• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 2 June - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 26581
  • 19 آبان 1400 - 20:10
اخبار پلیس فارس – ۱۹  آبان ماه  ۱۴۰۰

دستگیری کلاهبردار ۸۰۰ میلیاردی در “مرودشت“ فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی حرفه‌ای که با شگرد‌های متقلبانه در زمینه خرید و فروش از ۱۵ شهروند ۸۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره کلاهبرداری با شگرد خاص خرید […]

دستگیری کلاهبردار ۸۰۰ میلیاردی در مرودشت

فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی حرفه‌ای که با شگرد‌های متقلبانه در زمینه خرید و فروش از ۱۵ شهروند ۸۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره کلاهبرداری با شگرد خاص خرید و فروش خودرو در یکی از نمایشگاه‌های شهرستان مرودشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان مرودشت با اقدامات فنی و تحقیقات تخصصی مطلع شدند فردی با راه‌اندازی نمایشگاهی تحت عنوان نمایندگی رسمی شرکت ایران خودرو و سایپا با قابلیت تحویل نامحدود خودرو به مشتریان از شهروندان کلاهبرداری و متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی با شگردهای پلیسی موفق شدند متهم را در شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند، عنوان داشت: فرد کلاهبردار برای ادامه تحقیقات به مقر انتظامی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به سخن گشود و بیان کرد با همکاری یکی از دوستانم پس از جلب اعتماد شهروندان و به بهانه فروش خودرو به تعداد زیاد مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از ۱۵ شهروند کلاهبرداری کرده‌ایم.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: تلاش برای دستگیری دیگر کلاهبردار که متواری است با جدیت ادامه دارد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، در معاملات احتیاط کنند و قبل از انتقال وجه از صحت معامله و صاحب حساب اطمینان حاصل کنند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

آغاز بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در فرماندهی انتظامی استان فارس

بیست و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم فرماندهی انتظامی استان در سالن “الغدیر” آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان فارس در آیین افتتاح این مسابقات، اظهار داشت: دشمنان با تمام توان می خواهند بین ما و قرآن که پایه و اساس همه داشته ها یمان است، فاصله بیندازند.

سردار “رهام بخش حبیبی” افزود: دشمنان ارزش قرآن کریم را می دانند و روی کلمه کلمه آن تحقیقات انجام می دهند ولی می خواهند ما مسلمانان به محتوای قرآن و دستورات آن توجه نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: ما مسلمانان که دوستدار قرآن هستیم و به آن عشق می ورزیم، باید با آگاهی کافی و عمل به دستورات قرآن کریم، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذاریم.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: امیدواریم برگزاری این جلسات و مسابقات برای همه ما درس باشد تا بتوانیم فرزندان قرآنی تربیت کنیم و به زندگی خود رنگ قرآنی دهیم.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین “بهروز زمانی اصل” رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در مراسم، با اشاره به اینکه حافظان و قاریان قرآن کریم در نزد ما بسیار شایسته و قابل احترام هستند، بر افزایش ارتباط با قرآن کریم تأکید کرد.

شایان ذکر است، بیست و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم فرماندهی انتظامی استان فارس  ویژه ۳ گروه ( کارکنان پایور مرد، کارکنان پایور زن و سربازان وظیفه) در ۸ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، درک مفاهیم و نکات تفسیری سطح ۱ و درک مفاهیم و نکات تفسیری سطح ۲ و با شرکت ۱۶۰ نفر برگزار و به نفرات اول تا سوم این مسابقات، هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

همچنین نفرات برتر این دروه از مسابقات، به مسابقات کشوری قرآن کریم ناجا که آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، راه پیدا می کنند.

پلیس فارس و چهارمحال و بختیاری ۱۴۵ کیلو تریاک کشف کردند

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با اقدامات فنی

و تخصصی مطلع شدند فردی در شیراز در منزل خود اقدام به دپو تریاک کرده و قصد فروش آن به یک قاچاقچی دارد که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به منزل قاچاقچی واقع در خیابان “صنعتگر” شهرستان شیراز اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۴۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند، عنوان داشت: در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌‎ای نیز دستگیر شدند.

سردار “ملک‌زاده” با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و نیروی انتظامی با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کند.

بازدید از دانشگاه جامع علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس

هیأت نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، هیأتی متشکل از کارشناسان آموزش، امور مدرسان و فرهنگی دانشجویی به سرپرستی سرکار خانم “سلیمانی” مسؤل نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با حضور در مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس ابتدا از فضای مرکز بازدید و سپس در جلسه‌ای که به همین منظور تشکیل شده بود، شرکت کرد.

