• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28606
  • 02 دی 1400 - 15:25
اخبار پلیس فارس – ۲  دی ماه  ۱۴۰۰

صبح امروز ۸۷ معتاد متجاهر در شیراز جمع‌آوری شد رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان شیراز خبر داد. سرهنگ “سیدموسی حسینی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان و پاکسازی مناطق آلوده، صبح امروز […]

صبح امروز ۸۷ معتاد متجاهر در شیراز جمع‌آوری شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان و پاکسازی مناطق آلوده، صبح امروز (دوم دی‌ماه) طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب در شیراز به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸۷ معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری شد، عنوان داشت: برابر ماده ۱۶ افراد مذکور با دستور مقام قضائی تحویل کمپ‌ ترک اعتیاد سلامی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هدف از اجرای این طرح را ارتقاء امنیت اجتماعی و آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

کشف ۱۴ کیلو تریاک در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۱۴ کیلو تریاک و دستگیری یک متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران کلانتری “۳۷ بهارستان” شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

برگزاری نخستین رویداد شتاب امنیت فضای مجازی توسط پلیس فارس

رییس مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس از برگزاری نخستین رویداد شتاب با موضوع امنیت فضای مجازی با حضور دکتر “احمد رجبی” معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه علمی کاربردی استان و تعدادی از حامیان خبر داد.

سرهنگ احمد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : این رویداد در ۴ محور مشارکت مردمی، آسیب های فضای مجازی، نسل جوان و نرم افزارهای کاربردی خدمات انتظامی برگزار گردید و از بین ۱۴ تیم ارائه کننده ایده های برتر ۷ تیم  برای داوری طرح انتخاب شدند.

وی  در ادامه گفت : روز گذشته با حضور دکتر “احمد رجبی” معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه علمی کاربردی استان، دکتر” سید آیت اله رزمجو” مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش استان و تعدادی از حامیان مراسم داوری ایده های برتر در محل سالن جلسات آن مرکز برگزار گردید.

رییس مرکز علمی کاربردی پلیس فارس در پایان گفت : ۴ ایده با عناوین همیار پلیس، ۱۱۰ آنلاین ، مدیریت دانش  و ارزیابی ۳۶۰ درجه به عنوان  طرح های برتر انتخاب و ضمن تقدیر از ارائه دهندگان مراتب به منظور ارزیابی نهایی برای مرکز ارسال گردید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی کوار از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به دو دستگاه خودروی سواری مظنون و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ها ۴۵۰ کیلوگرم گردو و ۱۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا دو نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

عابر پیاده قاچاقچی مواد مخدر از آب درآمد

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک  از کوله پشتی عابر پیاده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران یگان امداد کوه‌چنار حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک نفر عابر پیاده حامل کوله پشتی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از کوله پشتی فرد دستگیر شده ۹ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: این فروشنده حرفه‌ای مواد مخدر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

عشایر ضامن امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” در دیدار با سران عشایر و قبایل ایل بزرگ قشقایی، با بیان اینکه نقش سران عشایر و طوایف در برقراری نظم و امنیت انکارناپذیر است، گفت: عشایر ضامن امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در این دیدار بیان کرد: سران قبایل، عشایر، معتمدان و افراد با نفوذ اجتماعی، همرزمان نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه بوده و در بیشتر مسایل از قبیل بحران‌ها و نزاع‌ها افراد تاثیرگذار و همیار پلیس بوده‌اند.

وی ادامه داد: عشایر ولایت مدار و انقلابی با هوشیاری و بلوغ سیاسی اجتماعی و حضور پررنگ و تاثیرگذار در دفاع از انقلاب اسلامی دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند و ایجاد امنیت و آرامش کشور در بسیاری از مقاطع مهم تاریخ انقلاب اسلامی، مرهون تلاش‌ها و جانفشانی های عشایر غیور است.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” افزود: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای جلوگیری از نقشه‌های شوم دشمن که در صدد نفوذ از طریق اختلافات قومی، قبیله ای و فراهم کردن کانون های مناسب برای پیشبرد تهدیدات خارجی می باشد، تعامل سازنده میان پلیس و عشایر ضروری بوده و از نمایندگان حاضر در جلسه می‌خواهم ضمن حفظ ارتباط موثر با پلیس، در حل اختلافات قومی و قبیله ای عشایر، فرزندان خویش را در لباس خدمت به امنیت یاری رسانند.

شایان ذکر است در پایان این نشست سران طوایف از مجموعه اقدامات پلیس فیروزآباد در راستای برقراری نظم و امنیت قدردانی کردند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان به صورت تماس تصویری با سران عشایر گفتگو کرد.

سارق درون خودرو در دام پلیس “ممسنی” گرفتار شد

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری سارق حرفه‌ای درون خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهر ممسنی، بررسی موضوع جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۱۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

انواع قطعات خودرو قاچاق در لارستان کشف شد

جانشین انتظامی “لارستان” از کشف انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهای عبوری در محور “بندرعباس-لارستان” به یک دستگاه کامیون حامل ۷ دستگاه سواری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از صندوق عقب خودروها که در حال انتقال بودند ۷۰ قطعه از انواع لوازم یدکی خارجی قاچاق شامل صندلی، کیلومتر، چراغ جلو، مخزن هیدرولیک، داشبورد و قطعات برقی، قطعات کامپیوتری، سوئیچ و …کشف شد.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش اقلام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

ماینرها قبل از روشن شدن به دست پلیس رسید

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۷ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.                                                

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۷ دستگاه ماینر و متعلقات مربوطه خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “امجدی” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28606

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.