• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
هشدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

گسترش «اومیکرون» نسبت به سایر سویه های کروناویروس سریع تر است

  • کد خبر : 27632
  • 14 آذر 1400 - 18:56
گسترش «اومیکرون» نسبت به سایر سویه های کروناویروس سریع تر است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بیشتر جهش های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است، گفت: سویه جدید کروناویروس موسوم به اومیکرون تاکنون در ۳۸ کشور گزارش شده است و سرعت سرایت بالای این سویه، نگران کننده است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا ویروس را کاهش می دهد.

دکتر ایلامی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، اضافه کرد: تجربه‌های قبلی نشان داده به‌ دلیل رفت‌ و آمد زیاد با کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه همچنین از آماده باش بیمارستان های معین کرونا در شیراز و شهرستان های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به روز‌های سرد سال و گسترش سویه جدید کرونا در دنیا، وضعیت شیوع کرونا در استان به صورت روزانه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایش و تمهیدات و اقدامات لازم در این خصوص انجام می شود.

این عضو کمیته علمی کشوری کرونا از انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک به عنوان موثرترین و ارزان ‌ترین روش های مقابله با سویه جدید کروناویروس نام برد و افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و با رعایت دقیق و متعهدانه شیوه نامه های بهداشتی، بتوانیم ضمن جلوگیری از موج جدید کرونا در کشور از به خطر افتادن جان عزیزانمان نیز جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27632

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.