• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

کاشت ۵ هزار بذر بلوط در روستای ارژن توسط دوستداران طبیعت

  • کد خبر : 27864
  • 20 آذر 1400 - 18:33
کاشت ۵ هزار بذر بلوط در روستای ارژن توسط دوستداران طبیعت
رییس سرمحیط بانی ارژن گفت: به مناسبت روز جهانی خاک، 5 هزار بذر بلوط در مساحت 20 هکتار با همت انجمن آوای زیست بوم ارژن و با حمایت شورا، دهیاری و سرمحیط بانی ارژن و همچنین حضور​ طبیعت دوستان این شهرستان کاشته شد.

به گزارش سحاب پرس، علی فرزام روز جمعه در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل اظهار داشت: این اقدام به مناسبت روز جهانی خاک و با هدف جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و اهمیت دادن به این سرمایه با ارزش ملی همچنین توسعه فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی انجام شد.

وی افزود: برنامه کاشت بلوط علاوه بر سخنرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست و بهمن ایزدی، رییس هیات مدیره گنجه پشتیبان زیست بوم با حضور گرم مردم، شورا و دهیاری روستای ارژن، انجمن آوای زیست بوم (مجری برنامه)، انجمن میراث پریشان و تعداد زیادی از دوستداران طبیعت، همراه بود.

رییس سر محیط بانی ارژن بیان کرد: از جمله اهداف دیگر این برنامه، با توجه به آتش سوزی سال های اخیر و از بین رفتن جنگل های بلوط، با بهره گیری از شعار سازمان ملل در خصوص دهه احیای اکوسیستم و متوقف و معکوس کردن روند تخریب اکوسیستمها در طول ۱۰ سال آینده و افزایش آگاهی در مورد نیاز به بازیابی اکوسیستمهای طبیعی و مزایای بسیاری که این اکوسیستمها برای بشریت بههمراه دارند، برپا شد.

همچنین علاوه بر این برنامه، مراسم بذر کاری دیگری نیز در روستای تنگ فراخ شهرستان کوه چنار با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، فرماندار، شهردار، شورای اسلامی، مسوولان شهرستان، جوامع محلی و نیز انجمن کوهیاران کوه چنار برگزار و بذر بلوطی به صورت نمادین و به دستان مدیر کل حفاظت محیط زیست، با یاد مرحوم حسن شمس، یکی از فعالان زیست محیطی این منطقه، به پاس خدمات ارزشمند زیست محیطی وی کاشته شد.

۱۴ آذرماه (پنجم دسامبر) به عنوان روز جهانی حفاظت از خاک نامگذاری شده و با شعار “جلوگیری از شوری خاک، افزایش بهره وری خاک” با انگیزه افزایش آگاهی در مورد اهمیت حفظ اکوسیستم های سالم و رفاه انسان عنوان شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27864

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.