• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29785
  • 22 دی 1400 - 15:30
اخبار پلیس فارس – ۲۲  دی ماه  ۱۴۰۰

بیهوش کردن افراد و سرقت منزل با ترفند فروش پتو و پارچه صحت ندارد رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس کلیپ صوتی و متن منتشر شده در بین شهروندان تعدادی از شهرستان های استان مبنی بر بیهوش کردن افراد در منزل و سرقت اشیاء و لوازم مسکونی صحت ندارد و کذب محض است. سرهنگ “حمید […]

بیهوش کردن افراد و سرقت منزل با ترفند فروش پتو و پارچه صحت ندارد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس کلیپ صوتی و متن منتشر شده در بین شهروندان تعدادی از شهرستان های استان مبنی بر بیهوش کردن افراد در منزل و سرقت اشیاء و لوازم مسکونی صحت ندارد و کذب محض است.

سرهنگ “حمید افرامن” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی انتشار کلیپ صوتی و خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه افرادی به بهانه فروش پتو یا پارچه و متر کردن قواره پارچه ها وارد منزل شهروندان می شوند و پس از آن با بیهوش کردن صاحب خانه اقدام به سرقت اشیاء کم حجم و با ارزش می کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های تخصصی و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که چنین اخباری صحت ندارد و کذب است.

سرهنگ “افرامن” با بیان اینکه شهروندان به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه اخبار صحیح را از سایت های مجاز و معتبر دنبال کنند، به مردم شریف استان فارس توصیه کرد به افراد ناشناس، غریبه و مشکوک که به  عنوان دوره گرد  اقدام به فروش کالا می کنند اعتماد نکرده و تحت هیچ شرایط  و بهانه ای آنان را  به منزل خود راه ندهند.

رییس مرکز اطلاع رسانی از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده افراد یا خودروهای ناشناس و مشکوک که در اطراف منزل یا محل کسب آنان پرسه می زنند ضمن ثبت مشخصات ظاهری فرد و خودرو، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

آخرین مهلت بخشودگی جرایم معوق رانندگی اعلام شد

رییس پلیس راهور استان گفت: برابر مصوبه هیئت دولت و مجوز مجلس شورای اسلامی، مهلت بخشودگی دوبرابری جرائم رانندگی سال ۹۹ تا پایان دی ماه است و نسبت به تمدید آن هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

سرهنگ “صادق سلیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در این مهلت تعیین شده کلیه جرائم( تسلیمی و الصاقی) که به علت عدم پرداخت در مهلت ۶۰ روزه دو برابر شده به اصل جریمه تبدیل و دیر کرد آنها بخشوده می شود.

وی افزود: بخشودگی جرائم مربوط به جرائمی می شود که تا پایان سال ۹۹ اعمال شده اند و شامل جرایم کلیه سال ها بجز امسال می شود.

رئیس پلیس راهور استان یاد آور شد: طرح بخشودگی از روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه امسال شروع و تا پایان دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و هنوز برای تمدید آن تصمیم گرفته نشده است.

سرهنگ سلیمی با اشاره به بکارگیری تجهیزات جدید توسط پلیس راهور در خصوص شناسایی رانندگان متخلف در کنار سامانه‌های الکترونیکی گفت: بر این اساس خودروی رانندگانی که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارند توسط مأموران پلیس راه و راهور در معابر درون و برون شهری توقیف و تا زمان پرداخت دیون معوق در پارکینگ متوقف می شوند.

این مقام ارشد پلیس فارس از هموطنانی که دارای جرائم معوقه هستند خواست از فرصت باقیمانده استفاده و نسبت به تسویه کردن جرائم خودروی خود اقدام کنند.

