• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29742
  • 21 دی 1400 - 14:44
اخبار پلیس فارس – ۲۱  دی ماه  ۱۴۰۰

سرقت آهن آلات  در خفر و کشف در “کوار” فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از توقیف یک دستگاه وانت پیکان بار حامل آهن آلات مسروقه و دستگیری ۲ سارق خبر داد. سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی […]

سرقت آهن آلات  در خفر و کشف در “کوار”

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از توقیف یک دستگاه وانت پیکان بار حامل آهن آلات مسروقه و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی افزود: ماموران کلانتری مرکز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت پیکان بار حامل آهن آلات مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” گفت: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان آهن‌آلات را از یک ساختمان نیمه کار در شهرستان خفر سرقت کرده‌اند.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۰۰ کیلوگرم آهن آلات مسروقه کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۱۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۱ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در راستای مقابله  با بیماری منحوس کرونا

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا “ممسنی” بیان داشت: تلاش نیروی انتظامی این شهرستان در عرصه مقابله  با بیماری کرونا قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “داود ایوبی” در نشست تقدیر از فعالان عرصه مبارزه با ییماری منحوس کرونا، با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های پرسنل نیروی انتظامی، اظهار داشت: در این ایام باید از خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی نیز تقدیر کرد که قطعا با کمک آنها این عزیزان می‌توانند در انجام وظایف خود به موفقیت دست پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مصوبات ستاد ملی مقابله  با بیماری کرونا را در میدان عمل، نیروی انتظامی باید اجرا می‌کرد، گفت: در عرصه‌های دیگر از جمله برقراری نظم و امنیت مطلوب نیز عملکرد خوبی را از سبز پوشان نیروی انتظامی شاهد بوده‌ایم.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدا لوح تقدیر از زحمات مجموعه انتظامی شهرستان ممسنی تقدیر به عمل آمد.

کشف احشام قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۳۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۹۶۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد

سرهنگ “علیرضانوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در ادامه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی و مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب به ۳ دستگاه سواری حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها ۳۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز دامپزشکی کشف و ۳ راننده را در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۹۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

کشف بیش از ۲۲ کیلو تریاک در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۱۷ قدمگاه” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در  منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان

فرمانده انتظامی “فسا” از دستگیری ۲۸۵ نفر خرده فروش در سال جاری خبر داد و گفت: اقدام سودجویانه خرده فروشان مواد افیونی منجر به  افزایش تقاضا و زمینه‌ساز گرایش به مصرف مواد مخدر می شود.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: رد پای اعتیاد به طور مستقیم و غیر مستقیم در ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که از عمده اقدامات پلیس در مبارزه با این بلای خانمان سوز، برخورد با خرده فروشانِ سودجو است که با ایجاد زمینه سهولت دسترسی افراد به مواد افیونی، منجر به افزایش تقاضا و زمینه ساز گرایش به مصرف مواد مخدر می شود.

وی افزود: در این راستا و از ابتدای سال جاری تا کنون  با اجرای مستمر طرح های انتظامی، تعداد ۲۸۵ خرده فروش دستگیر و ۱۲۷ کیلو و ۹۴۲ گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شده است.

سرهنگ “قسام” به اجرای هفتگی طرح های ارتقاء امنیت با هدف ناامن کردن محیط برای قانون گریزان و خرده فروشان اشاره کرد و از شهروندان خواست در اجرای این طرح‌ها با گزارش اخبار در زمینه  جرایم مواد مخدر (تهیه، توزیع و فروش)  به سامانه ۱۱۰ پلیس را یاری کنند.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در”آباده “

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه ‌دار با ۱۰ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ از ساختمان‌های نیمه کاره و باغات و مزارع در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارق اموالی شامل ۱۵ متر کابل برق و مخابرات، ۳ دستگاه کنتور آب، ۲۰ عدد انواع شیرآلات، یک دستگاه دریل ۸ عدد قوطی آلومینیومی، یک عدد باطری خودرو و ۲۰ کیلوگرم سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و باغات و مزارع اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

۱۲۰ هزار نخ  سیگار قاچاق در “کازرون”

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک سواری  زانتیا و کشف ۱۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالای دخانی، مأموران انتظامی کازرون حین ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به یک سواری زانتیا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری‌ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می‌آید و این امر مهم در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار کارگشا است.

کشف پوشاک  قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” از کشف انواع پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک  میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه پراید بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۱۸۸ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع و هرگونه پیشنهاد، انتقاد و تقدیر خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش دهند.

سرقت در داراب و کشف در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه  موتور سیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری “۱۱ شهید ساریخانی” لارستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان داراب دارد، گفت: راکب سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی “لارستان” خاطر نشان کرد: رعایت نکات پیشگیرانه در خصوص سرقت موتورسیکلت از جمله استفاده از دزدگیر و زنجیر و پرهیز از پارک کردن آن در محل‌های خلوت و فاقد دوربین مداربسته از وقوع سرقت پیشگیری می شود.

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس “خرامه”

فرمانده انتظامی شهرستان “خرامه” از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز پرندگان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “زمان اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی خرامه با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که ۲ نفر اقدام به شکار پرندگان غیر مجاز می‌کنند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و همکاری عوامل محیط زیست به محل اختفا متهمان اعزام و در بازرسی از منزل آنان لاشه ۲۷ عدد اردک به همراه یک قبضه اسله شکاری کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: شکار و صید هرگونه حیوان و پرنده بدون مجوز جرم محسوب شده و طبق قوانین با متخلفان برخورد خواهد شد.

خودرو وانت زامیاد سرقتی در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه وانت زامیاد سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری “۱۱ محمدیه” کازرون حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت زامیاد که کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه در استعلام از پلاک این خودرو مشخص شد سابقه سرقت از “دشت ارژن” دارد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، سارقان را در  سرقت وسیله نقلیه ناکام بگذارند.

آرایشگری که تصاویر مشتری خود را به عنوان سارق انتشار داده بود

جانشین انتظامی شهرستان “مرودشت” گفت: آرایشگری که تصاویر یکی از مشتریان خود را در فضای مجازی به عنوان سارق انتشار داده و دیگران را نیز به انتشار این اکاذیب تشویق و تحریک کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه تصویر وی به عنوان سارق در صفحات متعدد فضای مجازی در شهر شیراز و مرودشت انتشار داده شده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی با مقام قضائی ادمین چند صفحه آرایشگاه زنانه در شیراز و مرودشت را شناسایی و آنان را احضار کردند.

وی بیان داشت: از بین افراد احضار شده یکی از آنان که متهم اصلی بود در برابر مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی در پی طلب و اختلاف مالی با شاکی بیان کرد.

سرهنگ “عسکری” با بیان اینکه متهم به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: درج هرگونه مطالب کذب و دروغین علیه دیگران که موجب هتک حیثیت و حرمت آنان شود و همچنین انتشار اطلاعات خصوصی، تصاویر و فیلم‌های شخصی دیگران بدون اطلاع آنها در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملان آن برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29742

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.