• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
​عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

نبود مدیریت واحد شهری موجب افزایش هزینه‌ها در شهرها شده است

  • کد خبر : 28707
  • 21 آذر 1400 - 12:35
نبود مدیریت واحد شهری موجب افزایش هزینه‌ها در شهرها شده است
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در حالیکه نبود مدیریت واحد شهری هزینه‌های اداره شهرها را افزایش داده، شاهد بلاتکلیف ماندن طرح، لوایح و قوانین مرتبط با این مهم در مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش سحاب پرس، مهدی نصیری شنبه ۲۰ آذرماه در جلسه هم‌اندیشی مدیران ونمایندگان ادارات اجرایی و یاوران شورای اسلامی محلات منطقه دو شیراز، بیان کرد: دوشنبه هر هفته در یکی از محلات واقع در سطح شهرداری منطقه، جلساتی در یکی از مساجد با حضور مردم  برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: مردم در این جلسات مشکلات محله‌ای خود را مطرح می کنند اما تمام مشکلات در حیطه کاری شهرداری نیست و باید دستگاه‌های دیگر در حل مشکلات شهرداری را یاری کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه محرومیت زدایی مورد توجه اعضای شورای ششم قرار گرفته و اولین جلسه میز خدمت نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در منطقه محروم مهدی آباد برگزار شد، گفت: در واقع این جلسات به نوعی تشکیل مدیریت واحد شهری در راستای رفع مشکلات مردم است و تجربه خوبی به شمار می‌آید.
نصیری با بیان اینکه یکی از مشکلات در شهرها بویژه کلانشهرها عدم مدیریت واحد شهری است، افزود: قانون مدیریت واحد شهری طی سال‌های گذشته در صحن مجلس شورای اسلامی بلاتکلیف مانده و به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده است و این در حالی است که عدم مدیریت واحد شهری باعث افزایش هزینه‌ها در شهرها شده است.
او با تصریح بر اینکه تشکیل مدیریت واحد شهری باعث کاهش هزینه‌ها و تسریع امور شهر می‌شود، گفت: این جلسه به منظور تشکیل آزمایشی مدیریت واحد شهری در سطح منطقه است تا هم هزینه‌ها کاهش یابد و هم اینکه شاهد تسریع امور شهروندان باشیم.
ناظر شورا در شهرداری منطقه دو شیراز عضو همچنین با بیان اینکه تشکیل جلسات مشترک باعث رفع سریع مشکلات مردم منطقه می‌شود، عنوان کرد: معتقدم که تمام مشکلات منطقه توسط شهرداری منطقه رفع نمی‌شود، بنابراین برای رفع این مشکلات نیاز به هماهنگی بین بخشی و حضور مشترک مسوولین مرتبط در این جلسات خواهد بود.
غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری این منطقه از بزرگترین مناطق شهری به شمار می‌رود که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، اظهار کرد: مهمترین اولویت ما در این منطقه، موضوع امنیت است.
او گفت: تامین امنیت به معنی حضور دائمی نیروی انتظامی در منطقه نیست بلکه معتقدیم که شهرداری نیز با اقدامات موثر و اصلاح ساختار فضای سبز و محیط های شهری و رفع نقاط پرخطر و تبدیل آن به فرصتی برای حضور مردم می‌تواند تا حدود زیادی امنیت را تامین کند.
شهردار منطقه ۲ شیراز ادامه داد: تمام پروژه‌های منطقه بر اساس نیاز مردم و با همفکری یاوران شورا و اعضای شورای اسلامی شهر وارد فاز اجرایی می‌شود که به همین دلیل نیز شاهد همکاری شهروندان در زمینه‌های مختلف هستیم.
شهریاری با بیان اینکه عدم مدیریت واحد شهری یک ضعف بزرگ در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: اگر دستگاه‌های مختلف بویژه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر هماهنگ نباشند که کار را به درستی انجام دهند در نهایت مردم متضرر می‌شوند بنابراین تلاش کردیم تا با هماهنگی بین بخشی بتوانیم پروژه‌ها را با دقت بیشتر و سریع تر به بهره برداری برسانیم.
او با بیان اینکه در انجام اجرای پروژه‌ها متوجه شدیم که با کمک یاوران شورا و دیگر دستگاه‌ها می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم، گفت: دو مشکل حضور معتادین در سطح منطقه و مشکل عدم فاضلاب در برخی محله‌ها از جمله مشکلات اساسی در منطقه است که از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط درخواست می‌شود تا با هماهنگی بیشتر بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
شهریاری گفت: مجموعه شهرداری منطقه دو آماده همکاری با تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات مردم است.
عملیات اجرایی فاضلاب در برخی محله‌ها در حال اجراست
محمدهادی ستوده، معاون بهره برداری و توسعه شبکه فاضلاب شیراز نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات مناطق مختلف شهر شیراز موضوع فاضلاب است، اظهار کرد: شبکه فاضلاب در مقایسه با شبکه آب شبکه‌ای نو محسوب می‌شود و به همین دلیل برخی مناطق فاقد شبکه فاضلاب هستند که با تلاش مستمر در صدد توسعه شبکه در این مناطق نیز هستیم.
او با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهر شیراز تحت پوشش تصفیه خانه قرار دارند، گفت: در حدود ۷۰ درصد از مناطق شهری نیز شبکه فاضلاب اجرا شده است، بنابراین تقاضای بحق مردم بستگی به خط انتقال و وجود تصفیه خانه است.
ستوده با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد منطقه دو به شبکه فاضلاب متصل است، افزود: در چندین محله از منطقه دو شبکه فاضلاب وجود ندارد که عملیات اجرایی آنان یا در دست انجام و یا در اوایل سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.
مشکلی در زمینه شبکه گاز وجود ندارد
رئیس شرکت گاز منطقه سه شیراز نیز با بیان اینکه در سطح شهرداری منطقه دو تقریبا ۱۰۰ درصد منازل به شبکه گاز شهری متصل هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: اما در برخی موارد نیاز به تعمیر و تعویض شبکه هست که باید با شهرداری و یا دیگر دستگاه‌ها هماهنگی بین بخشی انجام شود که لزوم مدیریت واحد شهری را ضروری می‌کند.
پیکری با بیان اینکه پیمانکاران بعد از چهار روز از اتمام پروژه باید نسبت به تعمیر آسفالت اقدام کنند، گفت: تاکید ما بر اجرای آسفالت صحیح و همسطح با آسفالت معابر است.
او افزود: از جمله مشکلات ما در منطقه ربوده شدن درب فلزی شبکه‌های گاز توسط متکدیان و یا معتادین است که از مردم درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده مراتب را به شماره ۱۹۴ واحد خرابی گاز اطلاع دهند تا نسبت به جایگزینی درب اقدام شود.
جمع آوری معتادین نیاز به هماهنگی بین بخشی است
فرمانده یگان امداد شیراز با بیان اینکه بسیاری از سرقت‌های خرد در منطقه توسط معتادین انجام می‌شود، اظهار کرد: جمع آوری معتادین نیاز به هماهنگی بین بخشی بین دستگاه‌های مختلف است که باید هر چه سریع تر به سرانجام برسد.
سرهنگ کورش بازیار افزود: نیروی انتظامی توانایی جمع آوری معتادین در سطح شهر را دارد اما تامین مکان نگهداری و بهبودی آنان نیاز به زیرساخت‌های خاص و هماهنگی بین بخشی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28707

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.