• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
رییس سازمان صمت فارس:

نمایشگاه‌ها پیشران بهبود و رونق اقتصادی برای صادرکنندگان هستند

  • کد خبر : 27711
  • 16 آذر 1400 - 17:59
نمایشگاه‌ها پیشران بهبود و رونق اقتصادی برای صادرکنندگان هستند
رییس سازمان صمت فارس گفت: نمایشگاه‌ها در بهبود و رونق اقتصادی برای صادرکنندگان به عنوان یک پیشران محسوب می‌شود، موضوع بازاریابی و بازارسازی محصولات و کالاهای تولیدی اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا ایزدی در نشست اقتصادی کارگروه توسعه صادرات در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رونق فضای نمایشگاهی منجر به بهبود وضعیت صادراتی ما خواهد شد، گفت: در نمایشگاه بین‌المللی شیراز با ظرفیت‌ها و برنامه‌های متعددی که در طول سال برگزار می‌شود لازم است تا شرکت نمایشگاه‌ها، برنامه‌های راهبردی خود را جهت معرفی ظرفیت‌های محصولات تولیدی کشور و استان فارس را ارائه کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه بایستی شرایط لازم در زمینه استفاده از تکنولوژی و دانش شرکت‌های خارجی در راستای رونق صادرات فراهم شود، افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه‌ها در بهبود و رونق اقتصادی برای صادرکنندگان به عنوان یک پیشران محسوب می‌شود، موضوع بازاریابی و بازارسازی محصولات و کالاهای تولیدی اهمیت پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: بررسی تقویم نمایشگاهی، برگزاری روز ملی صادرات، پایانه صادراتی فرش دستباف، مشکلات مربوط به بازگشت ارز و درخواست معافیت ارزی در زمینه محصولات کشاورزی و بهره‌گیری از فرصت‌های تجاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر از اهم موارد بررسی شده کارگروه توسعه صادرات بود که مصوباتی را در چارچوب قانون و کمک به رونق اقتصادی در بر داشت.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت استفاده از فرصت‌های ایجاد شده جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان فارس در زمینه گردشگری، تامین غذا، فروش محصولات و ارائه خدمات دیگر نیز تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و اقتصادی ما داشته باشد.

یادآور می شود: نشست اقتصادی کارگروه توسعه صادرات به ریاست معاون اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صمت استان، رئیس اتاق بازرگانی فارس و جمعی دیگر از مسئولان استانی با هدف برنامه‌ریزی و پیشبرد اهداف توسعه‌ای در زمینه اقتصاد در محل استانداری فارس برگزار شد.

یادآور می شود در نشست اقتصادی کارگروه توسعه صادرات، تقویم نمایشگاه های بین المللی برای سال ۱۴۰۱، برگزاری روز ملی صادرات استان فارس، بررسی پایانه صادراتی فرش دستباف استان فارس، برنامه‌ریزی لازم جهت استفاده از فرصت‌های تجاری و گردشگری در خصوص برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ کشور قطر، ارائه نقطه نظر اعضاء مبنی بر اهمیت الزام به معافیت برگشت ارز محصول پسته، انجیر و کالای فرش دستباف، بررسی مصوبات کمیته اقدام ارزی و ارجاع به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قبل از ارجاع به پرونده‌های قضایی دادگستری از عناوین بررسی شده جلسه امروز کارگروه توسعه صادرات بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27711

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.