• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29815
  • 23 دی 1400 - 13:14
اخبار پلیس فارس – ۲۳  دی ماه  ۱۴۰۰

کشف ۴۹ کیلو تریاک در “شیراز” فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۹ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های‌ این شهرستان خبر داد. سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۲ فخر آباد” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزلی در یکی محله‌های […]

کشف ۴۹ کیلو تریاک در “شیراز”

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۹ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های‌ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۲ فخر آباد” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزلی در یکی محله‌های “شیراز” اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۴۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و ۱۰۰ عدد فشنگ جنگی کلاش  و  اسلحه  شکاری کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف پژو و کشف ۱۲ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۲ کیلو تریاک در عملیات شب گذشته ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی حین گشت زنی در محور مواصلاتی “جهرم-لارستان” به یک سواری پژو پارس مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این سواری ۱۲ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در کف خودرو جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف نیسان حامل احشام قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان ۳۹ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق، روز گذشته ماموران انتظامی داراب حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۳۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی را کشف و راننده نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ژنراتور قاچاق در توقیف پلیس “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه دیزل ژنراتور برق خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل ژنراتور برق مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده توسط راننده مشخص شد محموله ذکر شده فاقد مدارک مثبت گمرکی و قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد و  200 میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این رابطه راننده به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “امجدی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز و وقوع جرایم دیگر آن را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در”کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در کازرون و شکایت چند مالباخته، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی پلیس سرنخ هایی از فعالیت یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار در این پرونده‌ها به دست آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ادامه داد: ماموران پاسگاه انتظامی “کنارتخته” پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات موفق پلیسی متهم ۱۹ساله را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی از صاحبان موتورسیکلت‌ها خواست با استفاده از وسایل و تجهیزات بازدارنده از جمله قفل و زنجیر سارقان را از اهداف شوم خود ناکام کنند.

توقیف  اتوبوس و کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری مرکز شهرستان کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون ۳ هزار و ۳۶۰ عدد لنت و آچار، ۱۲۰ دستگاه وسایل آشپزخانه و ۲۶۴ عدد نوشیدنی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

ماینرهای قاچاق در”لارستان” خاموش شدند

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.                                        

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی یک منزل مسکونی در این خصوص شدند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این واحد مسکونی ۱۱ دستگاه ماینر خارجی قاچاق و سایر متعلقات مربوطه که در حال فعالیت بود را کشف کردند.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده را ۳ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این راستا یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف پراید و کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق

فرمانده انتظامی “مهر” گفت: در بازرسی از یک سواری پراید ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “عظیم الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید پلاک مخدوش که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۲۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی “مهر” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

ترفند کلاهبردار با اخذ بیعانه لو رفت

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری کلاهبردار سایت دیوار که با ترفند فروش موتورسیکلت از ۸۰ شهروند ۱۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: تعدادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا داراب مراجعه و مدعی بودند جهت خرید موتورسیکلت به سایت دیوار مراجعه و پس از انتخاب وسایط نقلیه مورد نظر و پرداخت مبلغی بابت بیعانه، فروشنده از ارسال کالا خودداری و دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان نمی‌باشد که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با ببان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که متهم در شهرستان شیراز می‌باشد، تصریح کرد: ماموران با اخذ نیابت قضائی وی را دستگیر و به مقر انتظامی داراب دلالت دادند.

فرمانده انتظامی “داراب” افزود: متهم در تحقیقات  اولیه منکر بزه ارتکابی بود ولی پس از روبرو شدن با مستندات پلیس به ۸۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال با شگرد درج آگهی و اخذ بیعانه اقرار کرد.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به شناسایی ۱۸۰خط تلفن همراه از متهم، به شهروندان توصیه کرد که هرگز فریب کلاهبردارانی که با سوء ‌استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و درج آگهی‌های جعلی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و وسوسه انگیز، از مشتریان مبلغی به عنوان بیعانه اخذ و پس از آن گوشی خود را خاموش و یا پاسخگوی تلفن آنان نمی‌باشد، نخورند.

مهارت “نه گفتن”

اگر مدام مجبور باشیم تسلیم درخواست های دیگران شویم و با آنها موافقت کنیم روزی می رسد که از خود بپرسیم چرا نمی توانم نه بگویم.