در این جلسه سرهنگ “احمد ایزدی” سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان فارس به ارائه گزارشی کامل از فعالیت های مختلف مرکز پرداخت و بر اضافه شدن سه دفتر کار برای فعالیت های فرهنگی دانشجویی شامل دفاتر مشاوره نو آوری و کار آفرینی، بسیج دانشجویی، انجمن علمی و کانون فرهنگی تأکید کرد.

کشف ۱۱۰ جفت کفش قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف یک دستگاه خودرو و کشف ۱۱۰ جفت کفش قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه “سراب بهرام” ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک  خودرو پژو پارس حامل بار مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۱۰ جفت کفش اسپورت خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 تقدیر رئیس دادگستری سروستان از مجموعه انتظامی این شهرستان                                       

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” نتیجه تعامل دستگاه قضا و پلیس را ارتقاء امنیت پایدار دانست .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “آرش بخشایی” در دیدار با رئیس دادگستری و جمعی از قضات سروستان، با اشاره به نقش مهم تعاملات دستگاه قضا و نیروی انتظامی، اظهار داشت: این دو مجموعه هیچ یک بدون حضور دیگری موفق نخواهند بود؛ بنابراین هر دو باید در راستای برقراری تعامل هرچه بیشتر تلاش کنند تا در راه خدمتگزاری به مردم موفق شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی با خلوص نیت، پاکدامنی و اقتدار همراه با مهربانی در خدمت آسایش و آرامش مردم است و خدمت صادقانه به مردم را افتخاری بزرگ برای خود می داند.

فرمانده انتظامی شهرستان “سروستان” ارائه خدمات مطلوب در حوزه نظم و امنیت به شهروندان را از وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود: به حول و قوه الهی این مجموعه خدمتگزار مردم و حامی مظلومان و ستم دیدگان بوده و با قاطعیت تمام با هرگونه هنجار شکنی و مخلان نظم و امنیت برخورد می کند.

در ادامه رئیس دادگستری “سروستان” بر ضرورت گسترش سطح تعاملات و همکاری‌های دستگاه قضا و نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: حفظ امنیت، مهم‌ترین و سنگین‌ترین مأموریت در نظام اسلامی است که کارکنان انتظامی همواره با شایستگی و توانمندی در اجرای هدفمند آن سربلند هستند.

دکتر “مرتضی اسماعیلی” ضمن تقدیر از عملکرد فرمانده انتظامی در برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان، کاهش چشمگیر جرایم و افزایش نظم و امنیت اجتماعی را حاصل تلاش و مجاهدت شبانه روزی پلیس در تعامل و همکاری با دستگاه قضا دانست.

دیدار فرمانده انتظامی “مهر” با امام جمعه جدید این شهرستان

فرمانده انتظامی “مهر” در دیدار با امام جمعه جدید این شهرستان گفت: نیروی انتظامی با قدرت و صلابت در راه خدمتگزاری به مردم گام بر می‌دارد و در برقراری نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عظیم اله کرمی” در این دیدار بیان داشت: مجموعه انتظامی ایجاد کننده و مولد امنیت پایدار در جامعه بوده و این امنیت به خاطر تلاش‌های بی وقفه کارکنان خدوم و همیشه بیدار نیروی انتظامی به دست آمده است.

وی در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین “علیرضا سفار”، اظهار داشت: انتظامی شهرستان “مهر” آماده هرگونه همکاری در جهت ارتقاء فرهنگ و معنویت جامعه بوده و در این راه نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین “علیرضا سفار” امام جمعه جدید مهر ضمن تقدیر از عملکرد پلیس، گفت: مسئولان این شهرستان دوشادوش هم بایستی در جهت رشد و بالندگی در کلیه زمینه‌ها فعالیت کنند و اینجانب نیز آماده همکاری و همیاری با اعضای شورای تامین و پلیس می‌باشم.

کشف  قاچاق میلیاردی درکوه‌چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران یگان‌امداد “کوه‌چنار” حین گشت‌زنی در محور “ممسنی-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرارکرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۳۵ بسته انواع غذای سگ (خارجی و قاچاق) به میزان ۴۴۵ کیلوگرم را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

برگزاری نشست قضائی معاونان دادستان دادسرای امور جنایی و رئیس پلیس آگاهی استان

روز گذشته نشست قضائی با حضور معاونان دادستان دادسرای ویژه جرایم جنایی و رئیس پلیس آگاهی استان و جمعی از معاونان در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این نشست معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جرائم جنایی و امنیتی شیراز، بیان کرد: پلیس آگاهی تعامل بسیار خوبی با این مجموعه دارد و این همکاری موجب شده است تا بسیاری از جرائم جنایی کشف و امنیت بسیار خوبی در استان حاصل شود.

