• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

مشارکت بیش از ۲۵ هزار داوطلب سلامت و ۷۹۷ داوطلب متخصص فارس در توسعه سلامت عمومی جامعه

  • کد خبر : 27539
  • 14 آذر 1400 - 15:29
مشارکت بیش از ۲۵ هزار داوطلب سلامت و ۷۹۷ داوطلب متخصص فارس در توسعه سلامت عمومی جامعه
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی داوطلبان سلامت، برنامه داوطلبان سلامت را یکی از موفق ترین برنامه های حوزه سلامت دانست که با مشارکت بیش از ۲۵ هزار داوطلب سلامت و ۷۹۷ داوطلب متخصص استان در حال انجام است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضائیان زاده» آمده است:

مناسبت های سلامت فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی، تشویق و ترغیب جامعه برای مشارکت های داوطلبانه در توسعه پایدار سلامت و قدردانی از خدمات داوطلبانه است. پنجم دسامبر میلادی برابر با ۱۴ آذر و روز جهانی داوطلب سلامت امسال با اجرای گام پنجم مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ مصادف شده و در این طرح بزرگ همه در کنار هم، مصمم هستیم با برجسته کردن سهم مشارکت های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت، ایجاد فضا برای مشارکت عمومی، جامعه ای سالم تر و توسعه پایدارتر داشته باشیم.

همه گیری کووید-۱۹ به ما یادآوری کرد که عوامل بیماری زا فارغ از نژاد، جنسیت، جغرافیا، ثروت و …، همه انسان ها را طعمه خود می سازد؛ بنابراین «عدالت» در سلامت، بهترین گزینه استراتژیک در مقابل بیماری هاست.

فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری های بین بخشی، جلب مشارکت جامعه، حمایت سازمان ها و توانمندسازی افراد جامعه در کنترل آن چشمگیر و بی بدیل باشد.

برنامه داوطلبان سلامت با قدمت ۳۰ ساله، یکی از موفق ترین برنامه ها در حوزه سلامت می باشد که استعداد، توانمندی، پتانسیل و برجستگی داوطلبان سلامت را به نمایش گذاشته است.

حضور فـعال ۲۵ هزار و ۸۶۳ نفر داوطلب سلامـت استان فارس و هزار و ۷۹۷ داوطلب متخصص، نقطه عطفی بر تحول حضور مردم در عرصه خدمات بهداشتی کشور می باشد و بی شک، نظام سلامت باید از حضور و مداخله این ظرفیت موجود در جامعه به صورت فعال بهره مند گردد.

در راستای بسیج ملی کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر مشارکت همه جانبه، سازمان ها، نهادهای مدنی و آحاد جامعه به ویژه فعالان حوزه سلامت از جمله داوطلبان سلامت و داوطلبان متخصص ادارات به فعالیت هایی نظیر آموزش و اطلاع رسانی به گروه های مختلف، توزیع بسته های حمایتی با همکاری خیرین سلامت محلات، حضور در ایستگاه های تب سنجی، همکاری در جذب خیرین سلامت و حضور در تیم های حمایتی _ مراقبتی و نظارتی پرداختند.

یکی از نتایج اقدامات داوطلبان عزیز، انجام ۲۵هزار و ۲۲۱ رهگیری و ۳۰هزار و ۴۸۶ پیگیری، شناسایی بیش از ۱۰هزار خانوار کووید ۱۹ مشمول دریافت بسته های حمایتی و انجام ۲۹هزار و ۱۸۹ قرنطینه معکوس بوده است.

همکاری داوطلبان متخصص ادارات در تکمیل فرم خودارزیابی، خوداظهاری و خودکنترلی در گام اول و دوم مقابله با کرونا در کنار ناظران سلامت محیط از دیگر اقدامات این عزیزان است.

اکنون که به استقبال چهاردهم آذر و روز جهانی داوطلبان سلامت با شعار «مشارکت همه جانبه جامعه «کلیدطلایی» در کنترل همه گیری بیماری کووید۱۹» می رویم، این روز را به تمامی فعالان عرصه مشارکت در سلامت تبریک می گویم و امید وافر دارم در گام های آتی با همراهی تمامی مسوولان مشارکت مردمی استان فارس، مربیان و داوطلبان سلامت، به دستاوردهای ارزنده تری در زمینه شکل گیری برنامه های سلامت جامعه محور نائل گردیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27539

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.