• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

خطر احتمال شیوع سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی در آینده ای نزدیک در کشور

  • کد خبر : 27156
  • 06 آذر 1400 - 14:03
خطر احتمال شیوع سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی در آینده ای نزدیک در کشور
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در چهارصد و پنجاه و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا از خطر ورود احتمالی سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی در آینده ای نزدیک در کشور خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با ابراز نگرانی نسبت به شیوع سویه جدید کروناویروس در آفریقای جنوبی، از ناشناخته بودن این سویه جدید در شدت سرایت پذیری و مرگ ناشی از آن اشاره کرد.

او ورود احتمالی سویه جدید کروناویروس آفریقای جنوبی در آینده ای نزدیک در کشور و به تبع آن در استان را بسیار خطرآفرین عنوان کرد و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس می تواند ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن کاهش دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۴۰ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون علیه کروناویروس در سطح استان مراجعه و واکسن خود را دریافت کردند و ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

دکتر حسینی همچنین از فوت یک جوان زیر هجده سال بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان خبر داد و به بی رحمی این بیماری اشاره کرد و گفت: کروناویروس سن و سال نمی شناسد و تمام افراد در اقشار مختلف جامعه در صورت عدم تزریق واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی را درگیر می کند.

او همکاری مردم فهیم استان با مجموعه سلامت در مشارکت و عزم جدی در واکسیناسیون و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی نسبت به کروناویروس را یکی از عوامل اصلی در ایجاد ایمنی عمومی جامعه در برابر این بیماری عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان را ارزیابی کرد.

بررسی عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، واکسیناسیون دانشجویان، وضعیت شهرستان های استان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی علیه کروناویروس از دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کروناویروس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و پنجاه و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز ششم آذر، با حضور سرپرست دانشگاه، مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27156

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.