• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29722
  • 20 دی 1400 - 13:31
اخبار پلیس فارس – ۲۰  دی ماه  ۱۴۰۰

سواری ولکس قاچاقچی سلاح توقیف شد فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری ولکس حامل ۲۵ قبضه سلاح شکاری و جنگی در محور “زرقان-شیراز”و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح‌ […]

سواری ولکس قاچاقچی سلاح توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری ولکس حامل ۲۵ قبضه سلاح شکاری و جنگی در محور “زرقان-شیراز”و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح‌ و مهمات غیرمجاز، ماموران پلیس امنیت عمومی استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی از اعضای باند قاچاقچیان با یک سواری ولکس تعدادی اسلحه را از استان‌های غربی بارگیری و قصد انتقال آن را به “شیراز” دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی استان پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور “زرقان-شیراز” اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو متعلق به قاچاقچی را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۱۷ قبضه سلاح شکاری و ۸ قبضه کلت کمری و ۱۶ خشاب مربوطه (در مجموع ۲۵ قبضه) که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری دیگر اعضای باند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به سامانه ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق توسط ماموران یگان تکاوری

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال توسط ماموران یگان تکاوری استان خبر داد.

سرهنگ دوم “حمید افرامن” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران یگان تکاوری استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور “فیروزآباد-شیراز” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۱۰ حلقه لاستیک و ۲ دستگاه موتور و گیربکس خودرو هایلوکس همراه با متعلقات مربوطه که خارجی و قاچاق بود کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس با اشاره به معرفی راننده به دستگاه قضائی، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه افراد فرصت طلب موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ماینرهای قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در بلوار “امیرکبیر” شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۱۷ قدمگاه” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۲۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

ترفند سارق مسلح خرید خودرو لو رفت

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق مسلح خودرو سانتافه و کشف اسلحه به کار رفته در سرقت خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو سانتافه در شهرک “اکبرآباد” شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارت شاکی مشخص شد که وی خودرو خود را جهت فروش در سایت دیوار آگهی کرده و شخصی ناشناس پس از تماس و هماهنگی جهت خرید در “شهرک اکبرآباد”،  با یک قبضه اسلحه شکاری به دست مالک شلیک و اقدام به سرقت سانتافه می‌کند.

سرهنگ “حبیبی” بیان داشت: کارآگاهان پلیس با همکاری ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ مدرس شیراز با اقدامات فنی، پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت محل اختفاء سارق را در یکی از خیابان‌های شیراز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی آن را دستگیر و سواری سانتافه مسروقه را نیز کشف کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری و ۴ عدد فشنگ مربوطه (استفاده شده در صحنه سرقت مسلحانه) کشف شد، تصریح کرد: سارق ۴۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هنگام انجام معاملات خرید و فروش خودرو در سایت دیوار مراقب تماس‌ها  و خواسته‌های مشکوک خریداران بوده و زمانی که خریدار تقاضای بازدید خودرو را در مکان مورد نظر خود می‌کند از رفتن به آن محل خودداری تا حتی الامکان از وقوع چنین مواردی جلوگیری شود.

پاتک پلیس به خرده فروشان مواد مخدر در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ۴۶ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به منظور افزایش رضایتمندی مردمی، طرح پاکسازی نقاط آلوده طی یک ماه گذشته در شهرستان کازرون به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در این راستا ماموران انتظامی طی چند عملیات ضربتی جداگانه با شناسایی مناطق آلوده، ۴۶ خرده فروش مواد خانمان سوز مخدر را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به کشف ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال در اجرای این طرح، بیان کرد: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برقراری نظم و امنیت عمومی است که این امر مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

سرهنگ “زراعتیان” با تشکر از همکاری مردم در ارائه گزارش به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تصریح کرد: متهمان پس از تحقیقات تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 کشف سیگار قاچاق میلیاردی در”کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۵۰۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “ممسنی-شیراز” به یک سواری سمند حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۵۰۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری اعضای  باند سارقان موتورسیکلت در شهرستان “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت در این شهرستان  خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان مهر، پیگیری این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از مالباختگان و بررسی نحوه سرقت‌ها و پس از تجزیه و تحلیل به عمل آمده احتمال وقوع سرقت‌ها با یک شیوه و شگرد توسط سارقان قوت گرفت.

فرمانده انتظامی “مهر” بیان کرد: مأموران با تقویت گشت‌های انتظامی و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند اعضای این باند ۵ نفره که دارای سوابق کیفری متعدد بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ “کرمی” خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت موتورسیکلت و ۴  فقره سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۴ عدد تابلو راهنمایی و رانندگی مسروقه کشف شد، تصریح کرد: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با ناهنجاری‌ها، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت به عنف در ایرانشهر و کشف در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از دستگیری سارق به عنف و کشف پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ ممسنی حین گشت زنی در خیابان‌های شهر به یک سواری پژو ۴۰۵ که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو پژو ۴۰۵ سابقه سرقت به عنف از شهرستان ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه راننده سارق با دستکاری در ارقام پلاک خودرو قصد گمراه کردن ماموران داشته است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “گراش”

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۵۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان “گراش” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در منازل خود در سطح شهرستان گراش اقدام به نگهداری و قاچاق دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان گراش پس از بررسی و تایید صحت خبر و هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از ۵ منزل مسکونی موفق شدند ۵۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۵ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شدند.

کشف سوخت قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری و کشف ۴ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امحدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۴ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص دو نفر راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با اشاره به اینکه یکی از عواملی که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند قاچاق فراوردهای نفتی است، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29722

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.