• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

هفته کتاب همیشه بهانه ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می کند

  • کد خبر : 26916
  • 30 آبان 1400 - 11:33
هفته کتاب همیشه بهانه ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته کتاب همیشه بهانه ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می کند، کتاب هایی که نشان دانایی و مانایی را برای مردمان هر زمان به ارمغان می آورند.

به گزارش سحاب پرس، صابر سهرابی در آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با تفریط حضرت آیت ا… العظمی خامنه ای بر کتاب “گریه نکن “ گفت: سخن گفتن از کتاب و کتابخوانی مقوله ای عمیق و تامل برانگیز است و می طلبد تا زمانی سوده شود و اندیشه هایی مصروف.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: گاه می توان به این موضوع پرداخت که هفته ای که ماهی و سالی نمی توان بی کتاب ماند و فقط زمان را با آن تفسیر کرد.

وی اضافه کرد: هفته کتاب همیشه بهانه ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می کند. کتاب هایی که نشان دانایی و مانایی را برای مردمان هر زمان به ارمغان می آورند.

سهرابی افزود: هر چند کلمات رنگین کتاب در زمان و مکان معنایی دیگر گونه می یابند و می توانند آنقدر جهان شمول باشند تا آبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبودی که خاتم رسولانش را با کتابی ارزشمند و نورانی بر ما عرضه داشت تا تایید کننده ی این رسالت برای مخلپقات اهل تفکر باشد. اما زیباتر آنکه نشان های کتاب را با دانایی هایی از جنس عشق و معرفت گره بزنیم تا رنگی جدید از معرفت ایثار و شهادت به خود بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکید کرد: مسیری که با کلمات نمی توان به مفهوم واقعی آن پرداخت و تفسیری در خور زمان برای آن تعریف کرد که این مقوله از عشق سرشار است و نشانه های عطر حضرت خداوندی را با خود دارد.

وی تصریح کرد: از خود گذشتن فراتر از واژه هاست و کسانی که تلاش دارند تا با هر بهانه ای ردپای معرفت را در دنیای فانی زنده نگاه دارند خود ایثارگران راه عشق هستند.

سهرابی عنوان کرد: امروز گاه آن است تا فرصتی بسازیم تا قدردان بیکرانگی و قلم نورانی نویسندگانی از همین جنس باشیم. اول مادری که نوشتن را بر لوح سینه شهیدان خود نوشت تا رمز خداشناسی را درک کنند و راه معبود را به زیبایی تفسیر نمایند و دوم نویسنده ای عزیزه و ارزشمند که قلم روان و روح متعالی اش پرچم دار معرفت شهادت است و دنباله رو عاشقانی دل سوخته که هر‌کدام دنیایی را در شگفتند و فخر شیراز و استان فارس.

وی در پایان بیان کرد: تبریک به شیراز و شیرازیان که شما شهیدان راه علم هستید و راه عشق و ایثار را می شناسید. امید آن داریم توانسته باشیم مسیر دانایی را با کتاب و کتابخوانی جان ببخشیم و راه را برای آیندگان این دیار هموار سازیم تا کلمات را به زمان واسپارند و نسل های آتی ما را پر بار کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26916

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.