• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 28029
  • 24 آذر 1400 - 15:47
اخبار پلیس فارس – ۲۴  آذر ماه  ۱۴۰۰

توقیف کامیون حامل تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان ۲۶۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر شد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز […]

توقیف کامیون حامل تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان ۲۶۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در حال انتقال محموله تریاک از “کرمان” به “شیراز” است که موضوع در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور “اصفهان-شیراز” اعزام و کامیون متعلق به قاچاقچی را مشاهده و با شگردهای خاص پلیسی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۶۰ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سارق قاپ زن با ۴۵ فقره سرقت در دام پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۴۵ فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کیف و موبایل قاپی در شهرستان “شیراز”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صحنه‌های سرقت مشخص شد سارق با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در محل‌های خلوت سوژه‌های خود را انتخاب و در یک لحظه اقدام به سرقت کیف و گوشی تلفن همراه آنان می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌زنی‌های نامحسوس موفق شدند در این زمینه یک سارق حرفه‌ای را حین سرقت دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴۵ فقره کیف و موبایل قاپی در شیراز اقرار کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در کوچه و خیابان، مراقب موتورسیکلت سواران مشکوک باشند و موبایل خود را به گونه ای در دست بگیرند که سرقت و قاپیدن آن به سادگی اتفاق نیافتد.

کشف بیش از ۲۲ کیلو حشیش در”شیراز “

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از کشف ۲۲ کیلو و۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری و توزیع حشیش کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۲ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف کود شیمیایی قاچاق در”مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “کناره” مرودشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها یک هزار و ۲۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، بیان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان “مرودشت” با اشاره به اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس با تمام توان و با به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه به پلیس گزارش دهند.

واژگونی کامیون حادثه آفرید

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه کامیون به دره در محور مواصلاتی شهرستان “اوز” راننده و سرنشین در دم فوت کردند.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی شهرستان “اوز” به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک دستگاه کامیون با ۲ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و به دره سقوط کرده است.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و سرنشین در دم فوت کردند، عنوان داشت: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه اعلام کرده‌اند.

نقش موثر آموزشگاههای رانندگی در ایجاد انضباط ترافیکی

فرمانده انتظامی “فسا” در دیدار با مدیران آموزشگاههای رانندگی این شهرستان، نقش مربیان در ایجاد انضباط ترافیکی در جامعه را موثر و بی بدیل دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار که رئیس پلیس راهور و جمعی دیگر از معاونین انتظامی نیز حضور داشتند سرهنگ “محمدهاشم قسام” بیان کرد: مربیان باید افرادی آموزش دیده و ماهر در امر تعلیم رانندگی باشند تا بتوانند به خوبی فنون رانندگی و قوانین و مقررات را برای کسب مهارت‌های لازم به هنرجویان آموزش دهند.

وی نقش مربیان رانندگی را در ایجاد انضباط ترافیکی موثر دانست و ادامه داد:  انتخاب زمان و مکان مناسب برای آموزش و آزمون نیز از عوامل موثر در بهبود کیفیت آموزش فرهنگ ترافیک است که باید مورد توجه و برنامه ریزی دقیق قرار گیرد.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: آموزشگاه‌های رانندگی باید به نحوی مدیریت شوند که بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه دهند و هیچ شخصی نارضایتی نداشته باشد.

شهروندان در دستگیری سارقان منزل با پلیس مشارکت داشته باشند

فرمانده انتظامی “جهرم” از شهروندان خواست جهت پیشگیری از سرقت منزل و دستگیری سارقان با پلیس مشارکت همه جانبه داشته باشند.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با رصد اطلاعاتی و بررسی و شگرد‌های خاص پلیسی در سال جاری موفق شده‌اند چندین سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای منزل که عمدتا غیربومی نیز بوده‌اند را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس در تحقیقات فنی و بازجویی‌ از متهمان به این نتیجه رسیدند که متهمان غیر بومی با اجاره کردن منزل به صورت مجردی و اقامت چند روزه خانه‌های لوکس را شناسایی و در فرصتی کوتاه اقدام به سرقت اشیاء کم حجم و با ارزش می‌کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” به شهروندان توصیه کرد به جهت برقراری امنیت و آرامش بیشتر و همچنین پیشگیری از انواع سرقت‌ها علی‌الخصوص سرقت منزل، در صورت مشاهده و آگاهی از وجود افراد غریبه و غیر بومی مشکوک در محل سکونت خود، بلافاصله موضوع را با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه مشارکت و همکاری شهروندان با پلیس باعث می‌شود سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند، از مردم خواست ضمن رعایت مسائل امنیتی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، هشدارهای پلیس را نیز در این زمینه جدی بگیرند.

کشف ماینر‌های قاچاق در شهرستان “خنج”

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” از کشف ۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران این فرماندهی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاه‌های ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینرهای‌ کشف شده را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

توقیف  پژو و کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف سواری پژو پارس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۸۰ عدد دوربین و ۵۰ جفت لامپ خودرو و ۴۵ دستگاه سشوار صنعتی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف پژو و کشف کالای قاچاق در “رستم”

فرمانده انتظامی “رستم” گفت: در بازرسی از یک سواری پژو انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی رستم هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۸۲۰ قوطی نوشیدنی، ۲۱ بسته آدامس و شکلات و ۴۱۰ بسته کاپوچینو و نسکافه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “رستم” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پلمب ۳۶ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارتی پلیس”کازرون”

فرمانده انتظامی  کازرون از پلمب ۳۶ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح نظارتی پلیس  کازرون بر واحدهای صنفی خبر داد.

سرهنگ ” اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر  اظهار داشت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف به مدت یک هفته به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی “کازرون” قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها از ۲۳۳ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید به عمل آمد، عنوان داشت: در این خصوص ۳۶ واحد متخلف با هماهنگی مقام قضائی پلمب  و برای ۱۷ واحد دیگر نیز اخطاریه صادر شد.

سرهنگ “زراعتیان” با تاکید بر اینکه اجرای چنین طرح‌هایی به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت می‌گیرد؛ از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۱۰ فقره سرقت در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری سارق سابقه دار اماکن خصوصی و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان داراب، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی  یک سارق سابقه‌دار حرفه ای شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “داراب” با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی، باغات و ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “نوشاد” عنوان داشت: رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از نگهبان شب در ساختمان‌های در حال احداث از مهمترین عوامل در پیشگیری از سرقت به شمار می‌روند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28029

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.