• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27945
  • 22 آذر 1400 - 16:40
اخبار پلیس فارس – ۲۲  آذر ماه  ۱۴۰۰

توقیف کامیون قاچاقچیان با ۸۲ کیلو حشیش فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان “ممسنی” موفق شدند در بازرسی از تاج یک دستگاه کامیون ۸۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران […]

توقیف کامیون قاچاقچیان با ۸۲ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی شهرستان “ممسنی” موفق شدند در بازرسی از تاج یک دستگاه کامیون ۸۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف کنند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “ممسنی” حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۸۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، عنوان داشت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

سارق منزل با ۲۲ فقره سرقت در “شیراز” دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با دستگیری یک سارق حرفه‌ای در شیراز، ۲۲ فقره سرقت منزل کشف شد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شیراز، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با بررسی صحنه‌های سرقت و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سارق را در منزلش در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند، اظهار داشت: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری و از سارقان حرفه‌ای و تحت تعقیب استان کهکیلویه و بویراحمد بود در بازجویی اولیه به ۲۲ فقره سرقت منزل اقرار کرد.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت، از نگهداری وجوه نقد زیاد و اشیاء قیمتی در منزل خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید.

پلمب واحدهای صنفی فاقد پروانه در”لارستان”

جانشین انتظامی “لارستان” از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصرحیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریخ این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی و سالم سازی فعالیت متصدیان صنوف در سطح بازار، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی ۱۰ واحد صنفی فاقد پروانه فعالیت را شناسایی و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای آئین نامه نظارت بر اماکن عمومی، هر ۱۰ واحد صنفی تعطیل و پس از هماهنگی با مقام قضائی پلمب شد.

جانشین انتظامی “لارستان” با بیان اینکه برخورد با صنوف متخلف به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشابه مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ماینرهای قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۱۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از محله‌های شهرستان شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۲۲ آزادگان” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۳ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵ میلیارد کالای قاچاق در“شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی”در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی شیراز به ۲ دستگاه اتوبوس و یک سواری پژو پارس حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف که پس از تحقیقات به عمل آمده گاراژ محل دپو اموال قاچاق نیز لو رفت.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها و گاراژ مذکور حدود ۵ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل، یک هزار و ۳۴۰ ثوب انواع پوشاک و ۹۵ قوطی یک لیتری شامپو کراتینه خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

آهن‌آلات احتکار کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف انبار آهن آلات احتکار شده به ارزش ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان “شیراز” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد.

وی افزود: روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار آهن آلات در یک انبار در محله “گویم” شیراز مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۵۳ تن آهن آلات احتکار را کشف کنند.

سرهنگ “یگانه” با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

رمال تلگرامی در چنگال قانون گرفتار شد

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیاردی از طریق رمالی کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت خانمی ۳۴ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۶۷۰ میلبون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی موفق شدند پسر ۲۲ ساله کلاهبردار را در یکی از محلات شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه و در مواجه شدن با دلایل و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردم.

سرهنگ “سلیمانی” با اشاره به اینکه متهم با این شگرد از ۶۰ نفر دیگر حدود ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، عنوان داشت: این کلاهبردار حرفه‌‎ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام سایبری تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند. تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند؛ لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف ۳۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۳۱۵ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: مأموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳ دستگاه سواری مشکوک و آنها را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از این خودروها ۳۱۵ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف کردند، عنوان داشت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی “داراب” با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این زمینه، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرقت  پراید در شیراز  و کشف  در کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف سواری پراید مسروقه دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از دستگیری عامل تهدید بانوان جوان در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت ۳ نفر از بانوان جوان مبنی بر تهدید انتشار تصاویر شخصی آنان در فضای مجازی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق شدند متهم که خود را خواستگار دختران جوان معرفی و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به تهیه فیلم و عکس از آنان می‌کرد را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با بیان اینکه متهم در این زمینه در قبال پخش نکردن تصاویر شاکیان ۵ میلیون ریال اخاذی کرده ‌است، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “جوکار” به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه هویت‌‎ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط‌گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری و هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27945

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.