دکتر “افشین دره شوری”  اظهار داشت: برای تسریع در رسیدگی به پرونده های جنایی در پلیس آگاهی ضروری است تا جرائم براساس اهمیت تفکیک شده و رسیدگی به جرائم مهم در اولویت قرار گیرد.

این مقام قضائی با اشاره به حجم زیاد ورودی پرونده‌ها به اجرای احکام، خاطر نشان کرد: تا زمانی که مجرمان و محکومین متواری دستگیر و به مجازات نرسند عملا پرونده در اجرای احکام جاری است و خروجی نخواهیم داشت.

در ادامه سرپرست اجرای احکام کیفری شیراز تصریح کرد: در جهت مختومه کردن پرونده‌ها نیاز است تا پلیس آگاهی با تمام ظرفیت و توان و با استفاده از امکانات به روز و هوشمند مجرمان و متهمین متواری را دستگیر و به دادسرا تحویل دهد.

دکتر “سلطانی فر” ادامه داد: عدم ارجاع احکام جلب غیر مرتبط به پلیس آگاهی، تشکیل تیم ویژه کشف جرائم مهم، اولویت بندی پرونده های مهم و تشکیل کمیته ویژه بانکی برای پاسخ به استعلامات از مواردی است که می‌تواند پلیس آگاهی را در کشف جرائم و دستگیری متهمین یاری رساند.

در ادامه این نشست رئیس پلیس آگاهی استان ضمن تقدیر از تعامل مطلوب دادسرای امور جنایی با پلیس، بیان داشت: مسیر و هدف این دو مجموعه یکی است؛ چون دستگیری و مجازات مجرمان باعث کاهش جرائم در جامعه می شود.

سرهنگ “کاووس حبیبی” ضمن گزارش خلاصه‌ای از اقدامات پلیس در سال جاری، خاطر نشان کرد: تمام توان و تلاش این مجموعه کشف جرم، دستگیری مجرمین و تحویل آنها به مراجع قضائی است و در این راه از هیچ کوششی فروگزار نخواهیم بود.

توقیف  اتوبوس  و کشف کالای قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۵۴۱ ثوب انواع لباس مردانه و زنانه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۵۴۱ ثوب انواع لباس مردانه و زنانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اهدا یک دستگاه اکسیژن ساز به مادر شهید “مسعودی”

فرمانده انتظامی “سپیدان” به همراه رئیس بنیاد شهید این شهرستان با خانواده شهید والامقام ناجا “محمدحسین مسعودی” دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “احمد فداکار” ضمن عیادت از مادر شهید که دارای بیماری تنگی نفس است، بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا به قلب انسان آرامش می‌دهد و یاد شهدا را همیشه در ذهن انسان زنده نگه می‌دارد.

در ادامه سرهنگ “فداکار” ضمن تعامل و همکاری با رئیس بنیاد شهید شهرستان سپیدان، از طریق کمک‌های خیرخواهانه یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری و به مادر شهید والامقام که دچار بیماری تنگی نفس بود اهدا کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا باعث تقویت روحیه انسان می‌شود، تصریح کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت به مردم علی‌الخصوص خانواده‌های معظم شهدا را به ما داده است.

کشف ۲ میلیاردی کالای قاچاق دراقلید

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ  “مراد صارمی”  در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری “دژکرد” اقلید حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲۵ دستگاه  انواع لوازم خانگی قاچاق  را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف موتورسیکلت‌های مسروقه در “زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه دارای سابقه سرقت از شهرستان “سروستان و فیروز آباد” خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری “۱۲ دبیران” حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه موتورسیکلت هوندا که بدون راکب در زیر یک پل و همچنین در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد موتورسیکلت‌ها مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان “سروستان و فیروزآباد” دارند، گفت: تلاش جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

پلیس افتخاری جلوه مشارکت مردمی  در ناجا می باشد

فرمانده انتظامی داراب در جمع اعضاء پلیس افتخاری این شهرستان گفت: هدف اصلی جذب پلیس افتخاری در ناجا استفاده از ظرفیت مردم در تولید امنیت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضا نوشاد ” در این دیدار بیان کرد: تجربه ثابت کرده که در بحران‌های اجتماعی مشارکت و همکاری مردم با پلیس منجر به کاهش آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی شده است و یکی از اهدف اصلی جذب پلیس افتخاری در ناجا استفاده از ظرفیت مردم در تولید امنیت است.

