• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29883
  • 25 دی 1400 - 15:43
اخبار پلیس فارس – ۲۵  دی ماه  ۱۴۰۰

برگزاری جلسه اندیشه ورزی در ستاد انتظامی استان فارس جلسه اندیشه ورزی پیشگیری از افزایش تصادفات و کاهش آن با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان پلیس راه و راهور و حوزه فرهنگی اجتماعی در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه اساتید حوزه جامعه شناسی و روانشناسی به […]

برگزاری جلسه اندیشه ورزی در ستاد انتظامی استان فارس

جلسه اندیشه ورزی پیشگیری از افزایش تصادفات و کاهش آن با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان پلیس راه و راهور و حوزه فرهنگی اجتماعی در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه اساتید حوزه جامعه شناسی و روانشناسی به بحث و تبادل نظر در حوزه رفتارهای انسانی در بروز تصادفات و فرهنگ سازی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای کاهش تصادفات و جانباختگان این حوزه پرداختند.

در ادامه کارشناسان با ارائه داده‌های تصادفات و علل افزایش آن در استان، در جمعبندی مهمترین چالش این حوزه را ضعف فرهنگ سازی از طریق دستگاهای متولی و ایمن نمودن برخی از جاده های استان و رفتارهای نابهنجار در رانندگی دانستند.

برگزاری دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری

رئیس پلیس فتا استان از اجرای دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۵ تا ۳۰ دی ‌ماه سال جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: امروزه ما شاهد فناوری هستیم که سال‌ها پیش در دسترس نبود و محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده و طبیعتاً فرزندانمان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

وی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری توجه به این چالش‌ها است.

این مقام سایبری در ادامه به اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در‌ اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.

سرهنگ سلیمانی به موضوعات ارائه‌شده در پویش کودکان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول تربیت فرزندان در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس به صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids  اشاره کرد و گفت: والدین و فرزندان گرامی می توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

نگهداری ۳۰ کیلو حشیش در گاوداری

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک گاوداری خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۱ زند” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی مقداری حشیش در یک گاوداری واقع در محدوده “پل فسا” دپو کرده‌اند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن گاوداری ۳۰ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص دو متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف اتوبوس و کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مقابله جدی با پدیده شوم قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازدید از این اتوبوس انواع کالای قاچاق شامل ۳ هزار و ۲۸۶ ثوب انواع پوشاک، ۶۸ عدد لوازم بهداشتی، ۶ دستگاه اسکیت و ۱۰ دستگاه انواع لوازم خانگی برقی خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت:  در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بارش باران در کلیه محورهای مواصلاتی استان فارس / همه محورهای مواصلاتی باز است

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش باران در کلیه محورهای مواصلاتی استان هستیم، گفت: همه محورهای مواصلاتی باز است و تردد در آن جریان دارد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: از روز گذشته به تناوب شاهد بارش باران در سطح استان فارس هستیم که به همین دلیل، جاده ها لغزنده هستند و رانندگان باید با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تیم های پلیس راه در همه محورهای مواصلاتی استان فارس مستقر هستند، افزود: با وجود بارش شدید باران در برخی از محورهای مواصلاتی، با تلاش مأموران پلیس راه و سایر نیروهای امدادی، همه محورهای مواصلاتی باز است و تردد در آن جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس هشدار داد: رانندگان عزیز در این وضعیت جوی، با آرامش و احتیاط کامل رانندگی کنند و ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی،  تجهیزات و وسایل مورد نیاز را به همراه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.  

برگزاری جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور با مردم در دفتر نظارت همگانی (۱۹۷)

جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی با مردم در مرکز نظارت همگانی بازرسی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور ارتباط مستقیم فرماندهان و مسئولان انتظامی با اقشار مختلف مردم، جلسه ارتباط مستقیم مردم با سردار “هادیانفر” رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی به صورت تلفنی و همزمان با حضور روسای پلیس راهور و پلیس راه در مرکز نظارت همگانی بازرسی انتظامی استان های سراسر کشور در روز سه شنبه بیست و هشتم دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، شهروندان در سراسر کشور می توانند از طریق تلفن ۱۹۷ با روسای پلیس راهور و پلیس راه استان ها و جهت تماس با رئیس پلیس راهور انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی از طریق شماره تلفن ۲۱۸۶۴۴۴۴- ۰۲۱ ارتباط برقرار کنند.

