• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
در دیدار ناظر شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری منطقه پنج شیراز مطرح شد

تکمیل شبکه فاضلاب شهرک های همجوار با رودخانه چنارراهدار در آینده ای نزدیک

  • کد خبر : 28495
  • 13 آبان 1400 - 16:39
تکمیل شبکه فاضلاب شهرک های همجوار با رودخانه چنارراهدار در آینده ای نزدیک
در دیدار ناظر و نماینده شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار و معاونین شهرداری منطقه پنج با شورای محلات بر حضور مستمر شورایاران در جهت حل مشکلات منطقه تاکید شد.

به گزارش سحاب پرس، ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه پنج شیراز با بیان اینکه شورای محلات به نقاط ضعف و قوت محلات به خوبی آشنا هستند، گفت: با همکاری شورای محلات و در بازدید از محله های نواب صفوی، کوشک میدان، خیابان منطق، شهرک گلها و شهرکهای همجوار مشکلات این محدوده ها شناسایی و به منظور رفع آن به واحدهای ذیربط در شهرداری منطقه ارجاع شد؛ امید است در ادامه نیز این همراهی بهتر و گسترده تر شود.
افسانه خواست خدایی با اشاره به مشکلات رودخانه چنار راهدار از مصوباتی در راستای رفع این معضل یاد کرد و افزود: اقدام و هزینه مشترک به منظور ساماندهی وضعیت رودخانه چنار راهدار و پاکسازی آن حفر کانال در کف رودخانه یا روپوشانی منطبق با نظر کارشناسی، لایروبی و جمع آوری ضایعات و زباله های موجود، مصوبه ای بود که با پیگیری های مداوم، تصویب شد.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پس از بررسی و پیگیری ها، مقرر شد شرکت آب و فاضلاب منطقه ای شیراز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در  شهرک گلها و کوشک میدان را آغاز کند و تا دوماه آینده این عملیات به پایان رسد.
وی همچنین از تکمیل شبکه فاضلاب شهرک های همجوار با رودخانه چنارراهدار توسط شرکت آب و فاضلاب منطقه ای در آینده ای نزدیک خبر داد.
خواست خدایی ادامه داد: همچنین برای رفع آلودگی و بوی نامطبوع رودخانه چنار راهدار، سه دستگاه متولی شامل شهرداری، اداره آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب شیراز  هر کدام با سهم مساوی باید مشارکت داشته باشند.
وی با بیان اینکه بازدید از محله های مختلف منطقه در آینده نیز انجام خواهد شد، افزود: به همراه شهردار منطقه و یاوران شورا و با توجه به اولویت مشکلات در حال بازدید از محله های این منطقه هستیم.
رضا مسعودی شهردار منطقه پنج با اشاره به اینکه رودخانه چنار راهدار در اثر غفلت و بی توجهی با مشکلات بزرگی روبرو شده است، اظهار کرد: در مسیر این رودخانه چندین کارخانه بویژه کارخانه نشاسته سازی وجود دارد که پساب فاضلاب خود را در این رودخانه رها می کردند که این موضوع موجب بروز بوی بد و نامطبوع در پایین دست نموده بود بنابراین با کمک شورای محلات و نماینده شورا در این شهرداری موفق شدیم تا این روند متوقف شود.
مسعودی با اشاره به وجود ۱۳ محله در سطح منطقه گفت: از شورای محلات درخواست میشود تا در جلسات مختلف به منظور همفکری بهتر حضور داشته باشند. با حضور شورای محلات می توانیم مشکلات بی شماری را رفع  کنیم.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی شهروندان منطقه نسبت به فاضلاب های خانگی موجب بروز مشکلات فراوانی در منطقه شده است، اظهار کرد: فاضلابی که توسط شهروندان به درون کانال های شهری هدایت می شود موجب گسترش انواع بیماری ها بویژه بیماری سالک است بنابراین از شهروندان ساکن در منطقه در خواست می شود تا فاضلاب خانگی را به شبکه فاضلاب شهری متصل کنند.
مسعودی گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم منطقه را به سطحی بالاتر ارتقا دهیم که تحقق این موضوع نیاز به همکاری مستمر شورای محلات در زمینه های مختلف دارد.
وی در ادامه به نقش موثر خانه های محله در محلات اشاره کرد و افزود: از شورای محلات تقاضا می شود تا نسبت به آگاه سازی شهروندان به عملکرد خانه های محله تلاش کنند.
در ادامه جلسه اعضای شورای محله، معضلات و مشکلات محله خود را جهت بررسی و هماهنگی ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28495

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.