• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – یک دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28604
  • 01 دی 1400 - 14:21
اخبار پلیس فارس – یک  دی ماه  ۱۴۰۰

در “نی‌ریز” ۱۲۹ کیلو تریاک کشف شد جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۹ کیلو تریاک در پاکسازی از محل تردد سواری پژو در محورهای مواصلاتی شهرستان “نی‌ریز” خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” حین گشت زنی در محورهای فرعی و کوهستانی […]

در “نی‌ریز” ۱۲۹ کیلو تریاک کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۹ کیلو تریاک در پاکسازی از محل تردد سواری پژو در محورهای مواصلاتی شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته مأموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” حین گشت زنی در محورهای فرعی و کوهستانی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس بر سرعت خود افزایش داد، عنوان داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین بسته‌های مشکوکی را به بیرون از خودرو پرتاب و متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۱۲۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار “ملک‌زاده” خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

لیفتراک قاچاق در”کازرون”متوقف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران انتظامی “کازرون” با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی، یک کامیون حامل بار را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه لیفتراک قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

تقدیر امام جمعه سروستان از خدمات و عملکرد پلیس

امام جمعه سروستان در دیدار با فرمانده انتظامی این شهرستان از اقدامات شبانه روزی و خالصانه کارکنان ناجا تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین “سید عباس موسوی” با اشاره به وظیفه مهم و ارزشمند نیروی انتظامی در جهت تحقق امنیت پایدار، بیان کرد: بحمدالله در حال حاضر فرماندهی لایق در شهرستان سروستان مشغول خدمتگزاری به مردم و برقراری نظم و امنیت می‌باشد.

وی تلاش کارکنان نیروی انتظامی سروستان را غیر قابل وصف عنوان کرد و گفت: اقدامات و تلاش‌های پلیس در جامعه بسیار ارزشمند و ستودنی است.

امام جمعه سروستان با بیان اینکه نقش پلیس در تامین امنیت بسیار پررنگ است، خاطر نشان کرد: وظیفه نیروی انتظامی انتظام بخشی است و تلاش شبانه روزی پلیس این است که امنیت و آرامش را به مردم هدیه بدهد.

کشف خودرو پراید سرقتی در”مرودشت”

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: روز گذشته ماموران این فرماندهی موفق شدند سواری پراید دارای سابقه سرقت از شیراز کشف کنند.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲ بعثت هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و مشخصات آن را بررسی و استعلام کردند.

وی افزود: ماموران پس از استعلام از مرکز پیام مطلع شدند که خودرو پراید سابقه سرقت از شیراز دارد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودروهای خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند اقدام کنند.

کشف بیش از ۳ هزار مواد محترقه در “شیراز”

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۳ هزار و ۴۸۰ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای ارتقاء نظم و امنیت، ماموران انتظامی بخش “ارژن” با انجام اقدامات فنی از نگهداری مقدار قابل توجهی مواد محترقه غیرمجاز در یک واحد تجاری در “خان زنیان” مطلع و بررسی موضوع را دردستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل ۳ هزار و ۴۸۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و ۳۸۵ گرم مواد مخدر مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و واحد تجاری پلمب شد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پلمب ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در” جهرم”

جانشین فرمانده انتظامی “جهرم” از پلمب ۱۷ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اصغر محمدپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: برابر حکم صادره از مراجع قضائی مبنی بر پرکردن چاه‌های غیرمجاز در شهرستان جهرم، تدابیر ویژه ای در این خصوص توسط پلیس انجام شد.

وی افزود: در راستای حفظ منابع آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، ماموران انتظامی جهرم با همکاری اداره منابع آب طی هفته گذشته ۱۷حلقه چاه غیر مجاز را در یکی از روستاهای این شهرستان پلمب کردند.

جانشین فرمانده انتظامی “جهرم” خاطر نشان کرد: تخریب و پر کردن این گونه چاه‌ها برای پیشگیری از خشک شدن سفره‌های آب زیر زمینی در جلوگیری از بحران آب صورت پذیرفته است و همچنان ادامه خواهد داشت.

زندان ایستگاه پایانی اراذل و  اوباشان در “فسا”

جانشین انتظامی “فسا” از دستگیری اراذل و اوباش متواری و سابقه‌دار خبر داد.

سرهنگ “محمد رضایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی و مجروحیت شدید یک شهروند با سلاح سرد در یکی از محلات شهرستان فسا، رسیدگی به موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که یکی از متهمان به شهرستان سروستان متواری شده است.

جانشین انتظامی “فسا” با بیان اینکه ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به مخفیگاه متهم در شهرستان سروستان اعزام و وی را دستگیر کردند، گفت: دیگر همدست اراذل و اوباش که عرصه را بر خود تنگ دیده بود خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ “رضایی” با اشاره به اینکه در سوابق این اراذل و اوباش سابقه‌دار جرایمی از قبیل شرارت، اخلال در نظم عمومی و نزاع و درگیری به چشم می‌خورد، عنوان داشت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

در منزل یک روستایی ۱۹ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۱۹ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل شخصی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستاهای این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۹ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه در این خصوص دو نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری  سارق و  کشف ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “خفر” از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و کشف ۱۰ فقره  سرقت ادوات کشاورزی خبر داد.

سرهنگ “یوسف احمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت ادوات کشاورزی در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی خفر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۱۱ باب انار” با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خفر با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم اموالی مسروقه شامل ادوات کشاورزی، موتور آب‌کشی و قطعات مربوطه، لوله و اتصالات، شیر فلکه و … کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “احمدی” با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت ادوات کشاورزی اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

احشام قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون ۳۰ راس گوشفند قاچاق و فاقد مجوز به ارزش۹۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی لامرد با همکاری عوامل بسیج حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوه چنار” برگزار شد

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی در آذرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمّدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی استمرار اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلّات جرم خیز، یگان‌های انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ۵۱ کیلو و ۱۴۶گرم انواع مواد مخدر کشف  و  15 نفر خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۶۹ نفر متهم تحت تعقیب، ۱۲ نفر سارق با کشف ۲۸ فقره سرقت، توقیف ۱۰۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ  4 میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه‌چنار” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ “محمدی” هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری داشته باشند.

کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق در”استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  ماموران انتظامی استهبان حین کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری زانتیا مشکوک و به منظور بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق با متعلقات و ۵۰۵ عدد النگو بدل کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تشدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “اقلید”

جانشین فرمانده انتظامی “اقلید” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عباس ظهیری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت و همچنین قاچاقچیان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان طی دو هفته اخیر با قدرت و جدیت اجرا شد.

وی ادامه داد: در این راستا ماموران موفق شدند ضمن دستگیری  14 خرده فروش، ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه دستگیری ۲۳ سارق و کشف ۵۳ فقره سایت  سرقت‌ها از دیگر نتایج اجرای این طرح بود، گفت: برگزاری این طرح‌ها موجب خوشحالی شهروندان شده و در طول سال به صورت مداوم اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28604

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.