ناکامی سودجویان احشام در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۳۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه جدی با قاچاق، مأموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی از دپو احشام و جابه‌جایی آن با خودروهای سواری در اطراف شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و ۳ دستگاه خودرو سواری که در حال بارگیری احشام بودند را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از محل تجمع خودروها ۳۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه در این زمینه ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف دستگاه‌های ارز دیجیتال قاچاق در “زرین‌دشت”  

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی بخش “ایزدخواست” زرین‌دشت با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری و استفاده تعدادی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ۲ منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۸ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف و دو نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: ارزش این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۵ فقره سرقت در “کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع جهت شناسایی سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی با تلاش شبانه روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس، ۳ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در محدوده شهر قائمیه اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ “محمدی” از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع‌آوری ۶۸ معتاد  متجاهر در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از جمع‌آوری ۶۸ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مطالبه به حق شهروندان از پلیس و به منظور ایجاد خوشایند سازی فضاهای عمومی، طرح جمع آوری معتادان متجاهر طی دو هفته گذشته در سطح حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح‌ها ۶۸ معتاد متجاهر و پرخطر از پارک‌ها و مناطق آلوده جمع‌آوری و با هماهنگی مرجع قضائی تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با تشکر از همکاری شهروندان در ارائه گزارشات به موقع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، خاطر نشان کرد: همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم با پلیس باعث ارتقاء نظم اجتماعی در جامعه می‌شود.

دستگیری قاتل کمتر از ۴۸ ساعت

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از دستگیری قاتل ۱۴ ساله در کمتر از ۴۸ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر کشف جسد در اطراف کوه‌های شهرستان ارسنجان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده توسط ماموران پلیس آگاهی مشخص شد جسد متعلق به جوانی ۲۵ ساله است که طی ۴۸ ساعت گذشته توسط سلاح سرد به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی “ارسنجان” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل (پسر) ۱۴ ساله را پس از ۴۸ ساعت در یکی از محله‌های این شهرستان شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: قاتل در بازجویی اولیه اظهار داشت به همراه دوستم (مقتول) برای تفریح به اطراف کوه‌های شهرستان ارسنجان رفتیم و به دلیل اختلافات شخصی با وی درگیر و او را با سلاح سرد به قتل رساندم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و مخلان آسایش شهروندان به صورت ویژه در دستور کار مجموعه انتظامی ارسنجان قرار دارد.

پلمب  ۱۳  واحد صنفی متخلف در”لارستان”

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان طی ۲۴ ساعت گذشته اجرا شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا ۴۲ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح‌ها ۱۵ واحد متخلف به علت فروش اقلام غیرمجاز و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۲۷ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف سلاح و مهمات از منزلی در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۷ قبضه اسلحه شکاری و جنگی قاچاق و مقداری مهمات مربوطه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی کلانتری “۲۱ کوی زهرا” شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محله‌های این شهرستان در منزل خود اقدام به خرید و فروش سلاح شکاری و جنگی می‌کند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خودرو و  منزل فرد مذکور، ۵ قبضه اسلحه کلت و ۹ خشاب، ۲ قبضه سلاح شکاری و ۲۲۶ عدد فشنگ  مربوطه قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا و سلاح و مهمات گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

عملکرد  پلیس “کازرون” در هفته گذشته  

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: ماموران این فرماندهی در هفته گذشته ماموریت‌های زیادی در راستای برقراری نظم و امنیت انجام دادند که حاصل آن کشف مقدار زیادی اقلام و محصولات قاچاق، دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۳۵ فقره انواع سرقت بود.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح  این خبر اظهار داشت: به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با به کارگیری توان عملیاتی طی هفته گذشته در مناطق آلوده و جرم خیز به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با برنامه ریزی منسجم و هدفمند در اجرای این طرح موفق به دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۳۵ فقره انواع سرقت و کشف ۴ دستگاه موتورسکیلت و ۲ دستگاه خودرو شدند.

