• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری

حفاری تونل شهید شیبانی پایان یافت و عملیات اجرایی تونل شهیدان خادم صادق در بزرگراه شهید سلیمانی آغاز شد

  • کد خبر : 28565
  • 06 آذر 1400 - 18:17
حفاری تونل شهید شیبانی پایان یافت و عملیات اجرایی تونل شهیدان خادم صادق در بزرگراه شهید سلیمانی آغاز شد
جمعه ۵ آذر با حضور شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری، عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» پایان یافت و عملیات اجرایی تونل «شهیدان خادم صادق» در اَبَر پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» آغاز شد.

به گزارش سحاب پرس، مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این مراسم گفت: پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» به طول ۱۸ کیلومتر اصلی ترین معبر ترافیکی شرقی – غربی شیراز است که در ۶‌.۸ کیلومتر باقیمانده آن، چهار تونل برای افزایش ضریب ایمنی در مقابل رانش زمین، کاهش انجام خاکبرداری و حفظ اکوسیستم منطقه در طول مسیر طراحی و اجرا شده است.
شهردار شیراز با اعلام اینکه تلاش شده احجام خاکریزی ها در پروژه کاهش یابد تا وضعیت طبیعی این منطقه گردشگری شهر حفظ شود، افزود: تمهیدات بر این است که پروژه با حداقل آسیب های اکوسیستمی انجام و تا پایان سال آینده به اتمام برسد.
مهندس اصنافی با اعلام اینکه به دنبال حفظ اکوسیستم محیط و باغات هستیم، اضافه کرد: با اجرای این تونلهای دوقلو بالغ بر هشت تا ۱۰ هکتار از باغ های مورد مسیر محمودیه، بخشی از باغ های منصور آباد و چاه آب آن محدوده حفظ شده است‌.
وی ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل رینگ ترافیکی شرقی – غربی شیراز و لزوم اتصال محورهای مواصلاتی به بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی اعلام کرد: عملیات اجرایی ورودی پروژه شامل پل «جمهوری» را از ماه گذشته آغاز کردیم و تلاش داریم عملیات اجرایی و بهره برداری از این پروژه ها نیز همزمان با پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی انجام شود. این پروژه به پل شهدای جهاد و بلوار شهید محلاتی ختم می شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» از پیشرفت مناسبی برخودار است، گفت: عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» (تونل شمالی ۱۲۰ متر و تونل جنوبی ۱۰۲ متر) به اتمام رسید و عملیات حفاری تونل دو قلوی «شهیدان خادم صادق» (تونل شمالی ۳۳۰ متر و تونل جنوبی ۱۲۰ متر) آغاز شد.
تحولی بزرگ در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در مراسم پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» و آغاز عملیات اجرایی تونل «شهیدان خادم صادق» گفت: اجرای این دو پروژه آغازگر تحولی بزرگ در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) است و امیدواریم برای مردم شیراز و کشور خیر و برکت داشته باشد.
مهندس مهدی طاهری ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بزرگراه شهید سلیمانی یکی از بزرگترین معابر شهر شیراز است که تا کنون اجرا شده و با توجه به اینکه کالبد شیراز به صورت شرقی – غربی است، اجرای چنین پروژه شرقی – غربی برای شیراز بسیار مهم و حیاتی است.
وی تصریح کرد: تونل‌های دوقلوی شهید شیبانی و شهیدان خادم صادق در محور هم و در مسیر ادامه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی قرار دارند. مشکلات ترافیکی شدیدی در مسیر غرب به شرق شهر شیراز وجود دارد که با بهره برداری از این پروژه که پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده اجرایی شود، بار ترافیکی محور شرق – غرب شهر کاهش خواهد یافت.
تکمیل رینگ های ترافیکی، اولویت اصلی کمیسیون عمران
مهندس علیرضا اسکندری رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های مجموعه شهرداری شیراز و جز اولویت های کمیسیون عمران در دوره ششم است که با تزریق مالی انجام شده و پیشرفت مناسب، شاهد بهره برداری از این پروژه به عنوان یک شریان مهم در کلان شهر شیراز خواهیم بود.
مهندس اسکندری ضمن تاکید بر اینکه پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی از اولویت های عمرانی شهر شیراز است خاطر نشان کرد: این پروژه با کاهش زمان سفرهای درون شهری و افزایش ایمنی تردد منجر به کاهش تصادفات می شود.
وی درخصوص رویکردهای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: رویکرد اصلی کمیسیون عمران تکمیل رینگ های ترافیکی شیراز و ایجاد تقاطع های غیر همسطح مورد نیاز براساس مطالعات انجام شده است.
مهندس اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در مراسم پایان عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» و آغاز عملیات اجرایی تونل «شهیدان خادم صادق» گفت: به منظور حفظ باغات و افزایش ایمنی مسیر با کمک مشاور اقدام به قرار دادن تونل ها در مسیر بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی کردیم‌.
مهندس صالحی اضافه کرد: عملیات حفاری تونل دوقلوی «شهید دادالله شیبانی» یک سال و نیم پیش آغاز شده بود و امروز پایان یافت و عملیات اجرایی تونل دوقلوی «شهیدان خادم صادق» در اَبَر پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» که تونل شمالی ۳۳۰ متر و تونل جنوبی ۱۲۰ متر طول دارد نیز امروز آغاز شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به امکانات پیمانکار پروژه یک دستگاه لاینینگ در یکی از تونلها در حال کار است و در صورتی که قرارگاه خاتم الانبیا یک دستگاه دیگر هم برای حفاری اختصاص بدهد، میتوانیم در مدت زمانی کمتر از مدت زمان پیش بینی شده ۲۱ماه اقدام به افتتاح تونل های شهیدان خادم صادق کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.