدود ۵ هزار نفر از کارمندان و دانش‌آموزان در قالب طرح مشاوره فعال نیز مورد آموزش چهره به چهره قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از تعداد ۳ هزار و ۲۳۶ فقره پرونده ارجاعی به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها، یک هزار و ۸۵۴ فقره پرونده (۵۷ درصد) با تلاش کارشناسان به صلح و سازش منتهی و از چرخه رسیدگی قضائی خارج شده است.

وی با اشاره به سبب شناسی مراجعان به مراکز مشاوره پلیس، مشکلات خانوادگی، بدرفتاری‌های جسمی و عاطفی، اعتیاد، مشکلات ارتباطی با نوجوانان و جوانان، دخالت دیگر اعضای خانواده‌ در امور زوجین و  مشکلات مالی و اقتصادی را به عنوان علل اصلی مراجعان برشمرد.

پلیس وظیفه شناس در عرصه خدمت رسانی به یک شهروند مرودشتی

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کمک انسان دوستانه ماموران یگان امداد این فرماندهی در یک روز بارانی به یک شهروند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به شکرانه نعمت، این ایام شاهد بارش رحمت الهی از آسمان هستیم، امروز یک شنبه در محور ورودی میدان تمدن یک راننده پراید به دلیل پنچری ماشین و نداشتن وسایل یدکی از قبیل آچار چرخ و … در زیر شدت باران گرفتار می‌شود.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: مأموران یگان امداد این فرماندهی وقتی که این شهروند را تنها و بدون امکانات اولیه مشاهده می کنند سریعا برای تعویض لاستیک خودرو وی اقدام  می‌کنند.

سرهنگ ” زینلی” تصریح کرد: مأموران نیروی انتظامی علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش در جامعه به شهروندان نیز خدمت می‌کنند و این اقدام نیز چیزی جز انجام وظیفه و یاری رساندن به مردم نیست.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در ایام بارانی و برفی تجهیزات لازم و کافی از قبیل آچار و زنجیر چرخ و… به همراه داشته باشند.

پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” از پلمب ۲۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور اجرای طرح امنیت اجتماعی و جلوگیری از تخلفات صنفی، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان به همراه نماینده اصناف، بازرسان شبکه بهداشت و سازمان صمت اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها از ۱۶۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که به ۵۷ واحد صنفی مطابق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا اخطار و از فعالیت ۲۳ واحد صنفی متخلف بدلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و قانون نظام صنفی جلوگیری و پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ضمن قدردانی از همکاری خوب بسیاری از صنوف در پایبندی به قوانین و دستورالعمل های صنفی، گفت: مردم، پلیس و نهادهای نظارتی را در انجام خدمات یاری کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29954

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.