• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0
​شهردار منطقه چهار شیراز اعلام کرد

تلاش شبانه روزی برای اتمام پروژه های عمرانی محدوده منطقه چهار تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 28502
  • 17 آبان 1400 - 16:54
تلاش شبانه روزی برای اتمام پروژه های عمرانی محدوده منطقه چهار تا پایان سال جاری
شهردار منطقه چهار شیراز اعلام کرد: فعالیت های عمرانی، خدماتی و پروژه های سرمایه گذاری و رفاهی را در دستور کار قرار داده و تلاش داریم تا پروژه های در دست اجرا منطقه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، رستم زاده ادامه داد: مجموعه این منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا با برنامه ریزی های مدون و اجرای پروژه های متعدد عمرانی ،فرهنگی ، ورزشی وگردشگری درسطح منطقه، شهروندان توسعه و تحول را بیش از پیش احساس کنند و علاوه بر پروژهای در حال اجرا برنامه ریزی های مدون جهت آغاز پروژهای جدید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: احداث عملیات فضای شهری امیر کبیر به مساحت۲۳ هزار متر مربع در راستای بازآفرینی فضاهای رها شده شهری در حال اجراست. بازآفرینی این فضا و دیگر پروژه های شهری منجر به رشد و توسعه شهر و منطقه، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین ایجاد فرصت جهت ارتقاء نقش زنده این مکان ها خواهد شد
شهردار منطقه چهار شیراز گفت: این فضا به مساحت۲۳هزار متر مربع در شهرک امیر کبیر واقع شده و با هدف ارتقاء تعاملات اجتماعی و گسترش فضای عمومی، ایجاد فضای امن و ارتباط شهروندان با شامل ۱۰هزار متر مربع محوطه سازی اعم از پیست دوچرخه، پیادرو، روشنایی ، مبلمان شهری و… در دست احداث است.
رستم زاده در خصوص احداث پیاده راه میثم در دو فاز گفت: فاز یک به مساحت ۷۵۰۰ مترمربع (پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد) و فاز دو به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع (پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد) توسط شهرداری منطقه چهار با هدف ارتقاء سلامت شهروندان، پیاده محوری و تشویق شهروندان به پیاده روی، زیباسازی منظر شهری، ارتقاء کیفیت و تبدیل این فضا از یک محیط رها شده شهری به فضایی پویا و با نشاط در حال اجراست.
وی ادامه داد: در راستای افزایش خدمات رسانی به شهروندان و بهبود زیرساخت های شهری با توجه به ضرورت اساسی هر نقطه و محله از سطح منطقه پروژه های زیرساختی شهری در دست انجام است. از جمله این پروژه ها می توان به آماده سازی، تسطیح زیرسازی، جدول گذاری، کانیوا گذاری و در نهایت روکش آسفالت انتهای بلوار پاسارگاد غربی حد فاصل خیابان فرزدقی و کمربندی شامل ۱۳۵۰۰ تسطیح و ریگلاژ، ۱۲۰۰ متر طول تک لبه، ۶۰۰ متر کانیوا و جدول گذاری، ۶۱۰۰ مترمکعب مخلوط ریزی و ۵۴۰۰ مترمکعب خاکبرداری اشاره کرد.
شهردار منطقه چهار شیراز اب بیان اینکه فضای شهری مهندسین به طول ۵ کیلومتر در حال احداث است، افزود: این پروژه در دو فاز جمعا به طول ۵کیلومتر شامل مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده راه فضای سبز، روشنایی و مبلمان شهری در حال اجراست
رستم زاده هدف از احداث فضای شهری بزرگراه مهندسین را مناسب سازی بستر تردد عابرین پیاده (افزایش ضریب ایمنی، تردد آسان و ترغیب به امر پیاده روی ) بیان کرد و گفت: یکی از نکات مهم در معابر رعایت استانداردهای فنی جهت سهولت تردد معلولان و سالمندان است که در این پروژه عمرانی اولویت اول است.
وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای عملیات کانیوا گذاری معابر باغ حوض گفت: هدایت آبهای سطحی، شیب بندی مناسب بالا بردن سطح ایمنی حرکت تردد آسان و ارائه خدمات رسانی به شهروندان از اهداف این پروژه است که به طور مستمر در محدوده شهرداری منطقه چهار ادامه خواهد داشت
شهردار منطقه چهار شیراز اضافه کرد: پیاده روها از مهمترین فضاهای شهری هستند که مورد استفاده شهروندان قرار میگیرند و بایستی در راستای ارتقا کیفیت تردد و زیباسازی محیط شهری و افزایش رضایت مندی شهروندان به صورت مستمر بهسازی و مرمت شوند. در همین راستا و همچنین پاسخگویی به مطالبات شهروندان، کار همسان سازی پیاده روهای خیابان شبان به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع به منظور تسهیل در رفت و آمد عابران پیاده، بویژه تردد سالمندان، کودکان و افراد توانخواه و همچنین زیباسازی منظر شهری، توسط شهرداری منطقه چهار در حال اجراست. همچنین پیاده رو سازی خیابان آبیاری نیز در دست اقدام است.
رستم زاده با اشاره به عملیات اجرایی بهسازی و احداث فضای سبز پارک نیلوفر و سوسن به مساحت چهار هزار متر مربع گفت: پارک نیلوفر واقع در خیابان شبان فرعی ۱۲ و پارک سوسن واقع در فرعی ۱۳ است که عملیات بهسازی و احداث فضای سبز آن شامل حذف علفهای هرز و کاشت درختچه و گیاهان پوششی مقاوم با آب و هوا، هرس درختان موجود، رفع مشکلات سیستم آبیاری و اصلاح و احیای خاک ( خاکبرداری و خاک ریزی ) می شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28502

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.