• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28055
  • 25 آذر 1400 - 14:07
اخبار پلیس فارس – ۲۵  آذر ماه  ۱۴۰۰

توسعه امنیت پایدار با استفاده از سرمایه های اجتماعی در کلانتری ها با فرهنگ سازی/انتظار مردم از کلانتری ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی است که امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن است، اظهار داشت […]

توسعه امنیت پایدار با استفاده از سرمایه های اجتماعی در کلانتری ها با فرهنگ سازی/انتظار مردم از کلانتری ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تأمین امنیت و آرامش مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی است که امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن است، اظهار داشت :انتظار مردم از کلانتری ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “حسین اشتری ” در حاشیه بازدید از کلانتری ۲۸ صدرای شیراز اظهار داشت: مجموعه انتظامی کشور باید طوری رفتار کنند که در رسیدن به اهداف آن که بهبود کیفیت خدمات و انجام وظایف، افزایش سطح اعتماد عمومی، افزایش سطح رضایتمندی از عملکرد پلیس و کاهش مراجعات مردمی است، بیش از پیش موفق باشیم.

وی افزود: پیشگیری از جرایم و رضایت مردم در مراجعات، وظیفه اصلی کلانتری ها است که روسا باید در این خصوص اقدامات موثر و مفیدی انجام دهند و در تحقق این مهم تلاش کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: افزایش میزان رضایت مندی مردم و اقتدار پلیس باعث می شود، امنیت و احساس آن در جامعه افزایش یابد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم وظیفه و مسئولیت بزرگی است که امروز انتظامی جمهوری اسلامی ایران  پرچمدار آن است، اظهار داشت: انتظار مردم از کلانتری ها رفتاری حکیمانه و پاسخگو است.

 سردار اشتری با اشاره به طراحی  اقدامات  فن آورانه در سطح انتظامی کشور به ویژه کلانتری ها گفت: در استان فارس  با تلاش های پیشگیرانه چند ماهه اخیر طرح خوشایندسازی محیط کلانتری ها و پاسگاه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی به صورت مطلوب اجرایی شده  است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی جرایم در استان به دست خود مردم و با وساطت معتمدان و ریش سفیدان حل و فصل می شود نشان دهنده بهره مندی پلیس استان از سرمایه های اجتماعی و انسجام درون سازمانی است.

 اولویت خدمت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی از سوی پلیس بوده وهدف از طرح تحول کوپ این است که تمام رده ها از فرماندهان گرفته تا معاونان و روساء تلاش کنند کلانتری و پاسگاه ها که ویترین ناجا هستند را کارآمد کنند.

وی در پایان کلانتری و پاسگاه ها‌ را ویترین ناجا دانست و بیان داشت: در این ویترین باید بهترین ها قرار گیرند و کارکنان ضمن اهتمام به رعایت مسائل معنوی نسبت به رعایت وضعیت ظاهری توجه داشته باشند.

توقیف پراید و کشف ۱۸۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “نی‌ریز” یک سواری پراید توقیف و در بازرسی از آن ۱۸۶ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی منطقه “رودخور”‌ به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی خودرو را رها و به سمت باغات اطراف متواری شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۸۶ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار “حبیبی” تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۱۵ میلیارد کالای قاچاق در “رستم”

فرمانده انتظامی “رستم” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.        

سرهنگ “محمدجواد اسلامی مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  ماموران یگان ‌امداد شهرستان “رستم” حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۱۸ ثوب لباس و ۱۵۲ جفت کفش ورزشی، یک میلیون و ۴۰۰ قلم لوازم آرایشی و ۷۶۲ دستگاه آبمیوه گیری، جارو برقی، خردکن، قهوه‌ساز، اتومو، دستگاه بخار، ماساژور، تست فشار خون، ماشین ریش‌تراش، سشوار، چاپگر، مودم، عینک و اسپیکر خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

تقدیر دهیاری و شورای اسلامی روستای  بکیان  از پلیس مرودشت

دهیاری و شورای اسلامی روستای “بکیان “بخش کامفیروز شمالی از تلاش‌ها و اقدامات مجموعه انتظامی پلیس مرودشت در ارتقاء امنیت تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد قاطع با سارقان، روز گذشته اهالی شورای اسلامی و دهیاری روستای بکیان بخش کامفیروز شمالی مرودشت با تهیه و نصب بنر از تلاش‌های بی وقفه پرسنل انتظامی تقدیر کردند.

دیدار فرمانده انتظامی داراب با شهردار جدید این شهرستان

فرمانده انتطامی “داراب” در دیدار با شهرار جدید این شهرستان بر تعامل هر چه بیشتر در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد” در این دیدار بیان کرد: ماموریت‌های شهرداری و ناجا به هم نزدیک هستند و یقینا برای رسیدن به قله‌های موفقیت و آرامش مطلوب در جامعه نیاز به همکاری منسجم و دو جانبه بین سازمانی خواهیم داشت.