سرهنگ “نوشاد” خاطر نشان کرد: پلیس جامعه محور به خوبی به نقش مردم در تامین امنیت پی برده و در صدد استفاده بهینه از این ظرفیت است.

فرمانده انتظامی داراب اظهار داشت: اعضای پلیس افتخاری بدون هیچ چشمداشت مادی به کار الهی تامین امنیت مردم وارد شده‌اند و تلاش ما قدردانی شایسته از کوشش‌های این عزیزان است.

گفتنی است در پایان از پلیس‌های افتخاری فعال که در طول سال بیشترین همکاری را با مجموعه انتظامی داشته‌اند تقدیر و با اهداء هدایایی از آنان تجلیل شد.

تعامل سازنده در دستور کار پلیس و شهرداری

در نشست فرمانده انتظامی شهرستان فسا و شهردار، بر تعامل سازنده دو نهاد در راستای ارائه خدمات مطلوب در حوزه‌های مشترک کاری تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، این دیدار که با حضور جمعی از معاونین، فرمانده انتظامی و شهردار در شهرداری فسا انجام شد، سرهنگ “محمدهاشم قسام” با تبریک انتصاب شایسته آقای “صفرپور” به سمت شهردار فسا، اظهار کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی با هدف خدمات‌رسانی به مردم شریف موجب افتخار است که باید قدردان این لطف الهی بود.

وی با اعلام آمادگی جهت همکاری در اجرای ماموریت های مشترک ادامه داد: همکاری دو سویه انتظامی شهرستان و شهرداری بازدهی بهتر خدمات در حوزه نظم و امنیت شهری را موجب می شود.

در ادامه این نشست شهردار فسا انسجام و همدلی نهادها و ادارات مختلف در جهت رسیدگی به امورات و وظایف محوله را  ضروری دانست و گفت: نیروی انتظامی و شهرداری بیشترین محل رجوع شهروندان است که تعامل هر دو نهاد در حوزه های مختلف خصوصا حوزه اجتماعی، نتایج مطلوبی در خدمات رسانی به مردم را در پی خواهد داشت.

آقای “محمدصادق صفرپور” خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی توسط کارشناسان دو مجموعه، با موضوع “برآورده ساختن انتظارات مردم در حوزه خدمات شهری” پشتیبان قابل اعتمادی در راستای اجرای ماموریت ها و چگونگی عملکرد است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “آباده

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از کشف انواع کالای قاچاق  به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ ثوب انواع پوشاک و ۱۰ هزار و ۳۲۰ عدد نسکافه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی که به طرز ماهرانه ای در اتوبوس جاسازی شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف سیگارو تنباکو قاچاق در”لامرد”

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در بازرسی از یک دستگاه پژو پارس انواع تنباکو و سیگار قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۷۰ پاکت تنباکو میوه‌ای و ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت  گذشته توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.                                   

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت و همچنین قاچاق کالا و ارز با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود، طرح ارتقا امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی ادامه داد: کشف ۵ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۴ خرده فروش، ۱۹ راس احشام فاقد مجوز بهداشتی، ۱۸۹ ثوپ پوشاک، ۵ هزار لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع، ۷ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق، کشف ۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دستگیری سارق، توقیف و انتقال ۴۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف به پارکینگ و جمع‌آوری ۱۶ نفر معتاد متجاهر از دستاوردهای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش احشام و کالاهای قاچاق را یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ “امجدی” با تقدیر از تعامل و همراهی مردم در اجرای طرح‌های انتظامی، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”خرم بید

فرمانده انتظامی “خرم بید” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۴۰ نفر معتاد و خرده فروش طی یک ماه  گذشته خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر کریمی” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی مردم و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی  خرم بید طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک ماه  گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در اجرای این طرح ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۴۰ خرده فروش و معتاد، ۸۵ کیلو انواع مواد مخدر را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خرم بید” عنوان داشت: دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۱۷ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن، کشف یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری ۶ متهم توسط پلیس فتا و کشف ۱۷ فقره پرونده اعم از جعل، کلاهبرداری رایانه‌ای، جرایم سایبری، هتک حیثیت و دسترسی غیرمجاز و توقیف ۲۷ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح می‌باشد.

سرهنگ “کریمی” ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های ملی، ۴۲ دستگاه لوازم خانگی، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف و ۵ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26581

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.