• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28315
  • 29 آذر 1400 - 12:55
اخبار پلیس فارس – ۲۹  آذر ماه  ۱۴۰۰

توقیف پژو حامل تریاک در محور”فسا” فرمانده انتظامی استان از شناسایی و توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۱۰ کیلو تریاک در محور مواصلاتی “فسا-نوبندگان” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان فسا حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک […]

توقیف پژو حامل تریاک در محور”فسا”

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و توقیف یک سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۳۱۰ کیلو تریاک در محور مواصلاتی “فسا-نوبندگان” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان فسا حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد

سردار “حبیبی” تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است و مأموران جان بر کف انتظامی استان در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

دیدار معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با مردم در دفتر نظارت همگانی (۱۹۷)

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ضمن حضور در دفتر نظارت همگانی بازرسی (۱۹۷)، با تعدادی از مردم دیدار و به مشکلات آن ها رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای تکریم ارباب رجوع و همانند دوشنبه های هر هفته، سرهنگ “کورش سالمی” به همراه معاونان و روسای پلیس های تخصصی در دفتر نظارت همگانی بازرسی (۱۹۷) حضور یافت و ضمن دیدار با تعدادی از شهروندان به مشکلات انتظامی آن ها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرد.

هشدارهای یلیس اقلید به شهروندا ن در زمینه پیشگیری ازسرقت منزل            

جانشین فرمانده انتظامی “اقلید” گفت: همواره با رعایت نکاتی که در نظر ما بی‌اهمیت هستند می‌توانیم سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم.

سرهنگ “عباس ظهیری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور پیشگیری از سرقت، از شهروندان خواست با رعایت نکات ذیل از سرقت منزل توسط سارقان جلوگیری کنند.

-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و … به داخل منزل خود ممانعت کنید.

-از باز کردن درب به روی افراد ناشناس خصوصاً هنگام‌ شب خودداری و این موارد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

-نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌‎های متوقف و سرنشینان آن در اطراف منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ اطلاع دهید.

-چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه کاره وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید و آن را به آیفون تصویری مجهز کنید.

 -تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیرو پاسیو حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

-پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده ای و قفل آویز مطمئن مجهز و هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام و حیاط خلوت را قفل کنید.

-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض و کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.

-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری و همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل درب فراموش نکنید.

-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درب همسطح و در صورت عدم امکان لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید.

-از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل خصوصاً در کنار دیوار خودداری و حتی الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.

-در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری و حتی المقدور از کلیدهای زمان دار خودکار استفاده کرده یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.

-از قراردادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری و به هنگام ترک منزل تمامی پرده‌ها و کرکره‌ها را نکشید و برخی از آنان را به همان صورتی بگذارید که در حالت عادی از آنها استفاده می‌کنید.

-در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید.

 کشف ماینر قاچاق از منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” از کشف ۱۱دستگاه ماینر خارجی قاچاق در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ماموران بخش “کردیان” جهرم با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری و استفاده غیرمجاز تعدادی دستگاه ماینر در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۱دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق در”لارستان”

جانشین انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد موتورسیکلت مذکو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی است.

جانشین انتظامی “لارستان” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “حیدری” با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف بیش از ۱۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در “لارستان”

جانشین انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف ۱۳ هزار و ۲۵۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها ۱۳ هزار و ۲۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر راننده نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

جانشین انتظامی “لارستان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرستان “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف، کالای قاچاق، سارقان و جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر در سطح حوزه استحفاظی طی ۳۰ روز گذشته به اجرا در آمد.

وی افزود: مأموران انتظامی با تشکیل تیم های عملیاتی و ایست و بازرسی مقطعی در سطح شهرستان و همچنین بازرسی از منازل موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری ۷ نفر در این زمینه شدند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه ماموران در راستای اجرای این طرح یک کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک،۹۶۰ گرم شیشه و حشیش و ۵ گرم هروئین را کشف کردند، عنوان داشت: در این زمینه ۱۳ خرده فروش نیز دستگیر شدند.

سرهنگ “صالحی فرد” با اشاره به اینکه در این زمینه ۹ سارق دستگیر و ۱۳ فقره انواع سرقت نیز کشف شد، تصریح کرد: ماموران در این طرح ۱۰ دستگاه خودرو و ۱۳ دستگاه موتورسیکلت را به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف و روانه پارکینگ کردند.

تقدیر دادستان  کازرون از عملکرد پلیس این شهرستان

صبح امروز دادستان عمومی و انقلاب کازرون ضمن حضور در جمع کارکنان انتظامی از فرمانده و مجموعه انتظامی این شهرستان با اهداء لوح تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “حسین دهقان” در این جلسه بیان کرد: امنیت و نظم مشهود و کاهش جرایم در شهرستان کازرون، حاصل تلاش‌ها و زحمات شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی است.

وی تصریح کرد: امنیت نعمت بسیار بزرگی برای جامعه بشری است و امروز بحمدالله کشور ما از امنیت خوبی در مقایسه با کشورهای همسایه برخوردار است که باید از نیروی انتظامی که حافظ این امنیت است تشکر کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب کازرون با بیان اینکه نیروی انتظامی در تمامی لحظات پشتیبان و یاور مردم بوده و برقراری نظم و امنیت را به بهترین نحو انجام داده است، افزود: همه مردم بایستی دعاگوی فرزندان زحمتکش خود در لباس مقدس نیروی انتظامی باشند و ما نیز به نوبه خود از خداوند منان توفیق روزافزون این عزیزان را خواستاریم.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ضمن تقدیر از تعامل صمیمانه این دو دستگاه، ارائه خدمت صادقانه به مردم و تأمین امنیت پایدار در جامعه را از وظایف مشترک نیروی انتظامی و دستگاه قضا دانست.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون در این جلسه با اهداء لوح تقدیر از زحمات شبانه‌روزی فرمانده و کارکنان انتظامی در ارائه خدمت صادقانه به مردم و تأمین امنیت پایدار، تکریم ارباب رجوع و … قدردانی کرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای با ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش “سیدان” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش “سیدان” شهرستان مرودشت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش سیدان اعتراف کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف احشام قاچاق در شهرستان “خنج”

جانشین فرمانده انتظامی “خنج” از کشف ۴۱ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهمن مهرزاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی خنج حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۴۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی “خنج” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28315

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.