• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5

جریمه نقدی برای دامدار متخلف/ شکار یک فرد جبیر توسط سگ گله

  • کد خبر : 28758
  • 04 دی 1400 - 12:46
جریمه نقدی برای دامدار متخلف/ شکار یک فرد جبیر توسط سگ گله
دامدار متخلفی که سگ گله خود را به جان حیات وحش انداخته و اقدام به شکار غیر مجاز یک فرد جبیر در منطقه حفاظت شده بهرام گور کرده بود، شناسایی شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس،​ رئیس پارک ملی قطرویه گفت: ماموران پاسگاه محیط بانی ده وزیر (شهید شکاری) طی گشت و کنترل در تاریخ، ۲۹ آذرماه جاری، در منطقه حفاظت شده بهرام گور واقع در محلی بنام ماهور متوجه​ ​ یک قلاده سگ گله که در حال خوردن یک راس جبیر بوده می شوند.

وی بیان کرد: یک نفر دامدار، اهل و ساکنِ روستای ده برین واقع در منطقه حفاظت شده بهرام گور، با، رها کردن سگِ گلهِ خویش در منطقه، منجر به از بین بردن یک فرد جبیر (گونه حمایت شده) شده، که عملِ ارتکابی دامدار، جرم بوده و مستلزم تعقیب کیفری است، لذا با توجه به شناسایی دامدار، مراتب به منظور سیر مراحل قانونی، صورت جلسه شده و به مقامات قضایی ارجاع خواهد می شود.

مهدی پور تصریح کرد: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز یک راس جبیر مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال بوده که فرد متخلف موظف به پرداخت آن است.

رئیس پارک ملی قطرویه خاطر نشان کرد: سگ های بی صاحب و حتی سگ های چوپانان، یکی از معضلات و دشمنان اصلی حیات وحش و محیط زیست به شمار میروند و گاهی صدمات ناشی از حضور سگ ها در طبیعت از شکارچیان حرفه ای بیشتر بوده و جبران ناپذیر می باشد.

مهدی پور اظهار داشت: سگ ها علاوه بر اینکه از طریق شکار مستقیم تعداد حیات وحش را کاهش داده، می توانند باعث انتقال بیماری های بسیاری به حیات وحش شوند و حیات وحش شکننده کشور را از لحاظ بیماری آسیب پذیر کرده که در این زمینه برخی صاحب نظران معتقدند، سگ ها توانسته اند به تنهایی حدود​ ۲۰۰​ گونه جانوری موجود در کره زمین را منقرض کنند .

مهدی پور از طبیعت دوستان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی صید و شکار و سایر تخلف های محیط زیستی موارد را به شماره های​ ۰۹۱۷۷۸۲۴۲۵۷،​ ۰۹۱۷۸۳۲۹۸۰۱​ و یا سامانه​ ۱۵۴۰​ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28758

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.