 دلیل به هم زدن برنامه های شخصی ام با درخواست های ناتمام دیگران چیست ؟ چرا در جایی که علاقه به نه گفتن دارم با گفتن یک بله شرایط سختی به وجود می آورم .مثلا علی رغم میل باطنی خود مجبور شدم سیگار بکشم و….راستی چرا؟

احتمالا از قطع شدن یا ضعیف شدن ارتباطات دوستانه خود با سایرین وحشت دارید وبه همین خاطر از راه پذیرفتن بدون چون وچرا یک درخواست خود را از این وحشت رها می کنید یا اینکه اینقدر به شخص یا اشخاص علاقه دارید که از نه گفتن به آنها احساس گناه می کنید، در نتیجه ساده ترین راه را این می بینید که به احساسات خود لطمه بزنید ودست از خواسته ها وبرنامه های شخصیتان بکشید، شاید هم خود را در مقابل سایرین بیشتر از حد متعارف ومعمول مسئول می بینید وحاضرید برای آنها هر کاری بکنید حتی به سلامتی خود ضرر بزنید .

به همین خاطر رد این درخواستها را بی معرفتی، خود خواهی وخود محوری فرض می کنید، پس باز هم خود وبرنامه های خود را قربانی این درخواست می کنید و در واقع ارزشهای خود را فدای خواسته های نامعقول دیگران می بینید .

گاهی اوقات هم انجام دادن کارهای دیگران را از زاویه ای متفاوت می بینید و فکر می کنید درخواست آنها از شما به معنای مهم وبا ارزش بودنتان است واگر آن را نپذیرید در واقع نباید هرگز منتظر تکرار چنین شرایطی باشید .

از چه راههایی میتوان نه گفتن را ساده تر کرد؟

گام اول :در قدم اول سدها یا موانعی که از نظر اخلاقی وذهنی بر سر راهتان می بینید را شناسایی کنید، برای مثال اگر دوستی از شما درخواست نابجایی کند واگر به او نه بگویید چه عواقبی خواهد داشت ؟

آیا می ترسید او پس از این ماجرا هرگز با شما صحبت نکند، آیا از این نگرانید که مبادا در مورد شما جور دیگری فکر کند.

گام دوم: پس از بررسی خطرات احتمالی از بعد منفی آن با واقع بینی شرایط احتمالی را در ذهن خود ترسیم کنید، عجله نکنید با دقت این گام را بردارید اگر نیاز می بینید که احتمالات مختلف را یادداشت کنید این کار را انجام دهید شاید برای ابتدای کار مناسب باشد .

گام سوم : قطعا مطالعه شرایط احتمالی از دید گاهی منطقی تر وخوش بینانه تر این امکان را به وجود می آورد که عدم پذیرش خود را اعلام کنیم. قطعا شما دیگر دنبال توجیه ها ودلایل بی اساس نمی روید .مهارت نه گفتن به شما این آمادگی را می دهد قبل از اینکه جواب مثبت دهید فکر کرده وسریع گام های مورد نیاز را بردارید وپاسخ منطقی به درخواست های دیگران بدهید. 

برخی از این پاسخ های شما و نه گفتن ها ممکن است آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد و بر عکس ناتوانی در نه گفتن در شرایط نا مناسب شما را درگیر موضوعات و موقعیت هایی می کند که بازگشت به شرایط عادی بسیار ممکن است . در این مرحله مستقیم و با وضوح کامل نه را بگویید اجازه دهید حرکات و رفتار ناشی از مخالفت شما با انجام مساله مورد نظر با کلامتان هماهنگ باشد، پس بهانه تراشی بی مورد نکنید و به دنبال توجیه ماجرا نباشید .

راههای متفاوت یک نه گفتن منطقی ومعنی دار :

۱)استفاده از روش ساده ومستقیم :یعنی وقتی کسی از شما می خواهد کاری انجام دهید که امکان آن وجود ندارد، مختصر وبدون هیچ دلیل تراشی مخالفت خود را اعلام کنید .حاشیه پردازی نکنید .

۲)روش بازتابی:رضایت خود را نسبت به این پیشنهاد نشان دهید وبه دنبال آن مشخص کنید در حال حاضر شرایط پذیرش این درخواست را ندارید.

۳)گفتن نه همراه با دلیل : دلیل کوتاه وواقعی رد تقاضا را بدون پرداختن به حاشیه وذکر جزییات مطرح کنید .

۴)در این روش با مطرح کردن پیشنهادی دیگر در واقع حسن نیت خود را به درخواست کننده نشان دهید .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29815

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.