• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27966
  • 23 آذر 1400 - 17:46
اخبار پلیس فارس – ۲۳  آذر ماه  ۱۴۰۰

ترفند انتقال تریاک با ماهی خشک لو رفت فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۲۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان و شهرستان  “بندرخمیر” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران […]

ترفند انتقال تریاک با ماهی خشک لو رفت

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۲۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان و شهرستان  “بندرخمیر” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “بندرخمیر” از توابع استان هرمزگان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون حامل بار ماهی خشک در حال انتقال یک محموله تریاک در محور “بندرعباس-شیراز” است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان “لارستان” قرار گرفت.

وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان با همکاری ماموران اعزامی از شهرستان خمیر با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند کامیون حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۲۵ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در گونی‌های حاوی ماهی خشک جاسازی شده بود کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

زیر صندلی شیشه جاساز بود

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: ماموران این فرماندهی با توقیف یک سواری سمند موفق شدند ۱۹ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه کشف کنند.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی “نی‌ریز” حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو  و ۱۰۰ گرم شیشه که در کف خودرو زیر صندلی به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود کشف کردند، گفت: در بررسی تخصصی مشخص شد مواد مخدر مکشوفه از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ و همچنین ترفندهای آنان را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

عامل تخریب ایستگاه آتش نشانی کازرون دستگیر شد

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی فردی اراذل و اوباش که حالت طبیعی نداشته و اقدام به تخریب، تهدید و حمله با سلاح سرد به پرسنل ایستگاه آتش نشانی کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت نماینده ایستگاه آتش‌نشانی “سید نورمحمد” کازرون مبنی بر بر ایجاد مزاحمت، عربده‌کشی، چاقو کشی، تهدید و تخریب اموال دولتی در این ایستگاه توسط فردی اراذل و اوباش، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی کازرون در بررسی‌های اولیه و با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند همدست اراذل و اوباش نیز پس از مستندسازی این ماجرا آن را در فضای مجازی منتشر کرده ‌است.

فرمانده انتظامی “کازرون” تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی موفق شدند کمتر از دو هفته متهم اصلی که در یکی از روستاهای کازرون خود را از دید پلیس مخفی کرده بود را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کنند.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه در بررسی از سوابق متهم ۱۱ فقره سوابق کیفری از جمله ایجاد رعب و وحشت، خرید و فروش مواد مخدر، سرقت و نزاع دسته جمعی به چشم می‌خورد، گفت: تلاش برای دستگیری فردی که اقدام به مستند سازی کرده نیز با جدیت ادامه دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم ۲۵ ساله پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به هنجار شکنان هشدار داد: نیروی انتظامی در راستای ارتقاء امنیت شهروندان با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی را داشته باشند برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در این ماجرا به هیچ کدام از کارکنان ایستگاه آتش‌نشانی صدمه جانی وارد نشده است.

با تیزبینی پلیس سپیدان لوازم یدکی‌های‌ استوک قاچاق روانه بازار نشد

فرمانده انتظامی “سپیدان” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع لوازم یدکی‌های‌ استوک خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: کارآگاهان پلیس در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق حین کنترل خودروهای عبوری در ورودی شهرستان سپیدان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی سپیدان موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۸۶ قطعه لوازم یدکی و بدنه خودرو خارجی استوک قاچاق از نوع کاپوت، درب، سپر، آینه، دینام، فرمان و … کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “فداکار” با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۸۲ کیلوکتیرای قاچاق در “اقلید”

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” از کشف ۱۸۲ کیلوگرم کتیرای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران پاسگاه انتظامی “آسپاس” حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت مزدا حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۱۸۲ کیلوگرم کتیرا که فاقد مجوز حمل بود کشف و راننده را نیز به مراجع قضائی معرفی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: گیاه کتیرا در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که چگونگی و میزان برداشت آن قوانین خاصی در حوزه محیط زیست دارد.

دستگیری سارقان دوچرخه با ۱۸ فقره سرقت در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری سارقان دوچرخه و کشف ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان ممسنی، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق سابقه‌دار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ اولیه به ۱۵ فقره سرقت دوچرخه، ۲ فقره موتورسیکلت و یک دستگاه موتور برق اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه بدون مشارکت و همراهی مردم حصول امنیت مطلوب مقدور نیست، از شهروندان خواست ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه تردد خودرو و افراد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲ خودرو سرقتی در “داراب”

فرمانده انتطامی “داراب” از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۲ دستگاه خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت سواری پراید از شیراز و متواری شدن سارقان به سمت شهرستان داراب، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که به علت خراب شدن خودرو سارقان سواری پراید را در داراب رها و اقدام به سرقت یک دستگاه وانت پیکان کرده‌اند.

فرمانده انتطامی “داراب” با اشاره به اینکه ماموران انتظامی با ترفندهای خاص پلیسی موفق شدند هر دو سارق را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند، عنوان داشت: هر دو خودرو مسروقه برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ شد.

پلمب ۲ واحد صنفی  سم فروشی  متخلف در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از پلمب ۲ واحد صنفی سم فروشی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح کنترل واحدهای صنفی و برخورد با متخلفان، ماموران پلیس امنیت عمومی در معیت نماینده مدیریت جهاد کشاورزی از ۱۲ مغازه سم فروشی در سطح شهرستان بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در این خصوص ۲ واحد صنفی متخلف به علت فروش سم‌های تقلبی پلمب و مقدار ۱۰۰ لیتر سم تاریخ گذشته کشف شد، تصریح کرد: برای ۱۰ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمب صادر شد.

دستگیری هکر پیج های شاخص با فالوور بالا در”کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از دستگیری هکر ۲۰ ساله که اقدام به هک پیج های شاخص با فالوور بالا می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مردی ۳۰ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت پیج اینستاگرامم با ۲۰ هزار فالوور که از آن درآمد زایی داشتم توسط شخص ناشناسی هک و با تغییر اطلاعات آن در حال سو استفاده کردن می‌باشد که پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت .

وی گفت: پلیس با دریافت مستندات شاکی و بررسی های اولیه خود مطلع شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت وی پیدا کرده و تمامی اطلاعات از جمله شماره تلفن و ایمیل پشتیبانی را تغییر داده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را احضار کنند، تصریح کرد: وی در بازجویی اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی خود برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “زراعتیان” از شهروندان خواست رمز دو مرحله ای پیج خود را فعال و از رمزهای قوی شامل علائم و حروف بزرگ و کوچک استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ گزارش کنند .

کشف ۱۴ کیلو تریاک در “سروستان”

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” از کشف ۱۴ کیلو مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم “آرش بخشایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر ماموران انتظامی “سروستان” حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی “فسا-شیراز” به یک دستگاه اتوبوس و سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز اتوبوس توقیف و راننده سمند با توجه به تاریکی هوا با پرتاب بسته‌ای مشکوک به بیرون متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از اتوبوس ۵ کیلو و پاکسازی محل تردد خودرو سواری ۹ کیلو (در مجموع ۱۴ کیلو تریاک) کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” با بیان اینکه راننده اتوبوس برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که مجموعه انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

توقیف پژو حامل البسه قاچاق در “جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از توقیف سواری پژو حامل یک میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان جهرم حین گشت زنی در محور  “لار-جهرم” به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی ان را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۴۶۶ ثوب انواع البسه قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز و کشف لاشه ۶ قطعه کبک وحشی

فرمانده انتظامی شهرستان “سرچهان” از کشف لاشه ۶ قطعه کبک وحشی و دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی سرچهان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو لاشه ۶ قطعه کبک وحشی شکار شده کشف شد، افزود: در این راستا ۳ شکارچی غیرمجاز دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27966

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.