• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۷ اردیبهشت ۹۹

  • کد خبر : 2653
  • 07 اردیبهشت 1399 - 18:16
اخبار پلیس فارس – ۷ اردیبهشت ۹۹

رفع تصرف ۱۳۰ میلیاردی اراضی ملی در استهبان فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۳۰ میلیارد ریالی اراضی ملی در شهرستان استهبان خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در […]

رفع تصرف ۱۳۰ میلیاردی اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۳۰ میلیارد ریالی اراضی ملی در شهرستان استهبان خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در یکی از روستاهای شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی جهت بررسی بیشتر موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

سردار حبیبی اظهار داشت: در بازدید از زمین های مورد نظر مشخص شد افرادی حدود ۲۴۴ هکتار از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود درآورده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با حکم قضائی از این راضی رفع تصرف صورت پذیرفت، گفت : برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش زمین های تصرف شده، ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان بر عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه مورد مشابه، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری باند سارقین و کشف ۵۱ فقره سرقت

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارقین قطعات و محتویات خودرو  و کشف ۵۰ فقره سرقت از آنها در شیراز خبر داد.

سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این رابطه اظهار داشت: با توجه به افزایش سرقت قطعات و محتویات خودرو در کلان شهر شیراز، رسیدگی به  موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ “ملک‌زاده” تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با تقویت کنترل و مراقبت‌های محسوس و نامحسوس و اقدامات فنی، موفق شدند ۲ نفر سارق را شناسایی و آنان را  دستگیر کنند. 
وی افزود: متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های فنی و تخصصی و مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۵۱ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو در شیراز اقرار کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه متهمین پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، هشدار داد: شهروندان بایستی حتی الامکان از پارک خودرو در مکان‌های خلوت و کم تردد و همچنین از به جا گذاشتن اسناد و مدارک و اشیاء با ارزش در آن خودداری کنند.

کشف مرغ فاقد مجوز در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات گفت: یک هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “سید ابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک کامیون ایسوزو مشکوک و آن‌ را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو، یک هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل و بهداشت کشف شد، افزود: برابر دستور مقان قضائی راننده ۴۴ ساله کامیون به همراه طیور کشف شده برای سیر مراحل قانونی به  اداره دامپزشکی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش مرغ‌های کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند و در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

دستگیری عاملان حمله مسلحانه به کارکنان منابع طبیعی داراب

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ نفر از عاملان حمله مسلحانه به کارکنان منابع طبیعی شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در سوم اردیبهشت ماه سال جاری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان داراب و ۲ نفر از کارکنان آن مجموعه حین بازگشت از ماموریت رفع تصرف اراضی ملی، مورد حمله مسلحانه ۴ نفر ناشناس قرار گرفته و باعث مجروحیت آنان شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان حمله مسلحانه به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان داراب با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند ۲ نفر از ضاربان حمله مسلحانه را دستگیر کنند، گفت: تلاش برای دستگیری دو همدست دیگر کماکان ادامه دارد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت استان شوند برابر قانون با آنان برخورد می‌کند.

سواری سمند حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک سواری سمند و کشف ۳۰ کیلو تریاک خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر و مجرمین، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۳۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه خودرو حامل مواد روانه پارکینگ شد، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دهند.

کشف بیش از ۲۴ کیلو تریاک در بازرسی از سواری سمند

فرمانده انتظامی نورآباد از توقیف یک سواری سمند و کشف ۲۴ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران یگان امداد شهرستان نورآباد در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور مواصلاتی، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ “قسام” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، مقدار ۲۴ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف مواد خوراکی تاریخ گذشته و ماسک غیر بهداشتی در نورآباد

فرمانده انتظامی نورآباد از کشف اقلام بهداشتی تاریخ گذشته و ماسک غیر بهداشتی در بازرسی از ۱۰ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس اطلاعات با همکاری مرکز بهداشت و اداره صمت این شهرستان با اقدامات فنی از دپو  مقداری اقلام بهداشتی تاریخ گذشته و ماسک غیر بهداشتی در چند مغازه مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات با همکاری مرکز بهداشت و اداره صمت به محل‌های مورد  نظر اعزام و در بازرسی از ۱۰ مغازه موفق شدند ۱۱ هزار و ۸۷۵ عدد مواد خوراکی تاریخ گذشته و یک هزار و ۲۰۵ عدد ماسک غیر بهداشتی را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه واحدهای صنفی مذکور برابر دستور مقام قضائی پلمپ شدند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

آغاز به کار مراکز تعویض پلاک در استان فارس

رییس پلیس راهور استان گفت: شیوع بیماری کرونا، مراکز تعویض پلاک استان را از ۱۷ اسفند ۹۸ تعطیل کرد که خدمات‌دهی این مراکز از شنبه ششم اردیبهشت ۹۹ با تمهیداتی از سرگرفته شد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مراکز تعویض پلاک استان فارس از صبح ششم اردیبهشت ۹۹ بازگشایی شده و با توجه به پلاک زوج و فرد خودرو، به شهروندان خدمات ارایه خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مراکز، خدمات در روزهای زوج به خودروهایی که رقم آخر عدد سه رقمی پلاک آنها زوج و روزهای فرد نیز به خودروهایی که رقم آخر سه رقمی پلاک آنها فرد باشد ارایه خواهد شد.

سرهنگ “عباسی” تصریح کرد:  ۲۲ مرکز تعویض پلاک در فارس و در شیراز ۲ مرکز که یکی در بلوار امیرکبیر و مرکز شماره ۲ واقع در بلوار ولایت این شهر فعالیت می کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مراجعین امروز مراکز تعویض پلاک این استان زیاد بود که برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد به دلیل تعطیلی چند هفته‌ای، این مراکز تمهیداتی از جمله کنترل و اعمال فاصله‌گذاری اندیشیده شده است.

رییس پلیس راهور استان ابراز داشت: ساعت کاری مراکز تعویض پلاک سراسر استان فارس از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷ صبح آغاز  می شود و تا ساعت ۱۴ هر روز ادامه دارد که البته ساعت پایان کار این مراکز در روزهای پنجشنبه ساعت ۱۲ ظهر خواهد بود.

کشف  سیگار خارجی قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۱۴۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علیرضانوشاد” در این خصوص اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۱۴۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان هرگونه اخبار مربوط به حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق را به پلیس اعلام کنند.

قاتل فراری در”خانه کت” دستگیر شد

فرمانده انتظامی استهبان گفت: فردی که حدود یک ماه قبل با اسلحه جنگی شخصی را به قتل رسانده بود در روستای “خانه کت” از توابع این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: حدود یک ماه قبل فردی به هویت معلوم در روستای “خانه کت” این شهرستان به دلیل اختلاف ملکی توسط شخصی به قتل می‌رسد و سپس قاتل متواری می‌شود که موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار می‌گیرد.

سرهنگ “اکبرپور” خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت کشف جرایم خشن، یک تیم از ماموران مجرب با اقدامات فنی، اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند با به دست آوردن سرنخ های جدید، قاتل را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند قاتل فراری را در روستای “خانه کت” از توابع این شهرستان را دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که به دلیل اختلاف مالکی، مقتول را با اسلحه جنگی به قتل رساندم.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه قاتل، یک قبضه اسلحه جنگی استفاده شده در صحنه جرم و تعدادی مهمات نیز کشف شد، گفت: قاتل فراری تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2653

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.