• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28192
  • 28 آذر 1400 - 14:33
اخبار پلیس فارس – ۲۸  آذر ماه  ۱۴۰۰

کشف ۳۰۰ کیلو تریاک در ورودی شیراز فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه خودرو توسط مأموران انتظامی شهرستان شیراز و کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی های شهر شیراز، به […]

کشف ۳۰۰ کیلو تریاک در ورودی شیراز

فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ دستگاه خودرو توسط مأموران انتظامی شهرستان شیراز و کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شیراز هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از ورودی های شهر شیراز، به ۲ دستگاه اتوبوس و کامیون مشکوک و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی شهرستان شیراز از این دو خودرو، ۳۰۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه  5 متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن هشدار به قاچاقچیان و سوداگران مرگ، تأکید کرد: پلیس در راستای شناسایی و دستگیری اینگونه افراد قانونی و قاطعانه عمل کرده و در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

برگزاری مراسم تجلیل از منتخبان چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) “جوان سرباز” در شیراز

با حضور فرمانده انتظامی استان، مراسم تجلیل از منتخبان چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) “جوان سرباز” در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم سردار “رهام بخش حبیبی” با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: اگر یک زمانی دشمنان ایران اسلامی با ابزارهای گوناگون جنگی با ما وارد جنگ شدند، در عصر حاضر از طریق جنگ نرم و فضای مجازی اعتقادات ما و بنیان خانواده ها را نشانه گرفته اند.

وی افزود: شما جوانان عزیز، دلیر مردان این میدان نبرد هستید و باید در این فضای غبارآلود و شبهه انگیز که دشمنان ایجاد کرده اند، راه راست را پیدا کرده و با دشمنان مقابله کنید.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دشمنان قصد دارند موضوعات مختلفی از جمله موضوعات ضد اخلاقی را در جامعه ترویج دهند و در این مسیر هیچ سپر امن و ساحل آرامشی بهتر از کمک گرفتن از اهل بیت (ع) وجود ندارد.

سردار حبیبی سرباز را نشانه عزت و اقتدار و باعث سرافرازی دانست و تصریح کرد: به شما سربازان عزیز افتخار می کنیم و به خود می بالیم که همکاران عزیزی همچون شما داریم.

در پایان این مراسم، توسط سرهنگ “کورش سالمی” معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس به ۱۷ نفر از سربازان منتخب در چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) “جوان سرباز” و همچنین ۲ تن از فرماندهان نمونه لوح تقدیر اهدا و از آنان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

دستگیری سارق با ۱۱ فقره سرقت در”آباده

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌‌دار با ۱۱ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ از ساختمان‌های نیمه کاره در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳ دستگاه باطری،   4 کیلو خاموت، ۲ کیلو کابل مسی، ۳ عدد درب فلزی و آلومینیومی، ۲ عدد تابلو، ۴ دستگاه سنگ فرز و ۶ عدد لوله استیل کشف شد.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، قطعات خودرو و ابزار آلات ساختمان اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کلاهبرداری ۷۰۰ میلیونی  نتیجه اعتماد بیجا در فضای مجازی

جانشین فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری فردی که با شگرد درج آگهی فروش کالا در فضای مجازی ۷۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “عبدالکریم ساسانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت ۱۷نفر از شهروندان مبنی بر پرداخت بیعانه جهت خرید لوازم خانگی در یکی از سایت‌های فضای مجازی و عدم ارسال کالا، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شکات در یکی از سایت‌ها با آگهی فروش کالا زیر قیمت بازار مواجه و با فرد فروشنده تماس که وی از آنها حدود ۷۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه دریافت و سپس گوشی خود را خاموش می‌کند.

سرهنگ “ساسانی” با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی مطلع شدند که متهم به سمت لارستان متواری شده است، تصریح کرد: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به آن شهرستان اعزام و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر و به داراب انتقال دادند.

جانشین فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شکات عودت داده شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

کشف قرص‌های روانگردان در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۲ هزار و ۵۰۰  عدد انواع قرص‌های روانگردان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی در امر خرید و فروش قرص‌های روانگردان در سطح شهرستان ممسنی فعالیت دارد که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد مذکور را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان کشف کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۶ واحد صنفی متخلف پلمب شد

جانشین فرمانده انتظامی “اقلید” از پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عباس ظهیری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف، مأموران پلیس امنیت عمومی طرح بازدید از این واحدها را طی هفته گذشته اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها از ۳۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد، بیان کرد: به ۱۰ واحد صنفی فاقد مجوز اخطاریه پلمب و ۶ واحد نیز به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی و نداشتن پروانه کسب و نارضایتی مردم پلمب شد.

سرهنگ “ظهیری” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک توسط واحدهای صنفی آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع تا اقدامات قانونی صورت پذیرد.

کشف فلزیاب میلیاردی قاچاق در “سرچهان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۳ نفر مشغول کاوش در اطراف زمین‌های کشاورزی هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده میراث فرهنگی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام که افراد مذکور با توجه به موقعیت جغرافیایی از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد افراد یک دستگاه فلزیاب و سایر ادوات قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “لشکری” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهمان متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با غارت‌گران میراث فرهنگی در دستور کار این فرماندهی است.

برگزاری جلسه تقویت و ارتقاء باورهای دینی و اعتقادی کارکنان در شهرستان “کوه چنار”

جلسه تقویت و ارتقاء باورهای دینی و اعتقادی برای کارکنان انتظامی “کوه چنار” با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان “ممسنی” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه که در نمازخانه ستاد فرماندهی کوه‌چنار برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین “حسین شاکری‌فر” از مجموعه انتظامی این شهرستان به جهت برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد و از خداوند متعال ارتقاء درجات کاری و معنوی این قشر از خادمین زحمتکش نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران را طلب کرد.

وی افزود: از نگاه قرآن کریم انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است و همانطور که در بعد جسمانی انسان نیازمند غذا، اکسیژن، نور و … دارد در بعد روحانی هم نیاز به وحی الهی، اهل بیت و … را دارد؛ بنابراین در جهت رشد معرفت و کمالات انسانی می‌بایست این دو بعد در کنار همدیگر قرار گیرند.

امام جمعه شهرستان ممسنی راهکار خوب شدن بعد جسمی و روحانی در کنار همدیگر را خوردن لقمه حلال و پاک دانست و گفت: در رزق و روزی‌های حلال و حرام، حکم خداوند معلوم است؛ لیکن در لقمه‌های شبهه دار است که در صورت استفاده و حلال و حرام نکردن آن بر روی بعدهای جسمی و روحی انسان اثر وضعی می گذارد و رعایت کردن این موضوع حسّاس و مهم جهاد بزرگی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28192

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.