وی افزود: با مدیریت و برنامه ریزی مناسب شهری و توجه وی‍‍ژه به مناطق حاشیه و محله‌هایی که دارای پتانسیل بیشتری جهت ارتکاب جرم می باشند می توان نقش به سزایی در پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات داشت که در این زمینه تعامل شهرداری با نیروی انتظامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه شهردار جدید داراب گفت: هدف دستگاه های دولتی به ارمغان آوردن جامعه ای آرام و ایمن برای شهروندان است و تعامل شهرداری با نیروی انتظامی اقدامی در راستای تحقق این هدف والا و مهم می‌باشد.

مهندس “ابوالحسن جاویدی” اظهار داشت: شهرداری آمادگی کامل دارد در راستای تعامل با نیروی انتظامی تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد جهت حل مشکلات امنیتی در کنار پلیس باشد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ معتاد و خرده فروش طی دو هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی، مأموران انتظامی آباده طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی دو هفته گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۴۲ خرده فروش و معتاد، ۳۴ کیلو تریاک، ۹۷ گرم هروئین و ۷۲ گرم شیشه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” تصریح کرد: دستگیری ۹ سارق و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت‌ها و توقیف ۳۹ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ “مسعودی” به دستگیری ۱۱ متهم توسط پلیس فتا و آگاهی و کشف ۲۸ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری، جرایم رایانه‌ای، هتک حیثیت و جرایم مالی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: از اولویت‌های پلیس ارتقاء کیفی احساس امنیت در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر، جمع آوری معتادان پر خطر و برخورد با سارقان و اراذل و اوباش می‌باشد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی  در “کوار”  

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق اماکن خصوصی با ۱۶  فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد

قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌‎ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه سارق در تحقیقات پلیس به ۱۶ فقره سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان را مورد توجه قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت در بوشهر و کشف در کازرون

جانشین انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حجت‌الله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کازرون حین گشت زنی در حوزه استحفاظی و همچنین سرکشی از پارکینگ‌ها به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند.

وی عنوان کرد: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان بوشهر دارد.

جانشین انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب  را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس  اطلاع دهند.

به دام افتادن موبایل قاپ در شهرک “جوادیه”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با ۱۰ فقره سرقت در شهرک “جوادیه” شیراز خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان شیراز توسط راننده و سرنشین سواری سمند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت که سارقان در ساعت‌های پایانی شب در حالی که شهروندان مشغول مکالمه تلفنی بوده‌اند اقدام به سرقت تلفن همراه آنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی “شیراز” تصریح کرد: ماموران کلانتری “۳۰ رکن آباد” شیراز با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند سارقان را در شهرک “جوادیه” حین موبایل قاپی شناسایی کنند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه راننده به محض مشاهده پلیس با توجه به تاریکی هوا متواری شد، عنوان داشت: ماموران انتظامی در یک عملیات ضربتی موفق شدند سرنشین خودرو را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره موبایل قاپی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد.

توصیه‌های ایمنی رئیس پلیس جهرم  به طلا و جواهر فروشان

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” به جهت پیشگیری از سرقت توصیه‌های ایمنی به طلا و جواهر فروشان ارائه کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی” در این خصوص اظهار داشت: طلا و جواهر فروشان به منظور پیشگیری از سرقت توصیه‌ها و هشدارهای انتظامی ذیل را جدی بگیرند.

۱-حتماً از قفل‌های مخفی و کنترل دار استفاده کنید.

۲-پشت کرکره و مقابل ویترین مغازه را با استفاده از تورهای سیمی محفوظ کنید.

۳-به گونه ای برنامه‌ریزی کنید که در زمان چینش و همچنین جمع آوری طلا در ویترین کسی نزد شما حضور نداشته باشد.

۴-مراقب باشید به هنگام خرید، جواهرات شما را با بدل معاوضه نکنند.

۵- در زمان قطع برق، دقت و مراقبت کافی از مغازه داشته باشید.

۶-در مواقع تعطیلی طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری و داخل گاو صندوق بگذارید .

۷-شیشه ویترین طلافروشی‌ها را از نوع نشکن و غیر قابل نفوذ نصب و درب گاو صندوق را به سیستم دزد گیر مجهز کنید و از دید عموم مخفی کنید.

۸- سارقان بیشتر در شرایط نامطلوب جوی مانند بادهای تند، رعد و برق، طوفان و … سرقت می‌کنند که مغازه‌داران باید در این زمان‌ها از هوشیاری بیشتری برخوردار باشند.

۹-درب ورودی مغازه به خصوص طلافروشی ها، می‌بایستی پس از ورود و خروج مشتری به طور اتوماتیک قفل شود.

۱۰-دوربین‌های مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و یا نامحسوس نصب کنید و از دوربین هایی با قابلیت ثبت فریم به فریم و سرعت ضبط زوم بالا استفاده کنید.

۱۱-از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری کنید.

۱۲- در صورت بروز هرگونه حادثه و یا مشاهده خودرو یا افراد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.