• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

تلاش مجموعه سلامت و مسوولان ارشد فارس برای خروج شهرستان‌ های با وضعیت قرمز استان

  • کد خبر : 26377
  • 16 آبان 1400 - 16:58
تلاش مجموعه سلامت و مسوولان ارشد فارس برای خروج شهرستان‌ های با وضعیت قرمز استان
در نشست مشترک رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، فرمانداران، ائمه جمعه و روسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ممسنی، سرچهان و استهبان، راهکارهای مداخله برای خروج این شهرستان ها از وضعیت قرمز، بررسی شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این نشست با تقدیر از تلاش های دکتر «مهرزاد لطفی» در مدیریت کرونا و انجام واکسیناسیون به عنوان موفق ترین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور، این موفقیت را نشان دهنده تلاش منسجم مدیران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تامین سلامت مردم دانست.

دکتر «عبدالرضا قاسمپور» همچنین تلاش های شبانه روزی مسوولان ارشد استان و مجموعه سلامت برای مدیریت این بحران را مورد تقدیر قرار داد و برگزاری ۴۴۰ نشست ستاد مدیریت کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی طی بیش از۲۰ ماه دوران اپیدمی کروناویروس، حتی در ایام عید و روزهای تعطیل را نمودی از این تلاش بی وقفه عنوان کرد.

او ادامه داد: مجموعه سلامت فارس از آغاز شیوع کرونا تاکنون و با وجود شرایط سخت کاری، با همکاری و همیاری سازمان های مرتبط با سلامت به تامین ماسک، کمک‌ های مومنانه، تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ارایه خدمات درمانی به مردم موجب شدند تا نام فارس همچنان به عنوان قطب پزشکی کشور و پیشتاز در عرصه سلامت ثبت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه این نشست با بیان راهکارهای موثر در برون رفت از وضعیت قرمز در به شهرستان ممسنی، سرچهان و استهبان، از تمامی فرمانداران و مسوولان ارشد شهرستان ها بر ضرورت به کارگیری تمامی ظرفیت ‌های موجود در این زمینه تاکید کرد و تلاش تمامی مسوولان شهرستان های استان در کنترل و مدیریت این بحران را خواستار شد.

نقش تاثیرگذار مسوولان و ائمه جمعه و جماعت در دعوت عمومی به انجام واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست با تقدیر ویژه از دکتر قاسم پور معاون استانداری برای همدلی و همکاری با مجموعه سلامت، از مسوولان ارشد شهرستان ها خواست تا بر وضعیت انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان ‌ها نظارت جدی داشته باشند.

دکتر «مهرزاد لطفی» نقش مسوولان ارشد استان و ائمه جمعه و جماعت را در روشنگری و بهبود روند انجام واکسیناسیون در راستای ایمن سازی جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و هدف از تشکیل این نشست را بررسی راهکارهای عملیاتی انجام مداخله در شهرهای دارای وضعیت قرمز استان عنوان کرد.

او تغییر وضعیت شهرستان ها در برابر این بیماری را وابسته به عوامل گوناگونی برشمرد که موفقیت در این زمینه نیاز به مشارکت عمومی دارد.

دکتر لطفی موفقیت های مجموعه سلامت به ویژه تلاش برای مهار و مدیریت بحران کروناویروس را مدیون تلاش جمعی تیم سلامت، ائمه جمعه، استاندار فارس و تمامی مدیران و مسوولان ارشد استان و دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت مردم در اتمام روند واکسیناسیون، شاهد ثمربخشی تلاش های انجام گرفته برای مدیریت این بحران و ایمن سازی کامل جامعه در برابر این بیماری باشیم.

ارایه راهکارهایی برای مهار و کنترل بیماری کووید۱۹، اهمیت انجام واکسیناسیون، تشویق مردم برای مشارکت در ایمن سازی جامعه و تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز ۱۶ ساعته و درمانی، به بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان فارس و روند انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته و بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود و همچنین راهکارهایی درباره مدیریت و مهار این بحران پرداختند.

فرمانداران، امامان جمعه و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های ممسنی، استهبان و سرچهان نیز دیگر اعضای این نشست بودند که گزارشی از اقدامات و چالش های پیش رو در مورد سه شهرستان یاد شده ارایه دادند.

این نشست صبح امروز یکشنبه، شانزدهم آبان ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرمانداران، ائمه جمعه و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استهبان، سرچهان و ممسنی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26377

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.