• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

اخبار پلیس فارس – ۱۴ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2984
  • 14 اردیبهشت 1399 - 21:05
اخبار پلیس فارس – ۱۴ اردیبهشت ۹۹

فرمانده انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت روز معلم با مدیر کل آموزش و پرورش دیدار و با وی گفت و گو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به همراه رییس عقیدتی سیاسی، رییس حفاظت اطلاعات، معاون اجتماعی و معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان در دفتر کار مدیر کل […]

فرمانده انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت روز معلم با مدیر کل آموزش و پرورش دیدار و با وی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به همراه رییس عقیدتی سیاسی، رییس حفاظت اطلاعات، معاون اجتماعی و معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان در دفتر کار مدیر کل آموزش و پرورش حضور یافتند.

در این دیدار، سردار حبیبی ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، اظهار داشت: نیروی انتظامی استان فارس برای تعامل و همکاری با آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی، اعتیاد و … در مدارس با استفاده از آموزش های همگانی آمادگی کامل دارد.

 وی گفت: برپایی نمایشگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمینه های مختلف در مدارس و اعزام کارشناسان آموزش همگانی در این خصوص می تواند بسیار مثمرثمر واقع شود.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش طی سخنانی اظهار داشت: برای پیشگیری از بحران هویت در مدارس لازم است تعامل و همکاری با سازمان های مربوطه از جمله نیروی انتظامی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

“فرهاد اسماعیلی” تصریح کرد: طرح همیار پلیس طرح بسیار موفقی بوده است که در راستای پیشگیری از حوادث رانندگی مثمر ثمر واقع شده است.

وی در پایان بر افزایش بیش از پیش تعامل و همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در سطح استان فارس تأکید کرد.

بار قاچاق ۲ میلیاردی به مقصد نرسید

جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در بازرسی از یک اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف کردند.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی پاسگاه “هرمود عباسی” شهرستان لارستان هنگام کنترل محورهای مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “ملک‌زاده” بیان کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این اتوبوس، ۴۰۵ عدد کیف دستی، ۲۱۰ عدد پاور بانک، ۶۰۳ عدد لامپ و ۳ هزار و ۷۴۰ عدد باطری، سیم شارژر، سوزن تلفن همراه و کابل رابط آدابتور  قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سواری وانت پراید حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک سواری وانت پراید و کشف ۸۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “افشین حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محور جهرم-شیراز به یک خودرو وانت پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۸۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

سرهنگ “حیدری” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از اولویت این فرماندهی در سال جاری است.

 تقدیر فرمانده انتظامی ممسنی از معلمان به مناسبت هفته معلم

فرمانده انتظامی ممسنی با حضور در اداره آموزش و پرورش این شهرستان، روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد هاشم قسام” در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: به مناسبت هفته معلم به حضور شما رسیدیم تا به نمایندگی از تمامی معلمان شهرستان از شما تجلیل کرده و این  روز را به شما تبریک بگوئیم.

وی افزود: تلاش و ایثار معلمان و اساتید ارجمند و فرهیخته را گرامی داشته و امیدوارم همه فرزانگان عرصه آموزش و پرورش در مسیر تربیت نیروهای توانمند و متعهد برای ایران اسلامی موفق و موید باشند.

سرهنگ قسام ادامه داد: نیروی انتظامی همچون گذشته در تامین نظم و امنیت جامعه برای رفاه دانش آموزان و معلمان تلاش کرده و در حوزه‌های فرهنگ سازی و آموزش همواره آموزش و پرورش را همراه جدا نشدنی خود می داند.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان ممسنی ضمن تشکر از حضور فرمانده انتظامی شهرستان و هیات همراه، گفت: ما نیروی انتظامی را جدای از خود نمی‌دانیم و معتقدیم که رسالت ما در تامین نظم و امنیت جامعه مکمل هم بوده و در مباحث مختلف از جمله پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی‌های ترافیکی همواره با هم در تعامل بوده و خواهیم بود.

رضا امیری افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا فعلا مدارس تعطیل است و آموزش از طریق فضای مجازی و نرم افزار شاد ادامه پیدا خواهد کرد که در این زمینه ما نیازمند همکاری بیشتری با پلیس به خصوص پلیس سایبری هستیم تا از خسارت ها و آسیب های احتمالی در این فضا پیشگیری کنیم.

در حاشیه این دیدار به رسم یادبود با اهدا لوح از مدیر، معاون و تنی چند از معلمان آموزش و پرورش توسط فرماندهی انتظامی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کشف ۱۵ تن کود شیمیایی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک کامیون و کشف ۱۵ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پاسگاه “تنگ چوگان” این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور کازرون به قائمیه، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۵تن کود شیمیایی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “عبادی نژاد” با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: پلیس به صورت جدی با پدیده قاچاق برخورد می کند و در این راستا  از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق و یا فعالیت‌های غیر قانونی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس دهند.

