• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

۳ کلینیک پرستاری آموزش سلامت در شیراز به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 27957
  • 23 آذر 1400 - 16:15
۳ کلینیک پرستاری آموزش سلامت در شیراز به بهره برداری رسید
با حضور معاون درمان داشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مدیر پرستاری دانشگاه، سه کلینیک پرستاری آموزش سلامت، در مراکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و آنکولوژی امیر و بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) در شیراز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون درمان دانشگاه با حضور در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) که میزبان برگزاری این آیین بهره برداری بود، ارتقای سلامت جامعه را اولویت برنامه های متولیان سلامت فارس دانست و گفت: در این کلینیک ها به بیماران مبتلا به دیابت، سرطان و نارسایی های قلبی عروقی خدمات مشاوره ای و درمانی با تعرفه دولتی ارایه می شود.

دکتر «اورنگ ایلامی» با تاکید بر اهمیت پیگیری ها و مراقبت های بعد از ترخیص بیماران، ابراز امیدواری کرد تا با ارایه آموزش های خودمراقبتی پس از ترخیص به بیماران بستری و سرپایی به کمک کلینیک های پرستاری آموزش سلامت، میزان بستری مجدد بیماران کاهش می یابد.

پرستاران کلینیک های آموزش سلامت، پُل ارتباطی بین بیمار و پزشک

مشاور عالی معاون درمان و رییس کمیته آموزش سلامت دانشگاه نیز با گرامیداشت هفته پرستار، از پرستاران شاغل در کلینیک های پرستاری آموزش سلامت به عنوان پُل ارتباطی بین بیمار و پزشک نام برد و گفت: با ارتباط گیری پرستار با بیمار و دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم با پزشک، آموزش های صحیح به بیمار ارایه می شود.

دکتر «مجید اکبرزاده» افزایش رضایتمندی بیماران، کاهش بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان ها، خودمراقبتی، افزایش سطح سواد سلامت بیمار و خانواده بیماران پس از ترخیص را مهم ترین دلایل راه اندازی این کلینیک های آموزشی برشمرد.

او اضافه کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری با راه اندازی کلینیک های آموزش سلامت در تمامی بیمارستان ‌های استان فارس، دیگر بیماران نیز در نقاط مختلف فارس از این خدمات بهره مند می شوند.

راه اندازی گروه های مجازی آموزش سلامت

در ادامه مدیر پرستاری دانشگاه اظهار کرد: با توجه به فعالیت این کلینیک ها در حوزه آنکولوژی و کمک به بیماران مبتلا به سرطان، آموزش به بیماران و خانواده آنان نقش مهمی در کاهش اضطراب و استرس آنان، افزایش رضایتمندی، کسب اطلاعات دقیق در مورد وضعیت بیماری، یادگیری مهارت ها و نگرش ها برای پیشبرد مراقبت از خود و توانمندسازی بیمار دارد.

«لیلا هاشمی زاده فرد حقیقی» از راه اندازی گروه های مجازی آموزش سلامت در راستای ارتقای ارایه خدمات درمانی به بیماران از سوی سوپروایزر بیمارستان ها خبر داد و گفت: علاوه بر خدمات ارایه شده در این کلینیک ها، آموزش هایی نیز با راه اندازی گروه های مجازی در زمینه بیماری های مختلف ارایه می شود.

او ادامه داد: فعالیت کلینیک آموزش سلامت بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) نیز در راستای نارسایی های قلبی و عروقی بوده و آموزش هایی مانند نوع سبک زندگی، رژیم غذایی، شیوه مصرف صحیح داروها و دیگر آموزش های این حوزه انجام می شود.

این مقام مسوول در دانشگاه با قدردانی از همکاری مسوولان مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع)، بیمارستان آنکولوژی امیر، بیمارستان خیریه قلب الزهرا (س) و اساتید دانشکده پرستاری در راه اندازی این کلینیک ها یادآور شد: پرستاران شاغل در این کلینیک ها ضمن کسب آموزش ها و مهارت های لازم، به صورت مستمر نیز از سوی واحد آموزش سلامت پرستاری دانشگاه، آموزش می بینند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27957

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.