• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

عملیات های تیم امداد حیات وحش آتش نشانی شیراز در روز گذشته

  • کد خبر : 2836
  • 07 اردیبهشت 1399 - 7:28
عملیات های تیم امداد حیات وحش آتش نشانی شیراز در روز گذشته
به دام انداختن یک حلقه مار ، نجات یک راس گاو ، یک خوکچه هندی و یک گربه از عملیات های تیم امداد حیات وحش امدادگران در روز گذشته بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان تیم امداد حیات وحش در چهار عملیات جداگانه یک حلقه مار را که باعث وحشت ساکنین منزل شده بودند به دام انداختند و یک راس گاو، یک خوکچه هندی و یک گربه را رها سازی کردند.
براساس این گزارشات در ساعت ۱۵:۱۵ روز گذشته پس از تماس یک شهروند نگران با مرکز ۱۲۵ و اعلام مشاهده یک حلقه مار در منزل مسکونی اش ، تیم امداد حیات وحش سازمان آتش نشانی شیراز از ایستگاه ۱۲ ، به محل مورد نظر در خیابان تیموری اعزام شدند.
در این عملیات، تیم امدادی پس از جستجوی منزل، بالاخره یک حلقه مار را پیدا کرده و بوسیله تجهیزات امدادی مخصوص آنرا به دام انداخته و به منظور رهاسازی در زیستگاه طبیعی اش ، به ایستگاه مربوطه انتقال دادند.
همچنین با اعلام حادثه گیر افتادن یک خوکچه هندی در بین شبکه توری به سامانه ۱۲۵ از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به سرعت آتش نشانان ایستگاه یک را ساعت ۱۰:۱۸ روز گذشته به چهار راه چنچنه، رهسپار کرد.
آتش نشانان بعد از حضور در محل بلافاصله با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات و برش توری، خوکچه را بدون هیچ آسیبی رها سازی کردند.
در عملیات دیگری در پی تماس یک شهروند با سامانه ۱۲۵، مبنی بر گیر کردن یک گربه در نورگیر منزل مسکونی، آتش نشان بلافاصله ساعت ۸: ۱۸ دقیقه در محل (شهرک آرین) حاضر شدند.
نجاتگران پس از دسترسی به پنجره نورگیر، با بکارگیری تجهیزات ویژه ایمنی و نجات، گربه بازیگوش را نجات دادند.
لازم به ذکر است در پی این حوادث در ساعت ۱۶:۰۹ نیز در پی تماسی مبنی بر گرفتار شدن یک راس گاو در دیواره فلزی گاوداری، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز تیم امداد حیات وحش این سازمان را از ایستگاه ۷ به محل حادثه در جاده کفترک اعزام کرد.
آتش نشانان با حضور در محل بی درنگ با استفاده از ابزار مخصوص و با احتیاط کامل میله های فلزی موجود در محل نگه داری دام را برش داده و موفق شدند گاو گرفتار را به سلامت آزاد سازی کنند.
تیم امداد حیات وحش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته تشکیل شده است تا جدای نجات شهروندان عزیز از شر جانوران موذی و خطرناک ، حیوانات را از حوادث احتمالی نجات و به محیط زیست خود برگرداند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2836

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.