• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن خوشنویسان فارس؛

بررسی راه‌کارهای بالندگی خوشنویسی فارس

  • کد خبر : 28326
  • 30 آذر 1400 - 16:14
بررسی راه‌کارهای بالندگی خوشنویسی فارس
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پذیرای انجمن خوشنویسان فارس بود.

به گزارش سحاب پرس، مجید چیزفهم دانشمندیان، رئیس انجمن خوشنویسان فارس در این نشست با اشاره به پیشینه و پویایی انجمن خوشنویسان فارس گفت: از ویژگی‌های برجسته انجمن خوشنویسیان فارس، یکپارچگی، هماهنگی و همکاری همه اعضا، هنرمندان و هنرجوهای این انجمن است که زمینه بالندگی و پیشرفت آن را فراهم آورده است.
چیزفهم دانشمندیان با اشاره به ثبت شدن هنر خوشنویسی از هنرهای ناملموس ایران در یونسکو افزود: هنر خوشنویسی، امروزه هنری ناشناخته برای جوانان و نوجوانان شده است. رسانه‌ها و مسئولین به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش بایستی در این راستا گام بردارند. این کار نه تنها به بالندگی فرهنگی و هنری آنان می‌انجامد که کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: انجمن خوشنویسان چون هنرمندان این رشته، ساده و آراسته، یکپارچه و یگانه، راه خویش را در پیشرفت و بالندگی بیشتر پی ‌می‌گیرد.
حمیدرضا قانعی در این نشست با اشاره به متعالی بودن هنر خوشنویسی گفت: شاید هنرهای دیگر امروزه با سر و صدا و جذابیت بیشتر، خواهان بیشتری دارند، باز هم آرامش و تعالی را باید در خوشنویسی که هنری اسلامی و ایرانی است، جستجو کرد.
قانعی ادامه داد: یکی از راه‌کارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با گسترش هنر خوشنویسی پیگیری کرد. هنری که با آرامش بخشیدن به هنرجو، زمینه آرامش اجتماعی و رفتن به سوی تعالی را با خود دارد.

در این نشست دیگر اعضای انجمن خوشنویسان نیز دیدگاه‌های خود را در زمینه بالندگی و همکاری انجمن خوشنویسان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28326

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.