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: ماموران در عملیات‌های دیگر موفق به کشف ۱۱ سلاح جنگی و شکاری و کشف ۳ فقره جعل و دستگیری ۲ جاعل و همچنین کشف ۴ فقره جرائم سایبری و مقادیر زیادی کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه در این خصوص ۳۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت و موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف تریاک از خورجین موتورسیکلت

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در بازرسی از خورجین یک دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” حین کنترل محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه موتورسیکلت را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت‌  19 کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

معتادان متجاهر در “پاسارگاد” جمع‌آوری شدند

فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” از تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع انواع جرائم به خصوص سرقت‌های خرد، طرح تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح‌ها طی هفته گذشته ۲۴ معتاد متجاهر جمع آوری و پس از هماهنگی با مقام قضائی تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با تأکید بر تداوم طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه خرید، فروش و توزیع مواد مخدر را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سابقه دار توسط پلیس “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: سارق سابقه‌دار با ۱۵ فقره انواع سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، باغات و مزارع، محتویات داخل خودرو، منزل و … در شهر مرودشت، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند یک سارق را حین سرقت از یک ساختمان نیمه‌کاره شناسایی و آن را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه متهم در بررسی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، محتویات داخل خودرو، منزل و… اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق یک دستگاه موتورسیکلت، ۲ دستگاه پمپ آبکشی، ۸ دستگاه ترانس الکتریکی، ۲ دستگاه دریل برقی، ۳ دستگاه پنل خورشیدی، یک عدد باطری دکل مخابرات، ۲ دستگاه برش هوا، یک دستگاه پمپ کولر، یک جعبه بزرگ حاوی آچار، یک دستگاه گریس پمپ، یک دستگاه کپسول اکسیژن، ۴ دستگاه متر، آچار فرانسه، لوله‌گیر، انبر، چراغ قوه، چکش، گونیا، لامپ، فنر سیم کشی، ماسک جوشکاری، اره آهن بر، پیک نیک و … کشف شد.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به اینکه متهم ۳۰ ساله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با قرار صادره روانه زندان شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

تقدیر امام جمعه “سرچهان” از عملکرد پلیس

امام جمعه “سرچهان” از اقدامات و عملکرد پلیس این شهرستان در راستای برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت‌السلام والمسلمین “محمدجواد طلایی” در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، بیان کرد: با توجه به گذشت یک سال از تاسیس شهرستان سرچهان و استقرار فرماندهی انتظامی، الحمدلله اقدامات موثر و قابل توجهی در برقراری نظم و امنیت، برخورد با سارقان، قاچاقچیان و هنجار شکنان صورت گرفته که شایسته تقدیر است.

وی افزود: امروز این امنیت و آرامشی که در سطح جامعه شاهد آن هستیم را ابتدا مدیون خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس و سپس مدیون جانفشانی‌های مدافعان عرصه نظم و امنیت می‌دانیم.

حجت‌السلام “طلایی” خاطر نشان کرد: برقراری نظم و تولید امینت در جامعه علاوه بر فرماندهی انتظامی وظیفه سایر دستگاه‌ها نیز می‌باشد و بایستی کلیه ادارات دخیل در این امر با همکاری یکدیگر  برای ایجاد امنیتی پایدار از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

جمع‌آوری و دستگیری ۱۹ معتاد و خرده فروش مواد مخدر توسط پلیس”آباده “

فرمانده انتظامی “آباده” از جمع‌آوری و دستگیری ۱۹ معتاد و خرده فروش مواد مخدر طی ۲۰ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با هدف جمع‌آوری و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر طی ۲۰ روز گذشته با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان آباده قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی ضمن کنترل محورهای مواصلاتی به جهت پیشگیری از تردد و جا به جایی مواد مخدر، تعدادی از منازل و پاتوق های خرده فروشان را نیز شناسایی کردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند در این بازرسی‌ها، ۴ کیلو و ۳۹۸ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۹ معتاد و خرده فروش مواد مخدر را نیز جمع‌آوری و دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان” آباده” با بیان اینکه در این طرح‌ها ۶ دستگاه وسایط نقلیه که خرده فروشان به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29883

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.