واژگونی ال۹۰ با ۳ کشته و یک مجروح در سپیدان

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری ال۹۰ در بلوار وحدت “هماشهر” از توابع سپیدان، ۳ نفر کشته و یک نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در در بلوار وحدت “هماشهر” از توابع سپیدان، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ “دهقانی” تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری ال۹۰ با ۴ سرنشین در بلوار مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و دیگر سرنشین مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناس تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه اعلام کرد، به سرنشینان عزیز توصیه کرد به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی پاسگاه “هرمود عباسی” شهرستان لارستان، اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری کردند.

وی با بیان اینکه ماموران موفق شدند در این راستا، ۲ دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۴۱۰ هزار نخ سیگار و ۵۸ باکس تنباکو میوه‌ای قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر قاچاقچی کالا در این رابطه و معرفی آنها به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی مدیر نمونه شد

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در همایش فرماندهان ناجا به عنوان یکی از مدیران نمونه ناجا در سال ۹۸ انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، براساس ارزیابی‌های به عمل آمده از وضعیت عملکرد یگان‌های ناجا در ابعاد مختلف، در همایش فرماندهان ناجا که در اردیبهشت ماه سال جاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سرهنگ “محمدهاشم قسام” به عنوان یکی از مدیران نمونه ناجا در سال ۹۸ انتخاب شد.

سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی لامرد گفت: با دستگیری یک سارق در این شهرستان، پرده از راز ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی برداشته شد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و با تلاش ماموران انتظامی شهرستان لامرد، یک نفر سارق شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه با انجام تحقیقات و بازجویی های صورت گرفته، این سارق حرفه‌ای به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ “زارع‌پور” تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک در اطراف منزل یا خودرو خود مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اعزام ۵۰۳ نفر به مراکز آموزشی ناجا در سال ۹۸

رییس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان گفت: طی چهار مرحله در سال گذشته، ۵۰۳ نفر در مقاطع افسری محصل، افسری دانش آموخته و درجه داری به مراکز آموزشی اعزام شدند.

سرهنگ “محمد داوودی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : در آخرین مرحله اعزام، تعداد ۱۳۶ نفر دانش آموخته افسری و درجه داری پس از اقدامات لازم جهت طی دوران آموزشی به مراکز آموزشی مربوطه اعزام شدند.

وی افزود: مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی استان فارس روزهای چهارشنبه هر هفته با مدرک دیپلم و در مقطع درجه داری استخدام می کند و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام اولیه به مرکز گزینش و استخدام نیروی انتظامی واقع در شیراز – میدان سفر- پشت ترمینال کاراندیش مراجعه کنند.

رییس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: زمان و نحوه ثبت نام در مقطع افسری نیز متعاقبا” اعلام خواهد شد.

سرهنگ داوودی تأکید کرد: کارکنان ناجا باید با دارا بودن ایمان و تقوای الهی، در راستای کسب مهارت های لازم و همچنین برخورداری از علم روز دنیا تلاش کنند تا بتوانند خدمت رسانی مضاعفی به مردم داشته باشند.

خانواده شهدا سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند

جانشین انتظامی شهرستان کازرون از خانواده شهداء به عنوان سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حجت‌اله احمدیان” در دیدار با خانواده شهید “سرمست جوکار” و “ابوطالب اژدری”، گفت: خانواده های شهدا با صبر و فداکاری خود و پشتیبانی از ولایت فقیه و انقلاب نقش موثری در استمرار انقلاب اسلامی دارند.

سرهنگ “احمدیان” گفت: خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان سرمایه و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و با صبر خود همواره قوت قلبی برای آحاد جامعه محسوب می‌شوند.

گفتنی است در این دیدار با اهداء هدایایی از صبر و استقامت خانواده معزز این عزیزان در راه پیشرفت و سرافرازی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

نشست صمیمانه مسئولان انتظامی مرودشت با اداره آموزش و پرورش

به بهانه فرا رسیدن روز معلم، مسئولان انتظامی مرودشت در نشستی با مسئولان اداره آموزش‌وپرورش این شهرستان، این هفته را به تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی مرودشت با تبریک روز وهفته معلم، گفت: ویژگی و خصیصه‌های مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بین مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش این شهرستان نمایان است.

سرهنگ “زراعتیان” ادامه داد: شرایط خاص کشور با وجود ویروس کرونا و محدودیت‌های برگزاری مراسمات، جلسات، کلاس های درسی و… باعث شد تا از ظرفیت فضای مجازی به شکل بهتری استفاده شود.

وی افزود: با این حال نباید از آسیب های فضای مجازی به ویژه در قشر دانش آموز و نوجوان با توجه به فرصت زیادی که دانش آموزان صرف آموزش‌های فضای مجازی می کنند غافل شد.

در ادامه “مرتضی چراغی” رئیس اداره آموزش و پرورش مرودشت هم وفاق و همدلی بین نیروی انتظامی و این مجموعه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه انتظامی این شهرستان همیشه و در همه حال یار و مددکار ما بوده و در این شرایط نیز ما را فراموش نکرده و امروز با حضور خود موجب دلگرمی وقوت قلب همکاران ما شده‌اند.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهداء لوح سپاس و شاخه گل از رئیس آموزش وپرورش تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2984

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.