• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
​در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد

اهدا جایزه ۳۰میلیارد ریالی خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری

  • کد خبر : 28510
  • 17 آبان 1400 - 17:01
اهدا جایزه ۳۰میلیارد ریالی خوش حسابی پرداخت عوارض شهرداری
در بیست و چهارمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با رای اعضای شورای شهر به شهرداری شیراز اجازه داده می شود که در راستای برگزاری جشنواره خوش حسابی سال 1400 در کدهای عوارض سالیانه نوسازی، خودرو، شغلی صاحبان حرف و پیشه و مشاغل خدماتی و نیز عوارض شغلی پزشکان و حرف وابسته، نسبت به پرداخت جایزه به صورت قرعه کشی به مبلغ حداکثر 000/000/000/30 ریال (سی میلیارد ریال) به مؤدیانی که به موقع عوارض خود را پرداخت کرده اند، اقدام کند.

به گزارش سحاب پرس، طبق این مصوبه نحوه امتیازبندی، تعداد و نوع جوایز ضمن جلسه مشترک کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا با شهرداری مشخص میشود و شهرداری مکلف است از طرق مختلف در خصوص جوایز خوش حسابی پرداخت به موقع عوارض نوسازی، خودرو، شغلی صاحبان حرف و پیشه و مشاغل خدماتی و نیز عوارض شغلی پزشکان و حرف وابسته در سال ۱۴۰۰، اطلاع رسانی کند.
طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، درباره احیاء معاونت بازآفرینی و رفع محرومیت در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری نیز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورا بررسی و تصویب  شد.
طبق این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است نسبت به احیاء معاونت بازآفرینی و رفع محرومیت در سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری حسب قوانین و مقررات اقدام، از نیروهای موجود استفاده کند و حق جذب نیروهای جدید در این زمینه نخواهد داشت. همچنین  شهرداری شیراز مکلف است موارد ذکر شده در این ماده واحده را حداکثر ظرف مدت سه ماه انجام و گزارش اقدامات انجام شده را به شورا اعلام کند.
طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، درباره ایجاد دبیرخانه تخصصی  در شورای شهر مورد توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی و تصویب  قرار گرفت و با ایجاد دبیرخانه تخصصی رفع محرومیت زیر نظر کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز، بر اساس ساختار و شرح وظایف ابلاغی پیوست ممهور به مهر شورا موافقت گردید. و طبق
تبصره ۱: شورای اسلامی شهر شیراز می بایست از نیروهای موجود شهرداری استفاده نموده و حق جذب نیروهای جدید در این زمینه را نخواهد داشت.
 تبصره ۲: شهرداری شیراز مکلف است نیروهای مورد نیاز دبیرخانه مذکور را از بین کارشناسان شاغل در شهرداری تامین نماید..
 در دستور کار دیگر این جلسه بررسی طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، درباره شاخص های اولویت بندی نیازهای محلات شهری، با  اصلاحات به شرح زیر به تصویب رسید.
شاخص های اولویت بندی نیازهای محلات شهری به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با  اشاره به اهمیت این مصوبه در شورای ششم گفت: باید معیارهای این طرح در راستای محرومیت زدایی بصورت سند جامع پیوست شود. پیوست شاخص ها و اولویت ها به این مصوبه اضافه و به فرمانداری ارسال می شود.
محمد حسن اسدی رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار با بیان اینکه وظایف حدود ۳۰دستگاه درباره رفع محرومیت احصا شده است
 در سیزدهمین دستور کار جلسه علنی طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار، درباره عضویت معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در هیات مدیره سازمان عمران  و باز آفرینی فضاهای شهری، به تصویب رسید. شهرداری شیراز مکلف است موارد ذکر شده در این ماده واحده را حداکثر ظرف مدت یک ماه انجام دهد و گزارش اقدامات انجام شده را به شورا اعلام کند.
همچنین طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، درباره بررسی طرح توسعه و بهسازی حرم حضرت امامزاده سید محمد(ع) قصردشت به تصویب رسید و شهرداری شیراز مکلف شد با توجه به اهمیت تاریخی و هویتی حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) (برادر حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و حضرت احمدبن موسی (ع)) در محله قصردشت، طرح پیشنهادی خود را تهیه و حداکثر تا پایان سال جاری به کمیسیون ماده پنج ارائه و مراحل تصویب و تایید آن را پیگیری کند و برای اجرای طرح مذکور با امکان سنجی اقتصادی لازم در محل فوق پیش بینی بودجه اجرایی متناسب را در سال آینده انجام دهد.
دستور کار جلسه علنی شورای شهر درباره طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، درباره بررسی طرح بهسازی کوچه های اطراف حرم امامزاده ابراهیم (ع) و کوچه دروازه شاه داعی الله و معابر محلی به سمت بین الحرمین،  به تصویب رسید.
در این مصوبه شهرداری مکلف است کلیه اقدامات طراحی، تایید و اجرای طرح اصلاحی، بهسازی، بدنه سازی، کف سازی، نورپردازی و نماسازی محورهای دروازه شاه داعی الله و امامزاده ابراهیم (ع) به سمت محور بین الحرمین را حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن ردیف بودجه مناسب انجام دهد.
در دستور کار دیگر جلسه علنی شورا طرح کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، درباره بررسی طرح بهسازی اطراف حرم سید تاج الدین غریب (ع) به تصویب رسید.
براساس این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است معادل درآمد حاصل از فروش یا تهاتر بازار پروتئین (واقع در خیابان کارگر) را صرفاً در طرح اصلاحی محور دروازه کازرون و محدوده حرم مطهر امامزاده سید تاج الدین غریب (ع) هزینه کند و تا پایان سال جاری با استفاده از مشاور مجرب پیگیری لازم جهت طی مراحل تصویب طرح نهایی اصلاح محدوده اطراف حرم را در کمیسیون ماده پنج پیگیری کند و اقدامات اجرایی لازم برای سال ۱۴۰۱ با پیش بینی ردیف بودجه متناسب آغاز شود. همچنین در راستای اجرای طرح، توافقات لازم با اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس صورت پذیرد.
طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی، درباره بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری شورا در بیست و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و اصلاح و تغییر نام معابر و نصب تابلوی نام محله به شرح زیر به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
الف: اصلاح نام بزرگراه آیت ا… محلاتی به بزرگراه «آیت ا… بهاء الدین محلاتی»
ب : اصلاح نام خیابان شهید محلاتی واقع در بلوار شهید قدوسی به نام «شهید فضل اله محلاتی»
ج : تغییر نام خیابان شهید حسن صفرزاده حدفاصل بلوار احمد ابن موسی(ع) و خیابان ابوذر غفاری به نام خیابان «شهیدان محسن و مهدی قمری» (به علت وجود دو خیابان با نام یکسان)

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28510

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.