توقیف تانکرحامل سوخت قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف تانکر حامل ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری در محور “لارستان-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون تانکر‌دار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، افزود: ارزش سوخت‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از مردم خواست در این خصوص هرگونه اخبار و اطلاعات را از طریق سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف گنج یاب قاچاق در”مرودشت”

جانشین انتظامی “مرودشت” از دستگیری ۲ نفر و کشف یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی “درودزن” هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو رانا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات کشف و راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می کنیم در صورت اطلاع از فعالیت های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۸ کیلو تریاک در “شیراز”

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸ کیلو تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۲ فخر آباد” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزل اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف موتورسیکلت‌ها و کشف تریاک

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با توقیف یک دستگاه موتورسیکلت ۴۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” حین کنترل محورهای خاکی منتهی به شهرستان داراب به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکبان بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر دو موتوسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در بازرسی از راکبان و زین موتورسیکلت‌ها ۴۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: قاچاقچیان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری ۷۹ متهم تحت تعقیب در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری ۷۹ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۷۹ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در “کوار”

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی ۴۸ ساعت گذشته در کوار اجرا شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا ۶۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۱۳ واحد دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار ضمن تاکید بر ادامه طرح های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح نظارت بر صنوف در” فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۰۵ واحد صنفی متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، گشت کنترلی و نظارتی پلیس اماکن عمومی و نمایندگان اتاق اصناف، ۳۱۰ واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها ۱۰۵ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، تخلفات صنفی، تخلفات بهداشتی و دستور مقام قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی “فسا” ضمن قدردانی از همراهی متصدیان صنوف در اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، خاطر نشان کرد:  نظارت بر صنوف با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد و شایسته است کسبه محترم با رعایت قوانین صنفی و بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

احشام قاچاق زیر بار سبد

فرمانده انتظامی “مهر” گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار سبد، ۴۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد.

سرهنگ “عظیم الله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی کلانتری مرکزی “مهر” حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار سبد مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۴۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی که به صورت حرفه‌ای زیر بار سبد جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان حواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و قاچاق آن را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۵۴ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فسا و کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت و کشف ۵۴ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “کهگیلویه و بویراحمد” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه موتورسیکلت در حال انتقال تریاک از شهرستان استهبان به فسا است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان فسا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مذکور اعزام و موتورسیکلت مورد نظر را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه در بازرسی از راکب و زین موتورسیکلت ۵۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، خاطر نشان کرد: متهم (راکب) پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری ۲ سارق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در برخی از محلات شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه سارقان در تحقیقات انجام شده به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دورن خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از آسیب های فضای مجازی نقش کلیدی دارد

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی استان در جلسه اندیشه ورزی، بر نقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرایم فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه اندیشه ورزی آموزش همگانی با حضور جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس و جمعی از کارشناسان پلیس های تخصصی در پلیس فتا استان برگزار شد.

سرهنگ “حمید افرامن” در این جلسه با اشاره به گسترش فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاه سازی عمومی در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.

وی با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس، گفت: پلیس با این رویکرد به دنبال افزایش اعتماد عمومی، مقبولیت، افزایش مشارکت های عمومی در راستای تولید امنیت اجتماعی است .

این مقام انتظامی با تاکید بر نقش آموزش همگانی و اطلاع رسانی در پیشگیری از جرایم بر استفاده از فرصت های ایجاد شده در فضای مجازی در راستای توسعه آموزش همگانی و آگاهسازی عمومی تاکید کرد.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس، برگزاری جلسات اندیشه ورزی را بسیار مطلوب و کارآمد دانست و گفت: با برگزاری چنین جلساتی و حضور کارشناسان پلیس های تخصصی، شاهد بهبود وضعیت آموزش و ارتقاء آن بیش از بیش در جامعه می شویم.

سرهنگ افرامن تصریح کرد: امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم، مسئولان و سایرنهادهای دولتی و غیردولتی بتوانیم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی در سطح استان گام های موثری را برداریم.

گفتنی است، در این جلسه در خصوص ارائه شیوه های غیرمستقیم آموزش همگانی از جمله انجام مصاحبه های هدفمند در رسانه های دیداری، شنیداری ونوشتاری ، تهیه و انتشار محتوای مناسب با تاکید بر آموزش همگانی کاربردی در فضای مجازی که قابلیت جذب مخاطب داشته و تاثیر گذار باشند، بحث و تبادل نظر شد.

کشف ماینرهای قاچاق به همراه متعلقات مربوطه در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۸  دستگاه ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه به ارزش  ۲  میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۳شهر لطیفی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی محل نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در منزلی در این شهرستان شدند.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام در بازرسی از آن محل ۸ دستگاه ماینر و متعلقات مربوطه که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کرد را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29785

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.